Lymetest Infectolab Augsburg
Moderator: Moderators
- annemoontje
- VIP-donateur
dank jullie wel voor jullie reacties!
@sowfia: klopt, mijn cd57 is zeker gestegen dankzij mijn behandeling, maar was nooit heel erg laag (60 of rond de 60). Ik begreep echter altijd dat alles onder de 100 kon wijzen op lyme icm andere afwijkingen, bijv. CA4 (behoorlijk hoog) en nog wat, ben effe kwijt, maar was bij mij ook duidelijk veel te hoog of laag (iig wat het moest zijn bij lyme). ik weet heel goed dat dit allemaal ook met andere ziekteprocessen te maken kan hebben hoor, maar herkende dit en vooral filmpjes over Lyme en symptoomlijsten eng veel ervan, dus leek ook dit me een mogelijkheid
@lulu: belangrijkste wat ik heb dat ik niet herken bij ME:
-va 1e jaar ziekte hele zware stuipaanvallen van 1-1,5 en soms wel 2 uur achter elkaar. en kreeg ik zelfde soort stuipaanvallen van IM-injecties in bovenbenen.
-soort 'klaplongen' die ik nooit eerder als symptoom van ME heb gezien.
-va begin van m'n ziekte hele ernstige - onbehandelbare - oogontstekingen wisselend van oog, soms beide ogen, die ik herken als zijnde (mogelijk) typisch Lyme, die meestal elke 4 weken optraden en me echt heel ziek maakte en gepaard gaat met specifiek soort hoofdpijn. Geen oogarts of internist heeft kunnen ontdekken waar het vandaan komt. dankzij behandelingen is dit gelukkig wel veel minder, maar heb het af en toe nog. allemaal dingen die dml ook niet kan plaatsen...
@felixloena, dank voor je aanbod, fijn! ik ga eerst maar eens het onderzoek van die andere weg afwachten, zou nl. ook nog steeds goede verklaring zijn voor het hele verhaal, maar als dat niets oplevert ga ik zeker armin mailen en kom ik bij je pb-en voor zijn mailadres, oké?
ik weet nu iig dat het nog steeds zinvol is om iig augsburg te mailen. nu maar weer even rustig alles afwachten...
@sowfia: klopt, mijn cd57 is zeker gestegen dankzij mijn behandeling, maar was nooit heel erg laag (60 of rond de 60). Ik begreep echter altijd dat alles onder de 100 kon wijzen op lyme icm andere afwijkingen, bijv. CA4 (behoorlijk hoog) en nog wat, ben effe kwijt, maar was bij mij ook duidelijk veel te hoog of laag (iig wat het moest zijn bij lyme). ik weet heel goed dat dit allemaal ook met andere ziekteprocessen te maken kan hebben hoor, maar herkende dit en vooral filmpjes over Lyme en symptoomlijsten eng veel ervan, dus leek ook dit me een mogelijkheid
@lulu: belangrijkste wat ik heb dat ik niet herken bij ME:
-va 1e jaar ziekte hele zware stuipaanvallen van 1-1,5 en soms wel 2 uur achter elkaar. en kreeg ik zelfde soort stuipaanvallen van IM-injecties in bovenbenen.
-soort 'klaplongen' die ik nooit eerder als symptoom van ME heb gezien.
-va begin van m'n ziekte hele ernstige - onbehandelbare - oogontstekingen wisselend van oog, soms beide ogen, die ik herken als zijnde (mogelijk) typisch Lyme, die meestal elke 4 weken optraden en me echt heel ziek maakte en gepaard gaat met specifiek soort hoofdpijn. Geen oogarts of internist heeft kunnen ontdekken waar het vandaan komt. dankzij behandelingen is dit gelukkig wel veel minder, maar heb het af en toe nog. allemaal dingen die dml ook niet kan plaatsen...
@felixloena, dank voor je aanbod, fijn! ik ga eerst maar eens het onderzoek van die andere weg afwachten, zou nl. ook nog steeds goede verklaring zijn voor het hele verhaal, maar als dat niets oplevert ga ik zeker armin mailen en kom ik bij je pb-en voor zijn mailadres, oké?
ik weet nu iig dat het nog steeds zinvol is om iig augsburg te mailen. nu maar weer even rustig alles afwachten...
Laatst gewijzigd door annemoontje op 09 okt 2012, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)
ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
- annemoontje
- VIP-donateur
ik heb het een paar keer gehad en is een hele felle, snijdende pijn in 1 long die echt van de 1 op andere seconde optreedt en die meestal 15-30 minuten aanhield en niet overheen te ademen, maar ook weleens tot 2 uur, helse pijn, bij de minste ademhaling. En dan ook weer ineens - baf - weer over. Gewone kortademigheid (apneus) heb ik ook nogal hevig in meerdere vormen, weet niet zo goed of dat wel of niet bij ME hoort, volgens mij kan dat wel. dank je wel, het is net een hele ingewikkelde speurtocht waar we met z'n allen in zitten he? Speurtochten vond ik als kind altijd erg leuk, maar die duurden paar uur hoogstens, van deze is de lol wel af na zoveel jaar... 

Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)
Co-infecties kunnen de CD57 naar boven duwen en de borrellia "verstoppen". Dat meen ik me te herinneren uit de literatuur. Daarom is de CD57 geen absolute indicator.ik begrijp dat meerdere dat hadden en toch positief in Augsburg, maar ik blijk een cd57 te hebben van inmiddels boven de 100 (was wel altijd ruim beneden de 100). dus nu vraag ik me af, aangezien bij lyme deze toch echt onder de 100 moet liggen (dacht ik) het volgens mij ook niet zoveel zin heeft bij Augsburg te testen. Of klopt dat niet? Iemand ervaring hiermee (en dus toch in augsburg getest?)
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
- annemoontje
- VIP-donateur
ah, kijk, dat wist ik al niet, dank voor je reactie! en m'n veel te hoge nagalase wijst volgens dml iig duidelijk op een infectie, net als veel te hoge il-8. Wat dat is en wel of niet lyme en/of co zal tijd moeten uitwijzen, maar dankzij jullie weet ik iig dat het nog zinvol kan zijn verder te zoeken, ook in lyme en aanverwantenhoek.
Hoi annemoontje,
Ik heb deze informatie gevonden over Cd57:
This is not an absolute, however; and the major qualifier is that in those people who clinically have Lyme but CD57 is well within the normal range or even high, these patients generally have coinfections, and most often Babesia. In some cases, treatment of coinfections will result in a drop in CD57. It may be the case that when you are treating one coinfection which may have somehow been suppressing the activity of the Borrelia, Borrelia may then move into a more active state and CD57 may drop. This can be difficult to sift through. If CD57 is elevated and the patient is presenting with many of the symptoms, they likely have coinfections such as Babesia or Bartonella.
Bron: http://www.townsendletter.com/July2009/idsa0709.html
Ook op de website van dr. Schaller staat dat hoge(re) cd57 voorkomt bij co-infecties.
En zoals felixloena al aangaf, je kunt Armin altijd je vragen mailen, ook als je voorlopig niet van plan bent om nieuwe testen te laten doen.
Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt!
Ik heb deze informatie gevonden over Cd57:
This is not an absolute, however; and the major qualifier is that in those people who clinically have Lyme but CD57 is well within the normal range or even high, these patients generally have coinfections, and most often Babesia. In some cases, treatment of coinfections will result in a drop in CD57. It may be the case that when you are treating one coinfection which may have somehow been suppressing the activity of the Borrelia, Borrelia may then move into a more active state and CD57 may drop. This can be difficult to sift through. If CD57 is elevated and the patient is presenting with many of the symptoms, they likely have coinfections such as Babesia or Bartonella.
Bron: http://www.townsendletter.com/July2009/idsa0709.html
Ook op de website van dr. Schaller staat dat hoge(re) cd57 voorkomt bij co-infecties.
En zoals felixloena al aangaf, je kunt Armin altijd je vragen mailen, ook als je voorlopig niet van plan bent om nieuwe testen te laten doen.
Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt!
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
- annemoontje
- VIP-donateur
tnx! wat helpen jullie me goed, fijn! dit is goede aanvulling op wat marlène al aangaf, blij mee. ik kan idd armin sowieso eens mailen en zal dit in gedachten houden, maar aangezien hij al (errug) druk genoeg is met ons, wacht ik toch even af tot het moment daar is dat het nodig is. Wie weet al via dml mogelijk bij augsburg te laten testen, mss uiteindelijk helemaal niet nodig, wil die man eigenlijk z'n kostbare tijd niet (mss voor niets) verdoen..
hoi annemoontje
ter info, mijn CD57 was +/- 72, borrellia negatief en babesia licht positief.
Dr Schwarzbach heeft me aangeraden de babesia elders nog eens opnieuw te laten testen, meer bepaald een FISH-test bij Igenex.
Dat heb ik voorlopig nog niet gedaan. Ben eerst naar Tropisch Instituut in Antwerpen geweest omdat op hun website staat dat laag positieve uitslag kan veroorzaakt worden door kruisreactie met nematoden (rondwormen). Blijkbaar testen ze babesia daar alleen op dieren maar ze maken hopelijk een uitzondering ditmaal lol.
ter info, mijn CD57 was +/- 72, borrellia negatief en babesia licht positief.
Dr Schwarzbach heeft me aangeraden de babesia elders nog eens opnieuw te laten testen, meer bepaald een FISH-test bij Igenex.
Dat heb ik voorlopig nog niet gedaan. Ben eerst naar Tropisch Instituut in Antwerpen geweest omdat op hun website staat dat laag positieve uitslag kan veroorzaakt worden door kruisreactie met nematoden (rondwormen). Blijkbaar testen ze babesia daar alleen op dieren maar ze maken hopelijk een uitzondering ditmaal lol.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Hoi, ik heb een tijdje geleden deze vraag al gesteld zag ik, maar weet iemand of het hebben van lyme een contra-indicatie is voor ldn? Ik probeer dit al een tijdje op te zoeken maar vind het niet op het web. Ik geloof dat ik dit eens las maar kan het nu niet meer vinden...
STOP de mishandeling van ME patiënten!
- annemoontje
- VIP-donateur
marlène, dank voor je aanvulling, dan kan ik het wat beter plaatsen. Ik hoop van harte dat je daarmee verder komt, het zal tijd worden dat (ook) jij weet wat je al zo lang zo ziek maakt.. fijn dat armin nog een optie had voor je om meer duidelijkheid te krijgen over hun uitslagen, mocht je bij het TI Antw. toch niet verder komen.
slim opgemerkt burial, ik denk dat ze zullen inzien dat we gewoon behoren tot de species 'zoogdieren' en dat het discriminatie zou zijn je niet te onderzoeken op babesia, haha!
veel sterkte daarmee marlène, erg benieuwd naar wat er uitkomt, we gaan het lezen.
sorry lulu, ik heb geen idee over contra-indicaties lyme met ldn.. weet uberhaupt nagenoeg niets over ldn, behalve dat ik het als behandeloptie zeker achter de hand hou

veel sterkte daarmee marlène, erg benieuwd naar wat er uitkomt, we gaan het lezen.
sorry lulu, ik heb geen idee over contra-indicaties lyme met ldn.. weet uberhaupt nagenoeg niets over ldn, behalve dat ik het als behandeloptie zeker achter de hand hou
Hoi Lulu,
PvM is bij mij gewoon doorgegaan met het geven van LDN en ik ben al 1,5 jaar geleden positief getest voor Lyme! Dus mij lijkt dat je gewoon door kunt gaan (of beginnen??)
PvM is bij mij gewoon doorgegaan met het geven van LDN en ik ben al 1,5 jaar geleden positief getest voor Lyme! Dus mij lijkt dat je gewoon door kunt gaan (of beginnen??)

It’s hard to wait around for something you know might never happen; but it’s even harder to give up when you know it’s everything you want…
Hoi, dank teddy voor je antwoord!
Nee, ik moet nog beginnen met ldn. ben nog bezig met het traject bij dr visser. Zal het hem ook navragen maar hij is, schat ik in, voorzichtig om begrijpelijke redenen. Maar mijn huisarts komt schoorvoetend mijn kant op, hij begon zelf over b12 injecties (waar ik op dat moment niet direct op ingesprongen ben suf suf!).
Bemerk jij (nog) baat bij de ldn? Kennelijk wel iets, als je nog neemt. Groet!
Nee, ik moet nog beginnen met ldn. ben nog bezig met het traject bij dr visser. Zal het hem ook navragen maar hij is, schat ik in, voorzichtig om begrijpelijke redenen. Maar mijn huisarts komt schoorvoetend mijn kant op, hij begon zelf over b12 injecties (waar ik op dat moment niet direct op ingesprongen ben suf suf!).
Bemerk jij (nog) baat bij de ldn? Kennelijk wel iets, als je nog neemt. Groet!
STOP de mishandeling van ME patiënten!
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
De berichten m.b.t. B12 injecties zijn verplaatst naar dit topic klik hier
Graag hier on-topic m.b.t. Lymetesten Infectolab Augsburg. - moderator F.
Graag hier on-topic m.b.t. Lymetesten Infectolab Augsburg. - moderator F.
Leven is het meervoud van lef - Loesje