gezocht: nerderlandse Internationale Consensus Criteria

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
novo1986
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 okt 2012, 19:51

gezocht: nerderlandse Internationale Consensus Criteria

Bericht door novo1986 »

ik heb een tijdje terug hier de nederlandse "ME: Internationale Consensus Criteria (ICC)" gelezen, alleen kan ik m nu nergens meer vinden

graag zou ik deze willen meenemen naar mn huisarts aanstaande vrijdag, weet iemand waar ik hem kan vinden?
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

gezocht: nerderlandse Internationale Consensus Criteria

Bericht door sidonia »

Hoi,

Als je kijkt bovenaan de pagina onder het tabje ME en dan moet je naar Diagnose gaan. Daar kun je hem vinden. (aangevuld. mod.)
Hij is er in PDF in het Nederlands en een primer voor artsen in het engels. Misschien kun je beide aan je huisarts geven.

Succes trouwens bij de huisarts.
Die van mij reageerde niet erg enthousiast op de criteria die ik voor hem meebracht. Volgens hem was ME eigenlijk een non-diagnose. Tja....
Gebruikersavatar
novo1986
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 okt 2012, 19:51

Bericht door novo1986 »

Dankje!
ik ben ook heel benieuwd wat de huisarts zegt...

ze vroeg me wel zelf ook te kijken wat er onderzocht was en wat er volgens mij nog gedaan moest worden, ze zei dat ze het fijn vind als patiënten met haar meedenken.

voor mij ook voor het eerst dat een arts zo reageert dus ik ga het gewoon proberen!
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door sidonia »

Nou zeg, dat klinkt goed.
Ik denk dat je een van de weinige huisartsen hebt die überhaupt blij zijn met een meedenkende patiënt en die zelf ook willen meedenken.

Veel succes!
Gebruikersavatar
novo1986
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 okt 2012, 19:51

Bericht door novo1986 »

ja dat vond ik ook!
heb ook al 4 huisartsen versleten die mij niet serieus namen, dus weer een klein beetje hoop :)
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Bericht door josje15 »

ik heb ook eentje die het prettig vindt, dat ik meedenk....Mijn ervaring is wel, dat het geven en nemen is....en dat ik de dingen die ik graag wil, onder bouwen moet en dat zij ook nee mag zeggen vanuit haar visie en waarnemingen.
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
Gebruikersavatar
novo1986
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 okt 2012, 19:51

Bericht door novo1986 »

ja daar heb je gelijk in, ik wacht het ook rustig af!
voor mij wel moeilijk om te kunnen onderbouwen waarom ik wil dat er verder gekeken wordt, en naar wat...
ben daarom ook heel benieuwd hoe de huisarts reageert en zal me proberen in te houden om meteen alles te willen. stap voor stap, de eerste is gezet, ben benieuwd naar de (hopelijk vele) stappen die nog gaan komen
Plaats reactie