Stop BTW-heffing voor complementair werkende artsen!

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
aoife
Gevorderd lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 01 jun 2011, 19:02

Stop BTW-heffing voor complementair werkende artsen!

Bericht door aoife »

Onderstaande zag ik zojuist op het Lymeforum staan, dus dacht ik zal het hier ook plaatsen.



BTW? Nee! Stop BTW-heffing CAM-artsen
met ingang van 1 januari 2013 wil de overheid CAM-artsen (complementair werkende artsen - bijvoorbeeld Artsen voor Homeopathische geneeskunde, Antroposofische geneeskunde, Natuurgeneeskunde, OrthoManuele Geneeskunde, Neuraaltherapie of Acupunctuur) btw laten heffen op hun behandelingen. Dat is ons inziens een onjuiste beslissing, want CAM-artsen zijn net als alle andere artsen gehouden om te werken volgens de richtlijnen van de KNMG en doen voor ten minste 90% van hun tijd hetzelfde werk als reguliere artsen.

(Petitie.nl) Met ingang van 1 januari 2013 wil de overheid CAM-artsen (complementair werkende artsen - bijvoorbeeld Artsen voor Homeopathie, Antroposofie, Natuurgeneeskunde, OrthoManuele Geneeskunde, Neuraaltherapie of Acupunctuur) btw laten heffen op hun behandelingen.

Dat is ons inziens een onjuiste beslissing, want CAM-artsen zijn net als alle andere artsen gehouden om te werken volgens de richtlijnen van de KNMG en doen voor ten minste 90% van hun tijd hetzelfde werk als reguliere artsen.

Petitie:

PETITIE
Wij

Patiënten en sympathisanten van CAM-artsen in Nederland
constateren

dat de overheid in 2013 btw wil gaan heffen op behandelingen van CAM-artsen;

dat een CAM-arts een gewone arts is die ten minste 90% van de tijd werkt zoals zijn reguliere collega's en dat de hooguit resterende 10% in een aantal gevallen complementaire therapie betreft; over dit stukje complementair btw heffen, levert een verwaarloosbare btw-opbrengst op;

dat de KNMG van mening is dat het gerechtvaardigd is dat CAM-artsen blijven vrijgesteld van btw-heffing;

dat de gezondheidskosten voor (chronisch) zieken door deze maatregel nog hoger worden
en verzoeken

dat CAM-artsen blijven vrijgesteld van btw-heffing;

dat CAM-artsen worden beschouwd zoals ze zijn, namelijk als artsen met een plus die reguliere en complementaire geneeskunde integraal aanbieden;

dat deze onrechtvaardige belastingmaatregel, waardoor patiënten van CAM-artsen meer moeten betalen aan gezondheidszorg dan andere patiënten, wordt ingetrokken;

en melden dat we nooit en te nimmer onze arts toestemming zullen geven om de belastingdienst in ons dossier te laten kijken.
http://geenbtwbijcamarts.petities.nl/
"Wetenschappers die hun wijsheid alleen uit boeken hebben moet men op de boekenplank zetten".

Wolfgang Eschker
Gebruikersavatar
aoife
Gevorderd lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 01 jun 2011, 19:02

Bericht door aoife »

Ik breng hem nog maar weer eens omhoog.
"Wetenschappers die hun wijsheid alleen uit boeken hebben moet men op de boekenplank zetten".

Wolfgang Eschker
Gebruikersavatar
Teddy
Actief lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 21 mar 2006, 21:00

OPROEP: Petitie CAM-artsen

Bericht door Teddy »

topics samengevoegd - mod. F

Ik las het volgende in de wachtkamer bij dr. van M in Maastricht:


(Bovenop al het slechte nieuws dat ons boven het hoofd hangt, ook nog eens dit)
De regering heeft in het begrotingsakkoord 2013 besloten om met ingang van 1 januari 2013 complementair werkende artsen 21% belasting te laten heffen op hun behandeling (deze artsen worden ook wel genoemd: CAM-artsen, artsen die reguliere en complementaire geneeskunde integreren – bijvoorbeeld artsen die ME en Lyme-patienten behandelen, maar ook artsen voor Homeopathische geneeskunde, Antroposofische geneeskunde, Natuurgeneeskunde, OrthoManuele Geneeskunde, Accupunctuur en Neuraaltherapie)
Ook hiervoor is er nu een petitie, waarvoor een handtekening wordt gevraagd om deze maatregel terug te draaien –uiteraard kan dit ook weer anoniem!-

Ik hoop dat jullie deze willen ondertekenen:

www.geenbtwbijcamarts.petities.nl
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

Ah, ik had hier al iets over gelezen en vond het al belachelijk. Dus goed dat je dit topic hebt geopend! Done!
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Bericht door kaki »

Gebruikersavatar
Teddy
Actief lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 21 mar 2006, 21:00

Bericht door Teddy »

Oei, ik had de eerste dus niet gezien :oops:
Maar hopelijk werkt dubbelop NOG beter. Het zou natuurlijk te gek voor woorden zijn als we straks 1/5 meer moeten gaan betalen, voor de meesten is het nu al niet te doen :(
It’s hard to wait around for something you know might never happen; but it’s even harder to give up when you know it’s everything you want…
Plaats reactie