carnitene en diarree

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
carla
Beginner
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 aug 2007, 21:09

carnitene en diarree

Bericht door carla »

Ik heb een vraag over cranitene:

mijn zoon is bij Dr.Kurk geweest en hij schreef carnitene voor.
hij heeft ook de ziekte van crohn.
hij heeft sinds vorige week diarree, en de vraag is dan ligt het aan de carnitene of is de crohn actief.
op aanraden van zijn internsit is hij nu even gestopt met de carnitene.
heeft iemand van jullie dit ook als bijwerking?
en was dit ook met een lalge dosering?

alvast dank
MacM
Gevorderd lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 02 mei 2007, 23:28

carnitene en diarree

Bericht door MacM »

Ik geloof dat het idd een bijwerking van carnitine kan zijn, hoewel het meestal voorkomt bij hogere doseringen. Hoeveel slikte je zoon?

Ik ben het eens met de internist; even stoppen om te zien of dat de klachten opheft en dan het weer proberen. Komen de klachten terug, dan ligt het waarschijnlijk aan de carnitine.
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

carnitene en diarree

Bericht door Gabutje »

Het ligt aan de carnitene, ik heb van dr. Kurk vitamine B receptje gekregen om deze tegen te gaan. Dr. Kurk had mij zelf verteld dat diaree of verstopping bijverschijnselen zijn van carnitene, maar het is wel tijdelijk!
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
carla
Beginner
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 aug 2007, 21:09

carnitene en diarree

Bericht door carla »

ook tim had vitB gekregen, maar je begrijpt dat toch lastig is om in te schatten waar het nu aan ligt.
en dan heeft hij nu pas de begindosering.
hoelang duurde de diarree bij jou gabutje? en hielp de vitB om de diarree te stoppen?
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

carnitene en diarree

Bericht door Gabutje »

Ik heb er geen last van gehad, maar kreeg de vit B voor het geval dat. Wanneer ik hiervan last kreeg moest ik aan de vit. B beginnen. Het schijnt echt maar even te duren die diaree/verstopping. Dus ik zal het even aan kijken, maar niet al te lang. Ik heb zelf last van een prikkelbare darm, maar de carnitene heeft daar geen invloed op gehad. Maar is natuurlijk niet hetzelfde als wat jouw zoon heeft. Je kan altijd dr. Kurk tijdens de telefonische spreekuur even de dingen navragen.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
carla
Beginner
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 aug 2007, 21:09

carnitene en diarree

Bericht door carla »

Stel nu dat tim moet stoppen met de carnitene, werkt het CFS te A'dam nog met andere medicatie?
Is er iemand die dit weet?
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

carnitene en diarree

Bericht door Gabutje »

Ja, ze werken nog met meerdere andere medicatie. Alleen is bij Carnitene bekend dat ie bij 2 op de 3 personen werkt. En dat is bij de andere medicatie nog maar de vraag bij wie die wel aanslaat en bij wie niet, slagingspercentage is dus lager dan.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

He, Gabutje,

Hoe gaat het met jou?
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Hallo Annac,

Sorry dat ik zo laat reageer.

Afgelopen vrijdag is mijn oma overleden en heb het eigenlijk het heel erg druk gehad.
Ik ben inmiddels stage aan het lopen, ondanks de reistijd die ik kwijt ben gaat het nog erg goed.
Al moet ik wel zeggen dat ik naast de stage niet de energie hebt om andere dingen te ondernemen.
Maar het is natuurlijk ook een kwestie van wennen aan het dagelijkse nieuwe ritme.
Ik ben eigenlijk een maand lang vergeten de carnitene in te nemen omdat ik te moe was of simpelweg gewoon vergeten. Ik merk nu pas de werking ervan, moet s'nachts weer vaak naar de wc en voel me spieren nu veel meer o.a. . Moet dus de draad weer oppakken en de medicatie consequent oppakken. Echter moet ik 15 pillen slikken, slik maar 10 en dat is een enorme opgave.
Binnenkort zal ik dus ook in Amsterdam gaan vragen om een alternatief.

Dit is momenteel de stand van zaken.

Verders alles goed met jou?

Groetjes, Gaby
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Fijn, Gabutje dat het weer opwaarts met je gaat, behalve dan het vergeten van je carnitine, soms.

Met mij gaat het, behoudens een hoge bloeddruk, door langdurige strees over mijn zoon, natuurlijk, ook beter. Voor die bloeddruk wordt ik behandeld (pillen werken alleen nog niet, moest ik volgens de huisarts ook geduld mee hebben) en heb een hoop goed voornemens die ook gaan lukken, weet ik zeker. Nam die nooit, maar nu des te meer.

Mijn zoon pakt in februari weer een studie op en heeft ondertussen ook al een eerste keer een sportartikel op de BBC site mogen zetten, via een contact die hij zelf op het strand in Cuaracao trof! Is ie uiteraard heel trots op.

Verder blijft het niet meevallen, maar is hij minder vaak en erg ziek (griep met koortspieken ed). Energie neemt niet toe en spierpijnen blijft ie houden, inclusief slaapproblemen ed, helaas, en (emotionele) tegenvallers blijven harder aankomen dan bij gezonde mensen. Maar een heel langzaam stijgende lijn in hanteren van zijn ziekte is dus wel zichtbaar.

Sterkte nog met het overlijden van je oma en verder ook.
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

Hoi Annac,

Mogen we ook weten hoe het staat met de "nexavir en de eventuele resultaten ervan"?
Is nu toch ongeveer 6 maanden dat ie dat neemt?
Doet ie verder of heeft DML iets anders gegeven?
Groetjes,
Dirk

Ben nog steeds aan 't twijfelen vandaar
Plaats reactie