diagnose

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
wouter
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 okt 2005, 19:39

diagnose

Bericht door wouter »

hoi. drie jaar geleden kreeg ik de diagnose spasmofilie en rls met de booschap dat het zou genezen; behandeling: twee pilletjes + sofrologie.
drie jaar later neem ik 15 pilletjes per dag doe nog steeds sofrologie en kan bijna niks meer. ik wil duidelijkheid. ofwel ben ik chronisch ziek en moeten ze me niet proberen opblazen met medicatie, ofwel ben ik te genezen en moeten ze me zeggen wat ze doen. snapt u mij?
wat ik me afvraag, doet dr. de meirleir ook diagnoses naast cvs? zoals fybro? of alleen cvs? ik denk niet dat ik cvs heb, maar alleszins meer dan alleen spasmo en rls, dat kan niet anders. kan iemand me raad geven,

groet, wouter
Gebruikersavatar
Yvonne
Beginner
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 okt 2005, 22:48

RE: diagnose

Bericht door Yvonne »

Hallo Wouter,

Ik heb geen antwoord op je vraag, ik ken (nog) niet Dr. de Meirleir. Mogelijk dat het even duurt voordat je een antwoord krijgt, ik ben hier ook net nieuw, maar heb begrepen dat de site ook heel erg nieuw is.
Wil je wat vertellen over sofrologie, dat ken ik niet. Ik snap zeker je wanhopigheid m.b.t. de artsen, soms heb je het gevoel dat ze ook maar iets proberen, zou prettiger zijn als ze dat ook lieten weten.
Gebruikersavatar
christel_heksje
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 okt 2005, 22:03
Locatie: Buggenhout Belgi

RE: diagnose

Bericht door christel_heksje »

Waarom gaan jullie niet eens tot bij Dr Coucke in Vilvooorde, Jan Portaelziekenhuis, de wachttijden zijn daar minder lang, en naar hetgene ik al gehoord heb van Dr de Meirleir heeft hij nog heel weinig tijd om zich bezig te houden op een serieuse manier met CVS pati?nten. Een advies misschien ?
Christel Heksje
Gebruikersavatar
Marjolijn
Oprichter
Berichten: 1270
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:37

RE: diagnose

Bericht door Marjolijn »

Yvonne, dit is Sofrologie:

Sofrologie is een dynamische relaxatie die streeft naar
harmonie tussen lichaam en geest en kent 3 basis principes:
? 1 Positief denken: dit is de belangrijkste pilaar van de Sofrologie.
Alles wat ons bewustzijn positief ervaart zal hoe dan ook een positieve invloed
hebben op ons doen, denken en voelen. Positief denken zal resulteren in een
zowel geestelijk als lichamelijk welbehagen.

? 2 Het lichaamsschema als beleefde realiteit: de Sofrologie maakt ons weer bewust van ons eigen lichaam,
bewust van ons eigen "IK",
in een tijd waarin de maatschappij meer gericht is op de buitenwereld.
Het lichaam wordt in zijn totaliteit benaderd zowel fysiek, emotioneel,
psychisch en sociaal.

? 3 Principe van de objectieve realiteit: De Sofroloog is gekwalificeerd en kent zijn eigen bewustzijn
en zijn beperkingen. Hij respecteert zijn cli?nt
en zal nooit zijn eigen idee?n opleggen. Hij oordeelt niet en blijft objectief.
Gebruikersavatar
Marjolijn
Oprichter
Berichten: 1270
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:37

Re: diagnose

Bericht door Marjolijn »

wouter schreef:hoi. drie jaar geleden kreeg ik de diagnose spasmofilie en rls met de booschap dat het zou genezen; behandeling: twee pilletjes + sofrologie.
drie jaar later neem ik 15 pilletjes per dag doe nog steeds sofrologie en kan bijna niks meer. ik wil duidelijkheid. ofwel ben ik chronisch ziek en moeten ze me niet proberen opblazen met medicatie, ofwel ben ik te genezen en moeten ze me zeggen wat ze doen. snapt u mij?
wat ik me afvraag, doet dr. de meirleir ook diagnoses naast cvs? zoals fybro? of alleen cvs? ik denk niet dat ik cvs heb, maar alleszins meer dan alleen spasmo en rls, dat kan niet anders. kan iemand me raad geven,

groet, wouter

Herken je wel de symptomen van CVS bij jezelf of niet echt?
wouter
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 okt 2005, 19:39

Bericht door wouter »

ik denk niet dat ik cvs heb. misschien fibro. zeker spasmo en rls, dat is al vastgesteld. echter zegden ze dat ik zou genezen en ik doe er alles voor en ga achteruit, daardoor krijg ik een schuldgevoel. ik wil dus een diagnose, desnoods dezelfde en een juiste interpretatie. te herstellen of niet, etc...

gr.
Plaats reactie