Internationale ME/CVS Conferentie Oslo 18/19-10-2007

Discussieer hier over conferenties, lezingen etc.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Hope4all
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:41

Internationale ME/CVS Conferentie Oslo 18/19-10-2007

Bericht door Hope4all »

Internationale ME/CVS Conferentie Oslo-Noorwegen 18/19-10-2007

Het verslag is te lezen in onze database door op bovenstaande link te klikken. Moderator Zuiderzon
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Internationale ME/CVS Conferentie Oslo 18/19-10-2007

Bericht door Shavonne »

Wat ik dus lees is er niet spectaculair nieuws.
Niets nieuws over onderzoek, behalve het punt over vaccinatie. Daar zie ik wel iets in......
Wat me ergert is dat overal weer cgt bij wordt genoemd. Dus met andere woorden we moeten maar leren omgaan met onze ziekte en dan gaat die vanzelf over.........
Ik word daar echt behoorlijk dwars van!
Lijda
Gevorderd lid
Berichten: 1004
Lid geworden op: 11 mar 2007, 16:11

Bericht door Lijda »

Hohh shavonne daar ben ik weer!
Kijk naar de tekst "eendracht maakt macht!" Dit is zeer interesante en belangrijke informatie.
En wel artsen die samenkomen en het goed met ons voor hebben! En in ME/CVS geloven! Erg belangrijk!!
Waardoor het langzaam maar zeker zal doordringen tot dit kikkerlandje
En nogmaals cgt is voor sommige mensen wel een aanvulling!

Las ik laatst iets over je wou wel kritiek! Volgens mij zit ik er boven op! :lol:
Ik zie het artikel anders, vandaar dat ik het ff wou laten weten!

Trouwens onder forumberichten staat ook nog een zeer interresant artikel.
Ff scrollen. Over dr meirleir.
Voor diegene die het nog niet gezien heeft, ik kwam het per toeval tegen deze week.
Thanks Hope. Je naam is goedgekeurd! :wink:
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

@Lijda: ik zit gewoon op super nieuws te wachten en dan ben je vlugger teleurgesteld bij het lezen van info die veel op andere lijkt. Maar je hebt gelijk, "eendracht maakt sterk!".
Ik werd gewoon een beetje gefrustreerd van die punten als: ademhalingstechnieken, relaxtechnieken etc. Dit zijn van die dingen wat ik al allemaal aktief geprobeerd heb en dan denk ik, dat wist ik toch al lang en het werkt helaas niet!
Maar het is ook zo dat dit mensen zijn die ons probleem serieus nemen, maar ik ben zo bang dat ze toch de verkeerde kant op gaan en toch weer bij vooral het psychische blijven steken.
Na het lezen voelde het bij mij net alsof we die dingen allmaal verkeerd doen en daarom ME hebben/ontwikkelen.
Lijda
Gevorderd lid
Berichten: 1004
Lid geworden op: 11 mar 2007, 16:11

Bericht door Lijda »

Hoi Shavonne.

ik lees juist veel goed nieuws, wat ik op dit moment hard nodig had. (niet natuurlijk het bestaan van ME) Maar wel dat ze steeds meer ontdekken en ook her en er medicijnen uit proberen. Dit geeft mij weer hoop.
Maar dit goede nieuws doet mij veel verdriet, met name tot betrekking van artsen/peuten. Door het vele onbegrip heb ik veel psy schade geleden, en nog lijd ik daar onder, en ik kan zeggen dat ik er zelfs lichamelijk op achter uit ben gegaan.
Dit kan niet meer de verkeerde kant opgaan, er is echt al veel ondekt en bij Oslo deel 2 lees je ook dat ze al medewerking krijgen. En reken er maar op dat deze artsen die er al jaren in geloofden, het zeker niet makkelijk hebben gehad.

Niet lang meer en ze kunnen er niet meer onderuit.
Ik heb wel geleerd de afgelopen jaren om geen hoop meer te hebben op genezing, dat is een stuk zelfbescherming.
Maar stiekum bedacht ik mij al, wat ik weer zou gaan doen als ik mijn energie terug heb. Lijkt me heel raar weer werken , tennissen, en het eerste wat ik dan doe is op skivakantie. maja tot nu toe blijft het bij dromen.

Shavonne als je die links aanklikt en de sites in het buitenland leest. Staat veel interesante informatie. Via de babbeler vertalen, dat is maar 3 sec werk.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Ok, dank je Lijda, ik ga zeker verder lezen.
Ik zit er psychisch en lichamelijk even helemaal door heen. Ik kan er dan helemaal niet tegen dat mijn lichaam me alweer eens in de steek laat. Dus ik hoop zekers ook op genezing, zodat ik weer als een gezond mens kan functioneren!
Plaats reactie