duizelig / dronken / reisziek gevoel

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

joni schreef:Bij mij wordt het ook erger als ik 'te druk' ben geweest (dus iets meer doe dan niks..........). Het enige wat helpt is nog rustiger aan doen en inderdaad zoals al geschreven zo weinig mogelijk prikkels. En dus ook geen autorijden o.i.d. wat erg 'inspannend' is.
Idem dito. :o :shock:
orange
Beginner
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 jun 2010, 08:59
Contacteer:

Bericht door orange »

stier schreef:Ik heb dit ook. Ik vind het absoluut de vervelendste klacht. Ik blijf daardoor vaak maar binnen, rustig aan. Maar zelfs als ik gewoon rustig zit te lezen word ik soms draaiierig. Ik heb het idee dat dit mijn ergste klacht is, erger dan de moeheid. Pijnklachten heb ik niet vaak, wel soms wat pijnlijke gewrichten maar anderszins geen pijn.
Ik ben er dus nog niet echt waardoor het komt. Soms denk ik ook door voeding, maar ik ben al 2, 3 jaar behoorlijk aan het dieten. Alleen gluten blijft dan nog over, maar dat is al vaker getest en zou het niet moeten zijn. Ik verdenk ook de rickettsia ervan dit te veroorzaken.
Het is er ook vaak als ik niks doe, of alleen ben, dus niet direct gerelateerd aan drukte (maar ik heb ook zelden nog drukte :roll: ).
Stier, dat vind ik voor mijzelf ook de vervelendste klacht. Tot voor ik deze klacht had heb ik mij aan alle klachten kunnen "aanpassen" en er leren mee leven maar dit is er echt teveel aan!

Orange
Gebruikersavatar
aura
Actief lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 20 jun 2010, 02:23

Bericht door aura »

Ik heb hier ook alle dagen last van. De ene keer minder dan de andere. Dokter wijlhuizen in Lelystad wijt dit aan het feit dat er te weinig B 12 in de hersenen zit dan. Je hersenen maken dan een soort lsd achtige stof aan. Mijn Reumatoloo dr Tisscher verklaarde dit ook maar hij noemt het morfine achtige stoffen. Hij heeft mij het middel Naltrexan hiervoor gegeven. Drus en alcohoverslaafden kijgen dit middel om af te kikken. Na gebruik zouden de klachten overgaan en kan ik weer helder in mijn hoofd worden. Ik ben er nog niet aan begonnen omdat ik Zaldiar tegen de pijn slik. Zaldiar bestaat voor een deel uit tramadol (morfineachtige). Dus heeft het geen zin dat ik het nu ga gebruiken. Met zaldiar stoppen is geen optie. Ik wil de pijn aan spieren en gewrichten niet meer in hevige mate ervaren.

Groetjes Aura
Vrienden zijn die zeldzame mensen die vragen hoe het met je gaat en dan wachten op je antwoord.
Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

ik blijf maar deinen, iemand tips?

Bericht door visje »

topic samengevoegd. adm.

Hallo allemaal,

Ik heb het gevoel vaker als ik erg uitgeput ben of over mijn grenzen ben gegaan, maar meestal niet zo lang achter elkaar. Ik heb nu al ruim een week het gevoel dat ik in de kajuit van een bootje zit. Echt behoorlijk te deinen. Soms is het even wat minder, maar dan hoef ik maar even te staan en begint het weer, ook als ik lig/zit. Heeft iemand tips?

Verder ben ik ook meer uitgeput, meer spierzwakte, pijntjes, nu o.a. vlak boven mijn oor/ onder mijn slaap aan de rechterkant de pijn. Beetje vergelijkbaar met de pijn die je aan 2 kanten kunt hebben als je in de kou buiten loopt of fietst. Ook in mijn hartstreek, iets hoger links veel pijn.

Daarnaast slaap ik de laatste 3 dagen 's nachts 8-9 uur zonder wakker te worden :shock: Dat is al jaren niet meer gebeurd. Ik moet normaal ook zeker 1-5 keer plassen 's nachts en nu dus niet. Ik word 's morgens wel net zo beroerd of beroerder wakker dan na nachten met slecht slapen. Ik droom heel erg veel.

groetjes, Visje
yoyo
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 06 apr 2011, 19:40

ik blijf maar deinen, iemand tips?

Bericht door yoyo »

Ha visje,

Een visje hoort te zwemmen en niet in de kajuit te liggen :-s
Wat naar voor je, zeg.
Ik ken het gevoel van het deinen niet zo, maar omdat je ook pijn hebt
boven je oor, zou ik denken dat het iets met je evenwichtsorgaan is.
Is daar wel eens naar gekeken?

Die pijn bij je hartstreek heb ik ook vaak. Huisarts zegt altijd dat het syndroom van Tietze is, ontsteking ergens in aanhechtingsspieren van de ribben. En dan doen ze er niks mee. Maar je kan het even laten checken voor zekerheid.

Over het slapen weet ik ook niet zo goed, ik slaap juist bijna 11 uur per nacht, maar ben dan ook totaal niet in staat tot iets. Bij minder slaap lijkt het nog erger, dus daar is soms geen pijl op te trekken.

Ik zou toch even langs huisarts gaan, iig voor je oren/deinen. Misschien is het iets eenvoudigs. Soms kan zelfs een verstopt oor op je evenwichtsorgaan drukken en zulke klachten geven . Ik hoop tenminste dat het iets kleins is en opgelost kan worden.

Veel sterkte!
Come to me, all you who are weary and burdened, and I will give you rest.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

ik blijf maar deinen, iemand tips?

Bericht door Lea »

Het doet me aan vertigo denken. Zelf heb ik er maar af en toe last van, maar mijn man en schoonvader hebben het regelmatig. Een behandeling van de osteopaat kan daarbij goed helpen.
Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

Bericht door visje »

@Yoyo, dank je voor je reactie. Wil heel graag zwemmen :wink: Ik ga inderdaad maar weer even naar de huisarts. Misschien kan hij er wat mee.

@Lea, ook dank je voor je reactie, ik ga elke 6 weken nu naar de osteopaat, ben 2 weken geleden nog geweest. Misschien toch maar even een extra afspraak maken.

lieve groetjes, Visje
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Ik hoop dat het zal helpen, Visje!
groetjes, Lea
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

Bericht door tavy »

ik heb dat ook ,soms zo erg dat ik plat moet liggen, het wordt erger bij bewegen ,ben er ook misselijk bij en kan net functioneren. vervelend ja
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Dronken lopen

Bericht door stargazertje »

samengevoegd. mod.

Ik loop vandaag plots alsof ik dronken ben. Ook al probeer ik rechtdoor te lopen, dan loop ik nog alsof ik 20 flessen wodka op heb. Help, kan ik hier iets aan doen en is dit ook ME?
Gebruikersavatar
uook
Actief lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 nov 2009, 01:26

Dronken lopen

Bericht door uook »

@ Stargazertje,

Zééér bekend stargazer, loop al 18 j. dronken rond van de meest smerige alcohol die
een mens kan bedenken. bij mij te maken met geleverde inspanning, slaapritme (stoornis),
voeding. externe prikkels (licht, geluid) en de mate van geestelijke activiteit, verslechterd ook
merkelijk i.f.v. gevoelstoestand, stress.
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Bericht door josje15 »

Hoi Stargazer

volgens mij kan het bij ME horen, maar volgens mij is het goed om waakzaam te zijn op het optreden van een gewone aandoening. ik ken je geschiedenis nog niet, maar het lijkt me iets voor een neuroloog vooral omdat het opeens optreedt. Als je nog meer enge klachten krijgt die je nog niet eerder had, zoals erge hoofdpijn, uitvalsverschijnselen, toch maar een arts waarschuwen.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Bedankt voor de reacties. Voel me heel onwezenlijk en vreemd in mijn hoofd, maar heb lang, diep en uitgebreid geslapen afgelopen nacht en voel me vrij goed. Gisteren stond ik 's middags wel te trillen op mijn benen en zakte ik er ook bijna door mijn benen. Kan het helemaal niet plaatsen waarom ik plots zo dronken loop.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Starga, dat heb ik ook heel erg gehad, op straat voor zover ik daar kwam dachten mensen geloof ik dat ik idd dronken was. Ik heb het gehad in mijn ergste ziektetijd. Maar idd, als je het nu plotseling hebt ff opletten of je nog meer rare klachten krijgt.

Het is wel altijd beschreven bij ME, ik kende ook meer mensen die het hadden.
Life smells...
Plaats reactie