Goei boek aant lezen:" de darm denkt mee"

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Goei boek aant lezen:" de darm denkt mee"

Bericht door karolien »

De darm denkt mee: en hoe bacterien, schimmels en allergieen het zenuwstelsel beinvloeden...geschreven door: Klaus-Dietrich Runow

Ik zal de korte inhoud hier even opschrijven:

Dit boek is verplichte kost voor iedereen met gevoelinge darmen, spijsverteringspklachten en psychische ongemakken.

Veel mensen lijden aan chronische darmziekten, maar ook depressies en neurologische aandoeningen, zoals alzheimer, parkinson en multiple sclerose komen steeds vaker ok op jongere leeftijd voor.

Verder nemen ADHD en autisme in de westerse wereld sterk toe. Is er een v erband?
Dit boek behandelt de intensieve communicatie tussen de zenuwcelen in de darmen en de hersenen.

De auteur geeft antwoord op oa volgende vragen:

-Kunnen gifstoffen en voedingstoffen rechtstreeks in de hersenen terechtkomen?

-Hoe ontstaat een verhoogde darmdoorlaatbaarheid?

-Kunnen bepaalde voedingsmiddelen en toevoegingen de oorzaak zijn van depressies, autisme, hyperaktiviteit, concentratiestoornissen (ADHD) en zelfs psychiatrische aandoeningen?

-Bestaat er een aantonbaar verband tussen darmbacterien en aan doeningenv an de schildklier en gewrichten?

-Hebben plantaardige voedingsmiddelen zoals oregano, knoflook en broccoli, een antibiotische werking en verbeteren ze het ontgiftingsproces?
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Goei boek aant lezen:" de darm denkt mee"

Bericht door mamoes »

Dank je wel Karolien,

Ik ga eens kijken of ik het kan vinden.
Darmen kunnen echt Darmen zijn ;)
Zoals Klieren kunnen Klieren :p
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

En wat zijn de oplossingen dan volgens het boek daar ben ik wel benieuwd naar?
Gast

Bericht door Gast »

kijk naar de ziekte coeliakie:
het darmslijmvlies wordt dan aangetast door de gluten
in de darmen zitten stofjes die ook in het zenuwstelsel zitten:dus kans op neurologische klachten,zoals vermoeidheid,concentratie en evenwichtsproblemen,slecht tegen geluid kunnen
heb je buikklachten dan denkt te aets eerder aan coeliakie, je hebt antistoffen in je bloed
heb je alleen de neurologische klachten dan komt (bijna)geen enkele dokter op het idee op coeliakie te testen, en dan beland je in het hokje vage klachten of psygisch...
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Hoi Sterre,
de therapie en oplossingen staan op het einde vh boek, als ik zover ben, zet ik het hier wel fff op, oke?
groetjes...
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Dankje alvast!
Plaats reactie