paar vage klachten

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
babsje
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jan 2013, 22:30

paar vage klachten

Bericht door babsje »

oke paar klachten die ik heb!

komen jullie die bekend voor?

-pijn bovenkant nek. pijn gaat door heel me nek maar begint daar...de druk komt daar vandaan zeg maar op de plek waar je iemand zn strot dichtknijpt. ff lullig gezegd en niet dat ik dat doe maar als iets je naar je keel grijpt, pak je ook zo je nek vast :P stomme uitleg weer he...
-en pijn onder en achter me ogen... zeg maar pijnlijke 'wallen' en vanuit die plekken krijg ik hoofdpijn. lijkt net alsof je holtes gaan ontsteken... heel vaag...maar telkens gaat t weg, en helaas komt t ook weer terug!


oke ik vind dat ik genoeg geklaagd heb :P
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

paar vage klachten

Bericht door marlène »

pijn bovenkant nek. pijn gaat door heel m
e nek maar begint daar...de druk komt daar vandaan zeg maar op de plek waar je iemand zn strot dichtknijpt. ff lullig gezegd en niet dat ik dat doe maar als iets je naar je keel grijpt, pak je ook zo je nek vast Razz stomme uitleg weer he...
is een fibromyalgieplek
http://www.pijnpolikliniek.info/index.p ... &section=2
halverwege de pagina zie je een prentje
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
babsje
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jan 2013, 22:30

paar vage klachten

Bericht door babsje »

dank je wel marlene!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

paar vage klachten

Bericht door asje »

Bedoel je bovenkant nek of onderkant keel, want daar 'grijp je naar je strot'??

Pijn achter de ogen is wel heel bekend bij ME, pijn onder heb ik eigenlijk niet eerder gehoord.
Life smells...
babsje
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jan 2013, 22:30

paar vage klachten

Bericht door babsje »

asje schreef:Bedoel je bovenkant nek of onderkant keel, want daar 'grijp je naar je strot'??

Pijn achter de ogen is wel heel bekend bij ME, pijn onder heb ik eigenlijk niet eerder gehoord.
uhmm ja eigenlijk onderkant keel dan... moeilijk uit te leggen ;)
gorbi
Actief lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jun 2009, 00:51

Bericht door gorbi »

Dat kan je schildklier zijn, die ligt onderaan de nek, langsheen de slokdarm. Ook de orbitale pijn kan daar verband mee houden (schildklier-ogen). Stel voor om te prikken op TSH, FT4, anti TPO, anti TG en TSI.
babsje
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jan 2013, 22:30

Bericht door babsje »

gorbi schreef:Dat kan je schildklier zijn, die ligt onderaan de nek, langsheen de slokdarm. Ook de orbitale pijn kan daar verband mee houden (schildklier-ogen). Stel voor om te prikken op TSH, FT4, anti TPO, anti TG en TSI.
mijn schildklier werkt sowieso niet. heel mn leven al niet. ik moet sowieso morgen bloedprikken en volgende week weer voor controle naar de internist. dan ga ik het ook zeker voorleggen.

bedankt :)
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik heb net zo iets aan de hand, in mijn geval is het wsl omhoogkomend maagzuur zonder dat ik dat merk en daardoor keelpijn/irritatie (m'n schildklier bleek het niet te zijn), ook een mogelijkheid dus.
Life smells...
babsje
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jan 2013, 22:30

Bericht door babsje »

hmm maagzuur dus, nou heb wel veel last van mn maag, maar dat is alleen branderig gevoel zeg maar, niets omhoog komend...
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik merk het ook niet maar dat kan dus ook.
Life smells...
Plaats reactie