IPNIR - nieuw behandelcentrum in NL (dr. Maes)

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door mjramzy »

senna schreef:Is dat hetzelfde toestel ?

https://www.youtube.com/watch?v=mNaBWbp ... re=related

De droom van elke patiënt : binnen 5 minuten de uitslag !
De video link dat jij gaf van Dr. Oz is enkel de anti-oxidanten scan. Dat is het eerste wat ze doen bij IPNIR bij de intake. De Body Scan word gedaan bij een volgend consult en is veel uitgebreider. Dit is een video van de Body Scan: http://youtu.be/GrqpZpyZIf8 Deze scan word bij IPNIR wel gedaan terwijl je neerzit, makkelijker dus :) Meer uitleg in het nederlands vind je op de website van Dr. Korbee die ik in vorig bericht hier al gaf. Die arts werkt dus nu ook bij IPNIR en heeft bij mij de Body Scan afgenomen met aanvullend de uitleg hoe het werkt, en ook gaf hij meer uitleg over wat er net gevonden is. De resultaten worden doorgestuurd naar Prof. Maes die ik over een maand terug zie om de uitslagen van alle onderzoeken te analyseren.
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Spannend !
Veel succes !
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

Bericht door nijntje »

yarwen schreef:Dr. Uyttesprot stond er eerst wel bij als medewerker. Zie ook
http://www.hetalternatief.org/AdressenD ... atoria.htm.
Geen idee waarom ze daar al weg is.
Ik weet ook niet wat er juist aan de hand is, ik weet enkel dat IPNIR pas gisteren (of was het maandag) de foto van Dr. Uyttersprot van de website haalde... na herhaalde vragen op hun facebookpagina van ME-patiënten die wilden weten of Dr. Uyttersprot er al dan niet werkte?

Dr. Uyttersprot is niet in het team van IPNIR gestapt, en heeft er nooit consultaties gehouden. Dat werd echter niet kenbaar gemaakt door IPNIR, vandaar de verwarring,... haar foto en haar titel stonden ook nog op de officiële website van IPNIR... tot begin deze week. Op de facebookpagina van IPNIR werd er zelfs vorige week nog een berichtje geplaatst ivm Dr; Uyttersprot... wat de indruk gaf dat zij er dus gewoon werkte, hoewel dat niet het geval was! Twee mensen reageerden dat Dr. Uyttersprot een aanwinst was voor IPNIR. Zelfs hierop werd er door IPNIR niet gereageerd... geen informatie verstrekt...

Het is dus niet zo dat Dr. Uyttersprot er na een maand al weg is, ze heeft er nooit consultaties gehad en is niet in het team van IPNIR gestapt.

groetjes,
Nijntje
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Afbeelding hûh? wat een verwarring.

En wat betekende dit bericht dan?
Wel gekend in België :

https://www.facebook.com/steundokteruyttersprot

Ik heb recent een opportuniteit gekregen waar ik in
een privésituatie kan werken.
(gisteren op FB)
Is die FB pagina dan wel van U zelf? Of niet?

Eerdere berichten op dezelfde FB pagina:
Vanaf 3 september 2012 gaat dr. A.M. Uyttersprot één week op twee werken in de nieuwe polikliniek IPNIR te Roosendaal (Nl) , meer informatie vind je hier
En de eerdere brief van U:
Brief van Dokter Uyttersprot:

Hallo mijn patiënten,

Ik heb recent een zware beslissing moeten nemen. Ik kan zo niet meer verder werken in het ziekenhuis. Wat ik sommige mensen daar verwijt is een totaal gebrek aan respect voor jullie. Ik kan er niets aan veranderen, en als ik er op reageer wordt het alleen maar erger. Dit drukte zwaar op mij. Ik heb recent een opportuniteit gekregen waar ik in e
en privésituatie kan werken.(Ik laat het nog even in het midden waar maar ik laat het zo snel mogelijk weten).

Ik ga dus vanaf september één week op twee nog in het ziekenhuis werken. In die week blijft alles hetzelfde.

Ik weet dat het voor jullie een hele verandering zal zijn, en misschien zullen jullie kwaad zijn (wat ik begrijp). Maar als ik het nu niet doe blijft alles hetzelfde en ik begon er steeds meer onder te lijden.

Ik weet nog niet wat de toekomst brengt, misschien ga ik volledig weg uit het ziekenhuis en kunnen er geen opnames meer zijn. Ik besef dat dit zwaar zal zijn voor sommigen. Toch vind ik ook dat het aan de patiënten is om eens op te komen voor hun recht op ziek zijn en er naar behandeld te worden. Ik kan dit niet meer alleen.¨

Ik hoop dat jullie toch enigszins begrip kunnen opbrengen voor mijn beslissing.

AM Uyttersprot
Wie precies geeft er nu verkeerde of verwarrende informatie?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
kik
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 18 sep 2011, 10:18

Bericht door kik »

@mjramzy even een vraagje over de kosten. Is dr Maes bij een beroepsvereniging aangesloten zodat een deel vergoed kan worden als alternatieve geneeswijzen?Op de site wordt de MBOG genoemd, maar zijn alle artsen van het centrum daarbij aangesloten?
Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door mjramzy »

louisa schreef:Afbeelding hûh? wat een verwarring.

En wat betekende dit bericht dan?
Wel gekend in België :

https://www.facebook.com/steundokteruyttersprot

Ik heb recent een opportuniteit gekregen waar ik in
een privésituatie kan werken.
(gisteren op FB)
Is die FB pagina dan wel van U zelf? Of niet?

Eerdere berichten op dezelfde FB pagina:
Vanaf 3 september 2012 gaat dr. A.M. Uyttersprot één week op twee werken in de nieuwe polikliniek IPNIR te Roosendaal (Nl) , meer informatie vind je hier
En de eerdere brief van U:
Brief van Dokter Uyttersprot:

Hallo mijn patiënten,

Ik heb recent een zware beslissing moeten nemen. Ik kan zo niet meer verder werken in het ziekenhuis. Wat ik sommige mensen daar verwijt is een totaal gebrek aan respect voor jullie. Ik kan er niets aan veranderen, en als ik er op reageer wordt het alleen maar erger. Dit drukte zwaar op mij. Ik heb recent een opportuniteit gekregen waar ik in e
en privésituatie kan werken.(Ik laat het nog even in het midden waar maar ik laat het zo snel mogelijk weten).

Ik ga dus vanaf september één week op twee nog in het ziekenhuis werken. In die week blijft alles hetzelfde.

Ik weet dat het voor jullie een hele verandering zal zijn, en misschien zullen jullie kwaad zijn (wat ik begrijp). Maar als ik het nu niet doe blijft alles hetzelfde en ik begon er steeds meer onder te lijden.

Ik weet nog niet wat de toekomst brengt, misschien ga ik volledig weg uit het ziekenhuis en kunnen er geen opnames meer zijn. Ik besef dat dit zwaar zal zijn voor sommigen. Toch vind ik ook dat het aan de patiënten is om eens op te komen voor hun recht op ziek zijn en er naar behandeld te worden. Ik kan dit niet meer alleen.¨

Ik hoop dat jullie toch enigszins begrip kunnen opbrengen voor mijn beslissing.

AM Uyttersprot
Wie precies geeft er nu verkeerde of verwarrende informatie?

Groetjes, Louisa

Hoi Louisa, de tekst die jij hier geplaatst hebt van Dr. Uyttersprot ging over het ziekenhuis waar ze al jaren werkt in Vilvoorde (België). Dus gaat helemaal niet over IPNIR (Roosendaal) en er is dus ook geen verkeerde informatie gegeven. Maar kan zoals je zegt misschien wel verwarrend overkomen. Groetjes.
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Ik weet er verder niks van, maar dit staat op de website van IPNIR:

Voor Belgische patienten:

Belgische artsen zoals dr. Anne Marie Uyttersprot die in het IPNIR consulteren, zullen Belgische patiënten de Belgische prestatiebriefjes geven. Deze artsen zijn evenwel niet aan de Belgische conventieartsen-ziekenfondsen onderworpen maar zullen de in het IPNIR geldende tarieven toepassen. Deze tarieven zijn op deze website beschikbaar.


Bron: http://www.ipnir.com/vergoedingen.html
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door mjramzy »

kik schreef:@mjramzy even een vraagje over de kosten. Is dr Maes bij een beroepsvereniging aangesloten zodat een deel vergoed kan worden als alternatieve geneeswijzen?Op de site wordt de MBOG genoemd, maar zijn alle artsen van het centrum daarbij aangesloten?
Daar kan ik jou geen antwoord op geven want ik woon in België dus zal wellicht ook geen tussenkomst krijgen. Denk dat je hiervoor best een mail stuurt naar IPNIR of bel ze voor meer info. http://www.ipnir.com/
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
Gebruikersavatar
urania
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 nov 2010, 17:14

Bericht door urania »

mjramzy, de quotes van louisa waren wel heel duidelijk, hoor. Lees ze nog maar eens door. Blijkbaar was dr.uyttersprot van plan om bij de IPNIR te gaan werken, maar gaat dat niet door. Wel een groot verlies voor dat nieuwe instituut.

Ook heel jammer voor dr. Uyttersprot dat het niet lekker loopt in Vilvoorde.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Volgens die link is tussenkomst wel mogelijk ook al woon je in België.



De aanpak van Prof. Maes (2008)

Door middel van bloed- en urinetesten wordt uitgezocht welke stoornissen er zijn in het immuunsysteem en in de oxidatieve stress.
Er wordt gecontroleerd of er auto-immuniteit is, of er stoornissen zijn in de hormonen, neurotransmitters of in de verhouding van de essentiële vetzuren.
Daarnaast wordt nagegaan welke de triggerfactoren zijn.
Is er sprake van een virale of bacteriële infectie, voedingsintoleranties of het lekkende darmsyndroom?

Er wordt een antwoord gezocht op vragen als:
Welke immuunstoornissen zijn er?
Is het immuunsysteem geactiveerd of onderdrukt?
Waar zit een ontsteking? Is er een stijging van het aantal cytokines?
Is er sprake van auto-immuniteit?
Is er een teveel aan oxidatieve stress en komt dit door een tekort aan antioxidanten? Zo ja welke,
L-carnitine, co-enzym Q10, glutathion of nog andere?
Zijn er stoornissen in het vetzuurprofiel?
Zijn er stoornissen in de hormonen DHEA, GH IgF-1 of cortisol?
Zijn er stoornissen in de neurotransmitters en met name in serotonine of noradrenaline?

De moleculaire behandeling bestaat uit een gepersonaliseerde aanpak van de pathofysiologie (oorzaken) en de triggerfactoren.
•Een normalisatie van de biologische stoornissen door middel van: ◦de klassieke medicijnen zoals antidepressiva,
◦nutriceuticals en neuroceuticals (eigen samenstelling),
◦immuuntherapie,
◦therapie tegen ontstekingen,
◦immunoglobulines,
◦hormonale therapie,
◦omega-3 vetzuren (hooggezuiverde EPA met of zonder DHA),
◦aminozuren,
◦specifieke antioxidanten.

•Het elimineren van de uitlokkende factoren door:
◦antibiotica,
◦antivirale nutriceuticals,
◦nutritionele therapie,
◦exclusiedieet,
◦psychotherapie.

•Specifieke therapieën :
◦psychotherapie,
◦biofeedback (neurofeedback),
◦APS-therapie,
◦training van de motorische functies,
◦ lymfedrainage.

Is er veel veranderd aan zijn werkwijze ?
Laatst gewijzigd door senna op 11 okt 2012, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

Bericht door nijntje »

senna schreef:Volgens die link is tussenkomst wel mogelijk ook al woon je in België.


inderdaad Senna, volgens die link...
maar Ramzy zit in de realiteit...
ikzelf heb me hierover ook bevraagd in België, en een tussenkomst van de Belgische mutualiteiten is er dus niet... ondanks wat vermeld staat op de link.
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

Bericht door nijntje »

louisa schreef:
En wat betekende dit bericht dan?

Ik heb recent een opportuniteit gekregen waar ik in
een privésituatie kan werken.
(gisteren op FB)
Is die FB pagina dan wel van U zelf? Of niet?
ik ben totaal niet op de hoogte van dit bericht!! gisteren op facebook? Kan je me die link eens doorgeven Louisa? Ik weet dat je twee stenen kan laten vechten... maar dit berichtje ken ik dus niet, en heb ik niet geschreven neen.... en dan nog in de "ik-persoon"??
louisa schreef: Eerdere berichten op dezelfde FB pagina:
Vanaf 3 september 2012 gaat dr. A.M. Uyttersprot één week op twee werken in de nieuwe polikliniek IPNIR te Roosendaal (Nl) , meer informatie vind je hier
heb ik in mijn recent bericht hier op ME-gids.net beweerd
dat Dr. Uyttersprot dit nooit van plan is geweest? Ik heb geschreven dat Dr. Uyttersprot niet in IPNIR werkt! Zij heeft er ook geen patiënten gezien, noch behandelt. U kan zowel bij IPNIR als bij Dr. Uyttersprot checken hoor, indien u daar twijfels bij heeft. Het niet haar schuld, noch die van haar patiënten als men bij IPNIR haar naam blijft vermelden op hun website en facebookprogramma en niet reageert op reacties van mensen ivm Dr. Uyttersprot.

Mijn bedoeling was en is enkel om misverstanden uit de weg te ruimen.
Gelieve in de toekomst te lezen wat er geschreven staat aub,
beste dank!
vriendelijke groeten.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

@ Nijntje : dat heb ik gepost op 9/08 en stond op FB (@Louisa, als je quote is het beter om een naam te vermelden anders ontstaat er verwarring)

Nu staat er :

Ter info : wegens alle verwarringen rond IPNIR, en de ontbrekende info op hun facebookpagina en het niet antwoorden op vragen van ME/cvs-patiënten.... hebben ze vandaag hun website aangepast wat betreft hun "team". Dr. A.M. Uyttersprot maakt dus geen deel uit van het team van IPNIR en is daar niet werkzaam.

https://www.facebook.com/steundokteruyttersprot
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

Bericht door nijntje »

senna schreef:@ Nijntje : dat heb ik gepost op 9/08 en stond op FB
het wordt ingewikkeld :lol:

dat bedoelde ik met de verwarring, veel mensen denken dat dr Uyttersprot in IPNIR werkt, omdat IPNIR nooit vermeld heeft dat dit niet het geval is...
noch op vragen daarover antwoordde...
Het is juist omdat het wel het plan was dat dr U er ging werken... dat dit nu ineens voor verwarring zorgt... omdat mensen ontdekken dat dit toch het geval niet is.

Daarom wou ik gewoon aangeven dat ze er niet nu ineens is weggegaan, zoals er gedacht wordt, of dat er ruzie is etc... ze is er niet beginnen werken... maar dit werd niet aan de buitenwereld kenbaar gemaakt....
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

Bericht door nijntje »

fyi : curriculum van dr. A.M. Uyttersprot, waaronder ook haar beroepswerkzaamheden op haar website :

https://sites.google.com/site/drannemie ... curriculum
Plaats reactie