Baby verzorgen en ME

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
floortje77
Beginner
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 jan 2013, 23:37

Baby verzorgen en ME

Bericht door floortje77 »

Mijn man en ik overwegen nog één keer een kindje te krijgen, maar vragen ons af hoe anderen de verzorging rond krijgen? Er zijn toch meer moeders met (andere) beperkingen die een kind krijgen en zelf de verzorging niet kunnen doen. Hoe doen jullie dat of wie heeft een tip? Is een aupair de enige optie?
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Baby verzorgen en ME

Bericht door marlène »

De eerste maand is mijn schoonzus bij ons komen logeren want ik kon toen niet veel meer.
Daarna was het zelf behelpen totdat ik de diagnose enkele jaren later kreeg.

Uiteindelijk hebben grootouders en vrienden veel werk overgenomen. Zonder een sterk sociaal netwerk is het niet te doen, vind ik persoonlijk. Ik moet er wel bijzeggen dat de vrienden erbij zijn gekomen via de school voornamelijk.

Ouders van klasgenoten hadden in de gaten dat het erg slecht met me ging en hebben oftewel spontaan hulp aangeboden of ik heb het gevraagd op sommige dagen in de trend van 'Onze kinderen komen goed overeen. Mag mijn zoontje een paar uurtjes bij jullie komen spelen? Ik ben al een tijdje ziek en even in een andere omgeving zal hem goed doen."
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
floortje77
Beginner
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 jan 2013, 23:37

Bericht door floortje77 »

Zo doen we het eigenlijk ook met onze zoon. Hij is nu 5 en gaat naar school. Daarnaast heb ik een paar dagen in de week hulp van mijn moeder. Toch blijven er dagen over en vakanties dat ik de zorg volledig zelf moet doen en dat trek ik niet. Hele dagen voor een baby zorgen zal dan ook niet lukken.
Plaats reactie