een eigen huisje-help

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kik
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 18 sep 2011, 10:18

Bericht door kik »

@Huppelepup Ik ben benieuwd hoe het er nu voor staat met je huisje. Heb je er al een iets beter gevoel bij? Ik hoop het!
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

een eigen huisje-help

Bericht door stier »

Ik ga binnenkort ook verhuizen. Ik woon al alleen, en in het nieuwe huis ook. Het is wel dichterbij mijn familie. Ik merk ook dat ik er veel minder zin in heb dan ik had gedacht. Vroeger vond ik het enig, al die dingen uitzoeken en lekker aan iets nieuws beginnen. Nu zie ik vooral op tegen de energie die het kost, en dat anderen veel voor me moeten doen. Dat doen ze graag, maar ja, liever zou je zelf gezellig meehelpen. Ik weet wel dat het uiteindelijk leuk en gezellig wordt, maar die fase daarvoor, buh...

Het alleen wonen vind ik ook heel dubbel. Het is fijn dat je de rust om je heen hebt die je nodig hebt. Aan de andere kant vind ik het vaak zwaar ongezellig, en baal je van het steeds alleen koken en eten. Ik had het me anders voorgesteld.

Verheug me wel enorm op het voorjaar, voor het eerst heb ik dan een tuin! En daar ga ik een heerlijk bloemenparadijs van maken :-).
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

een eigen huisje-help

Bericht door huppelepup »

Het valt nog niet erg mee. Heb voor mijn doen veel geshopd en merk dat ik het erg moeilijk vind om keuzes te maken en een inbeelding te maken of dat het bij elkaar past.

Waar ik heel erg last van heb is de druk. Andere vragen steeds maar hoe het ervoor staat. Echt hulp heb ik nog niet gehad dus er gebeurd niet zo veel. Ook de mensen in het apartementencomplex vragen me steeds wanneer ik er in gaat en of het al op schiet. Vertel ze maar niet hoe het zit, ben er nooit zo voor om te vertellen dat ik niet gezond ben. Hoe minder ze van je weten is vaak beter.
Gebruikersavatar
kik
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 18 sep 2011, 10:18

een eigen huisje-help

Bericht door kik »

Hoi huppelepup, wat jammer dat het niet mee valt en dat je zo'n druk voelt. Er zijn ook gezonde mensen die lang doen over een verhuizing, toch? Dus je hoeft ze inderdaad niets te vertellen als je dat niet wilt. Het is gewoon heel veel werk, natuurlijk. Dat lijkt mij ook heel zwaar. Het lijkt mij ook irritant als iedereen enthousiast doet, terwijl het helemaal niet zo leuk en makkelijk is allemaal. Sterkte!
Jij ook suc6 en sterkte Stier. Een tuin is wel leuk om naar uit te kijken!
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

een eigen huisje-help

Bericht door marlène »

@ huppelepup

geen haast :) wij wonen hier al 4 jaar en de helft is nog steeds niet geschilderd! Zo moeilijk om te kiezen, zo weinig energie om het uit te voeren, zo weinig geld om je zin te doen, ... en dus wordt het een lang termijn project!

@ stier

dat wordt vast prachtig die bloementuin van je!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
nanda
Actief lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 04 mar 2011, 21:38
Locatie: lelystad

een eigen huisje-help

Bericht door nanda »

Het komt vast wel goed, gewoon langzaamaan.

Ik woon hier nu iets meer als een jaar en ook is nog lang niet alles klaar, maar ik ben al blij met wat ik nu heb.

Het is allemaal door vrienden en familie gedaan buiten hun normale werkzaamheden om, zelf had ik dat echt niet zo gered.
Het leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt...
Plaats reactie