Minister Klink: 10 miljoen extra voor positie patient/client

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws en onderzoek over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME).

Moderator: Moderators

Lijda
Gevorderd lid
Berichten: 1004
Lid geworden op: 11 mar 2007, 16:11

Minister Klink: 10 miljoen extra voor positie patient/client

Bericht door Lijda »

http://www.minvws.nl/toespraken/mc/2008 ... client.asp

Minister Klink stelt 10 miljoen euro extra beschikbaar voor patiënten-, gehandicapten- en ouderenorganisaties. Dat maakte de minister tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van deze organisaties in Utrecht bekend. Met het geld kunnen de organisaties zich versterken en de positie van patiënten/cliënten verbeteren

Dames en heren, ik wil het tijdens deze nieuwjaarsbijeenkomst niet alleen bij mooie woorden laten. Ik wil u de komende minuten ook duidelijk maken dat ik er hard aan ga werken om de positie van de patiënt/cliënt te verstevigen.

Dat betekent dat patiënten en cliënten moeten kunnen kiezen welke zorg het beste bij hen past, ze moeten invloed kunnen uitoefen op de zorg die ze krijgen en ze moeten zich veilig en begrepen voelen.

U zult het met me eens zijn: als we dat hebben bereikt, als patiënten en cliënten een sterke positie hebben, dan zal ook de kwaliteit van zorg verbeteren. Ik zie dat als dé grote uitdaging tijdens deze regeerperiode.
Om deze uitdaging aan te kunnen, gaan de staatssecretaris en ik de cliënt individueel en als groep versterken en ondersteunen.

( geldt dit ook voor ME/CVS patienten???????????????????)
Ik heb in ieder geval minister klink in beeld, nu vind de googlebot het vast wel!!
Plaats reactie