Blaasontsteking?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Blaasontsteking?

Bericht door stargazertje »

Vorige week vrijdag heb ik bij een onderzoek een katheter gekregen om urine steriel op te vangen. Bij het verwijderen deed het laatste eindje plots flink veel zeer. Daarna heb ik een tijd op een behandelbank moeten liggen met alleen een afschermend doekje over alles, omdat werd nagevraagd of iets anders ook nog moest.

De vrijdag is alles even begrijpelijker wat gevoeliger geweest maar dat ging over. Echter sinds gisteren heb ik plots weer pijn. Niet bij het plassen, maar vlak daarna en bij het ophouden. Is dit ook een blaasontsteking? Ik ben verder niet beroerd oid en heb geen zin in de "alles zit tussen je oren" huisarts te gaan. :(
Gebruikersavatar
pauliene
Moderator
Moderator
Berichten: 739
Lid geworden op: 22 nov 2011, 00:48
Locatie: Noord-Holland

Bericht door pauliene »

Hoi Stargazertje

Ik heb in het verleden vaak een katheter gehad.
Mij is toen verteld dat de pijn kan komen door irritatie van de blaaswand, wat dan een paar dagen kan duren. Maar als je verhoging of koorts hebt zou ik zeker even je urine laten onderzoeken, ik had 9 van de 10 keer wel een blaasontsteking na een katheter. Ook kan je even wat urine opvangen en kijken of het helder of troebel is, als het troebel is ook even laten controleren.

Groetjes Pauliene
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Dank je Pauline. Plas zoals het altijd is geweest en het is alleen bij het aanspannen van de spieren daar. Vind het opvallend dat het er eerst niet was en later plots wel. Zal het in de gaten houden en anders toch proberen of ik het na kan laten kijken zonder bij de dokter te zijn geweest.
Gebruikersavatar
kik
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 18 sep 2011, 10:18

Bericht door kik »

Je kan idd misschien het beste wat urine bij de huisarts af (laten) geven dan kunnen ze het controleren. Voor een volgende keer kan je ook zelf strips kopen (of online bestellen) zodat je het zelf kan controleren. (bijv van het merk Combur)
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,


Hoi Star :)

Het kan zijn v .d. katheter,dat het gevoeliger is.
of toch een aankomende blaasontsteking,
veel mensen krijgen een blaasontsteking ,juist door de katheter.
veel drinken is echt nodig hoor.
en een paracetamol voor de pijn,als je het nodig is.
dikke knuffel

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

Veel vitamine C slikken is ook goed tegen blaasontsteking. Ik slik zelf 1g per dag...
Maar... ik had een tijdje geleden wel eiwitten in m'n urine (toen zei de huisarts dat het geen blaasontsteking was, maar dat er wel wat eiwitten en bloed in m'n urine zaten :roll:). Nu is mijn urine alwéér troebel met vlokjes. Ik heb verder niet echt pijn, behalve wat rommelende darmen. Maar dat heb ik wel vaker. Dus ja, blaasontsteking of niet? En tja, wat doe je ertegen... Ik heb ook geen zin om elke keer bij de huisarts/assistente aan te kloppen.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Je kan het even aankijken als je geen klachten hebt? Vlokjes kunnen eiwitten zijn of afscheiding van de vagina (als je er eentje hebt. Sorry, ben even kwijt welk geslacht je ook al weer bent 8-[ ](*,) )
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

:lol: Ja ben een vrouw. Ik blijf het maar aankijken inderdaad. Nergens last van verder dus heb niet zoveel zin om dan naar de ha te gaan. Kan alsnog nierbekkenontsteking worden maar dat merk ik dan wel :roll: .
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Dino,

Heeeeel veeeeel drinken ,is erg belangrijk.
en het kan inderdaad een nierbekken ontsteking worden.
dus goed in de gaten houden hoor,
en dan op tijd naar de HA gaan.
ik heb steeds blaas/nierbekken ontsteking door dat ik nierstenen heb.
hou je taai.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

Dank je petraroos.
Ik drink twee tot drie liter per dag. Zou genoeg moeten zijn toch? In de zomer drink ik zo vijf tot zes liter. Dat is dan weer het andere uiterste.

Ik moet inmiddels al iets minder vaak naar de wc. Misschien is het gewoon een ME-kwaal die zo af en toe de kop op steekt. En anders is het bestellen van testes misschien ook wel een goed idee. Mits het een beetje betaalbaar is.
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Dino,

je zou zeggen dat je genoeg drink:wink:
duimen maar dat het gauw over is.

lievegroetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Esmee
Beginner
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 nov 2005, 17:55

Bericht door Esmee »

Voor alle mensen met regelmatig blaasonstekings-klachten (was/ben ik er ook één van), een tip: D-Mannose.
Het is een bestanddeel van cranberries maar dan veel krachtiger, je hoeft dan ook niet zo idioot veel te drinken (alhoewel dat natuurlijk wel goed is). Voor zover ik het begrijp bindt het de bacterieen in de blaas, en die plas je dan zo uit.

Hoe het ook werkt, ik vind het een uitkomst.

Esmee
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

De klachten zijn hier zo goed als verdwenen. Ik kan nu gerust 5 a 6 uur iets anders doen tussen het plassen door. Het zal wel gewoon een steeds terugkerende ME-kwaal zijn.
Plaats reactie