Beweging

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Beweging

Bericht door asje »

Zodirect een interessante uitzending over 'bewegen', 21.35 op Canvas.
Life smells...
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Is het een aanrader?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Het leek me interessant omdat in de aankondiging vermeld werd dat dagelijks flink bewegen/sporten nièt voor iedereen goed is. Maar toen het programma er was had ik niet de concentratie, moet het dus ook nog zien.
Life smells...
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Alleen nog in stukjes te bekijken :

http://www.youtube.com/watch?v=bfHeDLO7mr4
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Bericht door vital »

Was wel interessant, maar ik denk niet dat we er als ME-ers veel mee zijn.
Het komt er op neer dat niet iedereen een betere conditie krijgt door te sporten. Een 20% heeft er geen baat bij.
Er is was verder een heel onderzoek die uitwees dat je eigenlijk evengoed (of beter) kunt 3*20 seconden heel hart sporten en dat 3*per week. Dus samen 3 minuten sporten! Daarmee heb je al het positieve wat je bereikt door te sporten. Je krijgt er een betere conditie door (als je bij die 80% bent) en je suikerhuishouding verbetert er mee.

Ik denk dat we als ME-ers dit beter niet doen en dat we beter wat lichte anaerobe beweging hebben..
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Nee zeker niet voor ons. Maar wel interessant dat sporten niet voor iedereen goed is en dat je (bij gezondheid) met 3 min. per week al klaar bent. Midas Dekkers zei eerder al zoiets en die vertrouwde ik meer dan die bewegingslobby, hier een bevestiging dus.

Vital, was het voor die 20% wel ook goed, die 3 min.?

Wij hebben al een fysieke reactie bij geringe inspanning zoals anderen hebben bij grote sportinspanningen. Zo las ik eens over een onderzoek dat stelde dat wij geen slechtere conditie hebben dan gemiddeld (onze toestand in acht nemend), om die reden. Later nooit meer iets in die richting gelezen, ik weet ook niet meer waar dat onderzoek vandaan kwam, iemand??
Life smells...
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Bericht door vital »

Voor die 20% was het ook goed. Zij verbeterden er wel hun conditie niet mee, maar het hielp hen wel om hun suikerhuishouding onder controle te kunnen houden. Zo ontwikkelen ook die 20% niet of veel later ouderdomsdiabetes.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Dankje vital, toch interessant allemaal.
Life smells...
Plaats reactie