infrarooddeken

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
tinnie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 112
Lid geworden op: 20 jan 2008, 14:01
Locatie: antwerpen

infrarooddeken

Bericht door tinnie »

hallo allen,
ik zag hier op de site reclame voor het infraroodddeken. heeft iemand hier ervaring mee?
ik ga elke week naar de kine onder de infraroodlamp en doet me erg goed. ik weet niet of het een betrouwbare infosite is, webmasters enig idee over
www.infrarood.be
Gebruikersavatar
chika
Gevorderd lid
Berichten: 552
Lid geworden op: 10 mei 2011, 22:20

infrarooddeken

Bericht door chika »

hey Tinnie,

Van een infrarooddeken heb ik nog nooit gehoord... Dus aan informatie kan ik je niet helpen.
Zelf heb ik wel een elektrisch onderdeken waar toch wel veel pijn verzacht/voorkomt. Kan er echt niet zonder.

grtz
Health is not valued till sickness comes.
-Thomas Fuller-
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

infrarooddeken

Bericht door stier »

Ik ben één keer bij van Meerendonk geweest en hij had het over het gebruik van infrarooddekens. Misschien kun je het hem vragen, of via iemand die bij hem is. Succes.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
tinnie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 112
Lid geworden op: 20 jan 2008, 14:01
Locatie: antwerpen

Bericht door tinnie »

bedankt voor de reacties

@stier, ik woon in belgie..
maar als een dokter het aanbeveelt of kent, das toch al iets.;
nog even wachten op mogelijk reacties,
dankjullie
t
emootje
Actief lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 jul 2010, 09:53
Locatie: Lunteren

Bericht door emootje »

Ik heb een "far infrared" bodywarmer:
http://www.firzone.co.uk/shop/heated-ja ... rod_7.html
Ik heb gelukkig bijna geen last van pijn dus ik weet niet of het een pijn verzachtende werking heeft. Zelf gebruik ik hem tegen de kou en dat werkt prima. Far infrared schijnt ook nog een detoxende werking te hebben
[www.drmyhill.co.uk/wiki/Detoxing_-_Far_ ... una_(FIRS)]
Voor lokaal gebruik zou je ook nog eens kunnen kijken naar een TDP lamp (zelf geen ervaring mee) die ook far infrared uitstraalt.
Gebruikersavatar
lapka
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2011, 21:23

Bericht door lapka »

Dag allen,

Ik ben onder behandeling van Dr. Myhill uit Engeland en heb op haar aanraden een FIR deken gekocht. Die bevalt mij prima, het is een flinke aanschaf, (€300) maar het is echt heel erg lekker. Het is een soort slaapzak waar je jezelf invouwt (of liever; je in laat vouwen...) en waar je vervolgens een half uur of langer heerlijk in ligt te genieten. Afhankelijk van wat je wilt (voor echt 'detoxen' moet je zweten!) stel je de temperatuur dus lager of hoger in. De sauna deken blijft schoon indien je jezelf in een laken of dekbedovertrek vouwt, dat doe ik altijd en bevalt prima. Je kunt de boven en onder temperatuur afzonderlijk instellen, ik doe onder altijd 10 graden minder, daar lig je immers direct bovenop en dat voel je eerder.

Voor wie er meer informatie over wil:

www.reumadeken.nl

Er wordt via deze site alleen informatie gegeven, je kunt de deken er niet bestellen. ik neem aan dat ik hiermee de reclame regels niet heb geschonden... Adres voor bestelling kan ik op verzoek leveren.

Ik ben heel blij met mijn deken en kan het iedereen aanraden! Ook bij reumaklachten, stijve spieren, pijnlijke gewrichten etc. een uitkomst.

Groeten van
Lapka
tinnie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 112
Lid geworden op: 20 jan 2008, 14:01
Locatie: antwerpen

Bericht door tinnie »

ja het is dat soort deken waar ik het over heb even verder checken nog maar met de winter in aantocht lijkt het me wel wat..
Gebruikersavatar
gerdien
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2011, 21:28

Bericht door gerdien »

kijk eens op www.zorgeloosontspannen.nl

ik verkoop ze maar zonder veel winst te maken. Hoorde zo veel schrijnende verhalen van klanten in mijn massagepraktijk dat ik op zoek ben gegaan. Verhuur ze ook zodat wanneer je er geen baat bij hebt je niet weer onnodig geld hebt uitgegeven.
Gebruikersavatar
vilric
Actief lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 02 mar 2010, 11:40

Bericht door vilric »

Dat infrarooddeken van 174 Euro, kan je dat onder je laken leggen en er bovenop slapen? Zoals een elektrisch deken? En wat is de meerwaarde van infraroodwarmte tov verwarming met weerstanden.
Indien infrarrod ook pijnstillend werkt en dit gecombineerd met warmte zou het me kunnen interesseren. Maar lijkt me enkel handig in gebruik ter vervanging van m'n elektrische deken...
Heb me ooit een massagekussen gekocht met warmte. Maar vond het omslachtig dit telkens weer op te bergen. Op de duur gebruikte ik het niet meer...
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi gerdien,
gerdien schreef:kijk eens op www.zorgeloosontspannen.nl

ik verkoop ze maar zonder veel winst te maken. Hoorde zo veel schrijnende verhalen van klanten in mijn massagepraktijk dat ik op zoek ben gegaan. Verhuur ze ook zodat wanneer je er geen baat bij hebt je niet weer onnodig geld hebt uitgegeven.
Welkom op het forum!

Kun je ons ook vertellen over de ervaringen van mensen uit jouw praktijk die de infrarooddeken hebben gebruikt?

Zijn dat mensen met fibromyalgie en/of ook mensen met ME?
Ik heb bijvoorbeeld zelf 24 uur per dag erge (neuropatische) pijn. Zou het daarbij ook kunnen helpen? Ik denk dan zelf in "procenten" van verlichting van pijn en verstijfde spieren. Dan ben ik al blij: ik ben snel blij :wink:!

:wink: :idea: en wil/kun je ook de Petitie Erken ME tekenen en helpen verspreiden bij familie, vrienden, vriendinnen, kennissen, buren, collega's werk, sportclubs, kerk, collega's uit het vak, cliënten van de praktijk, zaken-relaties van de praktijk, etc.?: http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte
Alvast érg bedankt, namens alle ME-patiënten in Nederland!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

infrarood deken

Bericht door janine »

Iemand ervaring met een infraroodreken?

http://www.laser-therapie.nl/ee/lt.nsf/ ... endocument

samengevoegd. dankjewel yarwen. admin
Gebruikersavatar
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:01

infrarood deken

Bericht door yarwen »

Geen ervaring mee. Er is wel al een topic over een infrarooddeken
http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... deken.html
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

infrarood deken

Bericht door stier »

Paul van Meerendonk werkt daarmee toch? D.w.z. tegen mij had hij het er toen over, dat hij dat sommige mensen aanraadde. Is al wel een jaar of 3, 4 terug.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
Fritel
Actief lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 27 feb 2009, 16:27

infrarood deken

Bericht door Fritel »

ik vond dit ook top maar met spataders mag ik het niet gebruiken van fleboloog, dorie ...
Van mijn draagbare infrarood lamp kan ik wel genieten.
Ik kan de rondes niet meer tellen, de K.O.'s al evenmin, maar laat ik je dit vertellen : ik blijf vechten tot ik win !
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

fritel, ik wil zo'n infrared slaapzak (-deken) bestellen, maar heb ook flinke spataderen.. ik begrijp dus dat zoiets dan niet mag? weet jij toevallig ook waarom?

zou echt zonde zijn, ik ken iemand met ME die zo'n ding had en zich daar zoveel beter door voelde. nogal logisch ook, voert oa toxinen/afvalstoffen af, waar we nogal vergeven van zijn. niet als oplossing natuurlijk, maar wel als sterke verbetering randvoorwaarden (sterk verminderen van bepaalde gevolgen), schijnt ook enorm te kunnen schelen in pijnklachten (hoorde via een podcast van iemand met hevige fybromyalgie dat die met zo'n deken/slaapzak vd pijn af was..)
What are the effects of Far Infrared Systems on our bodies?
- It breaks up water clusters contained in our body fluids facilitating detoxification.
- It activate cells and tissues, improving the body’s metabolism
- Alleviates fatigue and increases vitality.
- Improves oxygen levels in the body
- It eliminate fats, chemicals and toxins from the blood, improving circulation
- It eliminates other waste from the body reducing the acid levels and rejuvenating the nervous system
- It improves lymph drainage
- It prevents the growth of bacteria
- It relieves pain
- Improves strength and health
- It enhances the repair of the body’s cells
- It balances the acidity in our body
- It normalizes cholesterol levels
- It helps to overcome insomnia
- It stimulates acupuncture points and strengthens chi energy.

When should the Far Infrared Healthcare System unit not be used?
The system should not be used by anyone with a pacemaker or someone who is pregnant. Also the treatment will increase blood flow during menstruation; this is in not harmful but may be undesirable.

If you have an acute disease or a serious condition, you are advised to ask the advice of your doctor before commencing the programme.
bron: http://www.get-fitt.com/faq.htm (link via Dr. Myhill)
nogal wat punten dat het aanpakt waar wij mee kampen...
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Plaats reactie