Omgaan met pijn

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Omgaan met pijn

Bericht door stargazertje »

Des te minder ik word, des te meer pijn ik krijg en heb. Ondanks een hoop soorten pijnstillers verga ik momenteel van de pijn. In mijn hoofd hoor ik al de stem van de ontspanningstherapeute die als een soort mantra telkens aan het herhalen is het te accepteren en er niet tegen te vechten. Maar toch, vind ik het moeilijk om de pijn te accepteren en toe te laten. Vooral omdat het vaak zo enorm overweldigend is.

Hoe gaan jullie om met steeds meer pijn?
Gebruikersavatar
itzme
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jul 2010, 11:11
Locatie: Bollenstreek Z-H
Contacteer:

Omgaan met pijn

Bericht door itzme »

recent heb ik een traject gevolgd gericht op het omgaan met chronische pijn. dit traject had ik elders een aantal jaar geleden ook gehad, maar toen zonder echt succes. nu vergaat het me stukken beter dus het loont de moeite om zo een traject te volgen. van belang is wel je eigen inzet, het lukt alleen als jij dat wil en als je de juiste mensen hebt om dit te begeleiden.
wat voor pijn heb je? wat voor pijnstillers gebruik je nu?
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Omgaan met pijn

Bericht door stargazertje »

Ik heb vooral pijn van atlas t/m stuitje (achterkant rug/nek) en mijn benen en dan bedoel ik pijn alsof je constant al op beurse plekken nog wordt afgeranseld in combinatie van verkrampte spieren. Vaak geeft aanraken door personen, tassen, kleding etc al een stekende pijn waar ik aangeraakt ben of contact heb gehad. Bij een extreme pijnaanval schiet de pijn door mijn onderrug (alsof je olots hevige spit hebt) door mijn rug en zak ik op een gegeven moment plots haast door mijn knieën bij zo'n golf en krijg dan ook even geen adem. Gebruik oa amitriptyline, lyrica, rivotril en soms ook nog extra huis-tuin-keukenpijnstillers (als het echt niet meer te harden is). Amitrip en rivotril gebruik ik ook voor beter slapen. Daarnaast kan ik mijn gevoel in mijn lichaam zo uitschakelen dat ik op dat moment niets voel zeg maar.
Plaats reactie