candida infectie die maar blijft terug komen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
anaska
Actief lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 29 apr 2010, 21:49

Bericht door anaska »

Cieke, uit jouw berichtje kan ik niet opmaken of voor jou Spilanthes onder etherische oliën valt, of niet. In ieder geval mag Spilanthes volgens de bijsluiter onverdund gebruikt worden, en het wordt ook wel eens verdund, maar dan met water (bijvoorbeeld voor mondslijmvlies)
Gebruikersavatar
cieke
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 nov 2010, 09:38

Bericht door cieke »

Anaska,

Spilanthes valt niet onder de etherische olien. Het mag dus onverdund gebruikt worden.
Wat ook zou kunnen helpen is deppen of spoelen met verdunde molkosan (meestal een verdunning van 1 deel op 4 delen gekookt en afgekoeld water).
Bij een vaginale schimmelinfectie is het ook raadzaam om enkel katoenen ondergoed te dragen. Geen lactacyd gebruiken, geen zeep. Ikzelf gebruik enkel biologische olijfoliezeep.
Ook geen inlegkruisjes. Indien je deze toch nodig hebt, zijn er de inlegkruisjes van "natracare" uit de natuurwinkel; zij zijn niet geparfumeerd.
Gebruikersavatar
cieke
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 nov 2010, 09:38

Bericht door cieke »

Anaska,

Heb het voor alle zekerheid nog eens opgezocht. Spilanthes kan je best verdunnen met warm water om te spoelen. Zelf heb ik dit nooit gebruikt.
Als je felle irritatie hebt, dan geen molkosan gebruiken. En best nog sterker verdunnen; 100 ml molkosan op 900 ml water. Ook lauwwarm gebruiken om te spoelen.
Ook belangrijk is het om geen wasverzachter te gebruiken. Alles wat sterk geparfumeerd is, is zeker niet goed.
Gebruikersavatar
anaska
Actief lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 29 apr 2010, 21:49

Bericht door anaska »

cieke schreef:Ook belangrijk is het om geen wasverzachter te gebruiken. Alles wat sterk geparfumeerd is, is zeker niet goed.
Dit is ook een heel goede tip! Ik sukkel het afgelopen jaar vooral met een halfslachtige bacteriële infectie. Vaak gaat het redelijk goed, maar het blijft licht sluimerend aanwezig. Ik weet wel dat als ik mijn slips op 30 graden was, ik snel een infectie krijg. Ik geloof dat dat voor candida-infecties ook geldt trouwens (ooit de tip gelezen de kruisjes van je slips met een hete strijkbout te bewerken, tegen bacterieën en schimmels).
We wassen de laatste tijd met een sterk geparfumeerd wasmiddel, terwijl ik allergisch reageer op geparfumeerde spullen. Niet eens bij nagedacht eigenlijk...

Wat ook helpt: mijn vriend wast zich sinds kort down under met een ph neutrale zeep, ipv een geparfumeerde. Sindsdien heb ik ook minder last van infecties. Zelf gebruik ik uiteraard geen zeep daar.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Pfffffff...ik had vorige week ook weer prijs.
Ben terug gestart met Caprylzuur.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ik las onlangs dat om candida uit je lichaam te krijgen, men moet beginnen met digestieve enzymen te nemen.
Die zorgen ervoor dat het eten beter verteerd wordt, de maagklep volledig gaat sluiten, de zuurtegraad van de maag optimaliseert. De candida krijgt dan veel minder kans om te woekeren want ze gedijen in een darm waar de zuurtegraad verstoord is.

Voor de mensen die maagzuurremmers nemen, dit is ook een kans om er vanaf te geraken!
Immers, de maagklep opent als er onvoldoende zuur is en het eten wordt naar boven gestuwd. Je krijgt dan het idee dat je het "zuur" hebt en de arts schrijft schrijft je maagzuurremmers voor. Echter vaak is het omgekeerde van toepassing. Je hebt te weinig enzymen om te verteren.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Die enzymnen kun je kopen als supplement begrijp ik maar weet jij mss wat er precies in zit?
Life smells...
Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door mjramzy »

Ik had er graag ook meer info over. Bij mij is bij bloedonderzoek ook een flinke candida infectie aangetoond. Ik volg een streng dieet daarvoor maar zal dit voldoende zijn? Wat is het belangrijkst om bij te nemen, caprylzuur of probiotica? Ik heb ook het probleem dat na het eten wat voedsel naar boven komt door de maagklep denk ik en dan hoest ik soms wat. Ze raden ook varkensvlees af, is dit zo slecht dan? Want soms eet ik het als gerookte italiaanse ham. Dit is een goede website over candida: www.candida.nl
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Rauwe knoflook ergens in helpt ook enorm tegen een teveel aan candida.
Life smells...
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ asje en mjramzy

The Complete Book of Enzyme Therapy: A Complete and Up-To-Date Reference to ...
By Anthony J. Cichoke


is een boek over enzymen dat je online kan lezen
Voor de mensen die buikpijn krijgen van brood en/of suiker, is pag 162 en 163 een eye-opener.

Enzymen zijn zeer uiteenlopend. Zelf gebruik ik hydrolitische enzymen, dwz ze hebben water nodig om te werken: nl pancreatin (= lipase, amylase, cellulase).
Als je ze tijdens de maaltijd gebruikt, helpen ze het voedsel verteren. Buiten de maaltijd verlagen ze de inflammatie.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Bij iherb verkopen ze dat. Zou ik dat risceren ?
Ik haat candida ! :evil: :P
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
barbaraxx
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2012, 10:54

candida

Bericht door barbaraxx »

wat mij net beste heeft geholpen is de combinatie van candiplx strong (wel de strong versie nemen, die is krachtiger) en symbion forte. in het begin alleen de candiplex stronggenomen, die heb ik nu niet meer nodig want mijn candida klachten zijn weg, en nu neem ik alleen nog de symbion forte want die blijkt ervoor te zorgen dat de candida niet meer terugkomt en dat blijkt te kloppen want ik ben nu al 12 maanden candida vrij dus ben blij na al die candida ellende. Wellicht een tip voor anderen. liefs, bar
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

candida

Bericht door marlène »

hallo barbaraxx

dank voor de tip! hoe lang heb je de candiplex strong genomen?
http://www.candiplex.nl/
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
barbaraxx
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2012, 10:54

candida

Bericht door barbaraxx »

hoi marlene, als ik het me goed herinner heb ik destijds 2 potjes candiplex strong gebruikt en toen direct daarna de symbion forte die ik nu nog steeds neem, slechts 1 capsule per dag en het gaat goed!!!! barxx
Plaats reactie