Nieuwe aanvraag voorzieningen

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

stargazertje
Gevorderd lid

Bericht door stargazertje »

Hopelijk wandel je tussen alles gewoon door. Voor wat heb je een nieuwe aanvraag bij de WMO gedaan?
Burial
Gevorderd lid

Bericht door Burial »

huishoudelijke hulp
neem aan dat je bedoelt? geen rolstoel of andere hulpmiddelen zeg maar
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch

"Drop The Lyme"
stargazertje
Gevorderd lid

Veel succes met de aanvraag. En ja, dat bedoelde ik.
stargazertje
Gevorderd lid

stargazertje schreef:
annemoontje schreef: Maar kan dus ook handig zijn arts duidelijk te maken dat het om een ernstige neuro-immuunziekte gaat (ME) en geen vermoeidheidsziekte (CVS)
De link naar de ICC-primer, kun je meteen uitprinten: http://www.hetalternatief.org/ICC%20primer%202012.pdf

En misschien heb je ook wat aan dit artikel uit de psychfysio over inspanningsintolerantie bij ME: http://www.psychfysio.nl/Nieuws/Bewegen ... index.html
Heeft iemand ook de directe pdf link naar de Nederlandse ICC?
Iemand?
petraroos
Donateur
Donateur

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

Hoi Star,

Veel sterkte,
dikke knuf.

@Burial,
ik duim voor je dat het lukt,
zonder al te veel moeite :) :wink:

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Iemand?
Is dit wat je zoekt Stargazertje?
http://www.me-cvsvereniging.nl/sites/de ... 7.5.12.pdf
Leven is het meervoud van lef - Loesje
stargazertje
Gevorderd lid

Ik denk het wel. Thankx!
Burial
Gevorderd lid

Bericht door Burial »

@ stargazertje en petraroos
dank u :)
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch

"Drop The Lyme"
stargazertje
Gevorderd lid

Felixloena, hoop dat je gesprek as donderdag beter gaat dan de mijne vandaag.

Heb niet het idee dat er hier huishoudelijke hulp toegewezen gaat worden. Mijn "complimenten" voor de WMO-arts voor het absoluut niet voorbereiden van de afspraak. Zowel ICC als stuk over bewegingsintolerantie heb ik gegeven en je zag duidelijk dat de arts zoiets had van wat moet ik hier mee? Een revalidatiecentrum zou wat voor mij zijn. :shock:
Laatst gewijzigd door stargazertje op 06 nov 2012, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
petraroos
Donateur
Donateur

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Star,

he,Verdorie,Star,
ik had zo heeeeel sterk gehoopt voor je
dat je wel huishoudelijke hulp zou krijgen.

en het liefst eens op een makkelijke manier,zonder struggelen.
die artsen ookgrrrrrrrr
dikke knuffel

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
stargazertje
Gevorderd lid

Had het ook zo graag anders gezien, maar ik had sterk het idee dat deze race al eigenlijk was gelopen voor ik aan de start kwam.
stargazertje
Gevorderd lid

Ik vind het trouwens wel heel vreemd dat de consulente het had over 3 uur op basis van alles en dat de arts eigenlijk al nonverbaal aangaf dat de kans er groot in zat dat ik niets zou krijgen. Ik vraag niet om de inhoud van de staatskas, nee ik vraag om hulp op het moment dat het echt niet meer te houden is. Toen die over een revalidatiecentrum begon was ik eigenlijk best beledigd. Wat ik allemaal niet aan fysio's, ergotherapeuten, mensendiecktherapeuten, doktoren, psychologen, alternatieve geneeswijze heb gehad dat wil ze niet weten! Wel..... ze had het geweten als ze het dossier had gelezen. ;)
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

@Stargazer, wat vreselijk balen zeg! En helaas zo herkenbaar. Had je arts geen medische dossiers van je doorgelezen? Want dat zou wel een heel slecht begin zijn... Het lijkt er in elk geval niet op, als hij nog over revalidatie begint met wat je allemaal al gedaan hebt.

ik hoop dat het toch nog goed voor je gaat uitpakken, en anders kun je natuurlijk in bezwaar gaan.
Ik vraag niet om de inhoud van de staatskas, nee ik vraag om hulp op het moment dat het echt niet meer te houden is.
Dat vind ik nou ook altijd. Ze doen soms net of ze het uit eigen zak moeten betalen. Ik hoop in elk geval dat je gauw de definitieve beslissing hebt, zodat je daar mee verder kunt.

Ik zit al flink in de rats voor donderdag, en hoop ook dat mijn arts wel goed voorbereid is. Degene die hier komt ken ik nog niet. 'gelukkig' gaat het zowel met mij als mijn man erg slecht op het moment, zodat we er helemaal niet florissant bij zitten donderdag. Misschien scheelt dat als je er aan de buitenkant niet goed uit ziet.
stargazertje
Gevorderd lid

Felixloena, ik zat als sinds zaterdag hevig in de rats voor deze afspraak. Vannacht niet meer dan 30 minuten achter elkaar geslapen en ik hoop niet dat jullie dat voorbeeld gaan volgen want mijn wenkbrauwen hingen zo wat in mijn bh. ;) Wat de arts doet heb je jammer genoeg in handen.

Ze hebben jammer genoeg al aangegeven dat het lang kan gaan duren voor de uitslag er is. Moest vooral Visser maar flink vragen of hij alles zo snel mogelijk ingevuld terugstuurde. Ik was al een stap voor geweest door gisteren al aan te geven dat de mogelijkheid er zou kunnen zijn. Opvallend was dat de arts zelfs de standaard dingen niet wist en allerlei dingen vroeg die gewoon in het dossier stonden. Mij krijgen ze in ieder geval nooit in een revalidatiecentrum.

Kom op meis het gaat jullie vast lukken! Ik geloof in je en zal zeker voor duimen.
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Kom op meis het gaat jullie vast lukken! Ik geloof in je en zal zeker voor duimen.
Thanks!
Plaats reactie