onrustig en stress?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

onrustig en stress?

Bericht door sterre »

Ben de laatste tijd zo erg onrustig of gestressed geen idee?
Ik heb verder geen zorgen ofzo wel heb ik het een beetje druk gehad de laatste tijd en nu is het net of ik niet meer rustig kan worden. Door mijn hele lijf gieren de zenuwen. Trouwens ik heb ook een zere keel en begin kriebelhoest te krijgen. Heeft iemand een tip voor mij voor dat onrustige gevoel?

Groetjes,
Sterre
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

onrustig en stress?

Bericht door asje »

Denk dat de drukte hier voor heeft gezorgd, dan moet je weer helemaal 'afdraaien'. Rustig aan doen is het enige denk ik. Mss weet iemand anders nog iets wat kan helpen.
Life smells...
Gebruikersavatar
daisy86
Actief lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 04 mar 2012, 19:24

onrustig en stress?

Bericht door daisy86 »

Bij mij willen mediteren en een wierookje wel eens helpen om hetgeen wat de stress veroorzaakt naar boven te halen zodat het eruit komt en je het kwijt bent.
De rescue remedy druppels van Bach helpen vaak ook om het ergste stress gevoel weg te nemen bij mij.
Verder lekker proberen te ontspannen, plan bijvoorbeeld iets leuks voor jezelf.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ik moet ook meer aan mijzelf denken dit heb ik de afgelopen tijd niet echt gedaan vrees ik :( Vandaar nu mijn verkoudheid denk ik.
Ik ben net bezig een ontspannende voetreflexbehandeling te plannen. Dus het begin is er :wink:
Pffff voel me echt niet lekker zo bah!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

@daisy86 Er hoeft absoluut geen reden te zijn voor het onrustige/stressige gevoel; het is een zeer bekend en belangrijk symptoom van ME en heeft oa met hormonen te maken.

Als je daadwerkelijk stress òver iets hebt, wat ook al altijd sterker is door de ME ('overdreven' dus), dan dringt het onderwerp zich juist op, dan weet je 't wel.

Het is een rotgevoel, hoop dat het snel weer rustiger wordt sterre.
Life smells...
Gebruikersavatar
daisy86
Actief lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 04 mar 2012, 19:24

Bericht door daisy86 »

Ik zeg ook alleen dat dat bij mij zo werkt.
Bij mij is het er ook altijd wel hoor (ik ben een echte stresskip), maar het kan nog extra versterkt worden door iets wat wel een reden kan hebben.
Die reden hoeft dan niet altijd overduidelijk te zijn, iig niet in mijn geval dan :wink:
Ooit is het iets uit het verleden dat ineens weer komt bovendrijven zonder dat je er bewust mee bezig bent bijv.
Magoed niet iedereen is hetzelfde natuurlijk en het zal het dan niet helemaal wegnemen, maar alle kleine beetjes helpen, toch?
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Dat is het hem juist ik ben altijd stresserig terwijl ik echt geen probleem heb ook niet in het verleden. Het is echt van het moment nu dat voel ik gewoon. Misschien ligt het toch aan mijn veel te lage cortisol? Binnenkort ga ik naar Amsterdam dr. Visser en zal hem dit zeker voorleggen.
Ik was nooit zo gestressed en nu word ik er niet goed van. Altijd dat onrustige gevoel zoooo irritant.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Heb ook al gedacht misschien ligt het aan de straling hier in huis bijv. van de laptop waar ik best veel op zit? Tja je gaat dingen bedenken......
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Nogmaals, het hòòrt helaas bij ME. Dit symptoom is altijd al beschreven bij ME, vèr voordat we laptops ea elektronica hadden. Mss is er iets wat er (een beetje) tegen helpt zonder schade aan te richten maar dat weet ik niet. Meer een vraag voor marlène :)

Het is idd heel naar. Ik heb het niet constant maar wel bij het minste of geringste.
Life smells...
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

@ Asje; ja zo irritant. Maar dan weet ik wel waardoor het komt helaas..... Pfff die ME ook. Soms wordt ik het zo zat!
Nou weer verkouden. Het is nog geen herfst of ja hoor ik heb weer een virusje opgepikt pffffffffffff.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Het is heel belangrijk de psycho-neurologische symptomen van ME goed te kennen om niet in onnodige verwarring te geraken over jezelf.

Ja, kl*te ME hè.
Life smells...
Gebruikersavatar
elena
Actief lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 31 mar 2012, 20:01

Bericht door elena »

Herken het ook hoor, stress om niks. Bij mij helpen rescue druppels van Bach ook wel iets.
Gandhi
"Vecht niet tegen wat je niet wilt, gebruik je verbeelding om te creëren wat je wel wilt."
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Pffff en nu die kriebelhoest om gek van te worden.
Heb een drankje noscapine gekregen. Maar om nou te zeggen dat het goed helpt??? Het kriebelt maar door. Vorig voorjaar had ik ook kriebelhoest en heb ik een inhalator seretide gekregen. Dat hielp goed. Misschien toch maar weer naar de huisarts? Hij ziet me alweer aankomen......................
Plaats reactie