Vit B12 inspuitingen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Heb je baat bij Vit B12 inspuitingen?

Ja, ik merk een verschil (vb minder spierpijnen, meer kracht)
56
41%
Ja, in het begin merkte ik verbetering, nu niet meer.
15
11%
Nee, bij mij helpt het niet (meer).
24
17%
Ik krijg geen Vit B inspuitingen.
43
31%

Totaal aantal stemmen: 138
mieperdepiep
Gevorderd lid

Bericht door mieperdepiep »

een drupje B12 aan de buitenkant van de naald (door het ontluchten) kan een enorm pijnlijk gevoel geven bij het injecteren, vandaar dat het aan te raden is om 2 naalden te gebruiken
slakkenhuisje
Actief lid

Bericht door slakkenhuisje »

B12 10 mg Intermusculair prikken. Prikken ging goed. Er liep geen vloeistof terug, dus ik zat diep genoeg. Maar nu heb ik een (gevoelige) roze plek onder mijn huid van het prikken. En deze is ondertussen nog niet weg.
Nogmaals ik wil niet naar de dokter. Niet nu de huisarts eindelijk medewerking heeft gegeven.

update vandaag andere been geprikt. Het prikken zelf ging goed, zelfs onder begeleiding van hoofdverpleegkundige.
Maar eenmaal thuis was het weer een grote roze vlek geworden.

Vr1: Heeft iemand dit al eens gehad?
Me / lyme vanaf 1996
Chronisch ziek zijn = topsport zonder medaille
Overheid en gezondheidsinstellingen neem nu eens wat verantwoording.
"Het is niet anders." word ik een beetje moe.
In behandeling bij mijn held professor DML vanaf 2011.
dino
Gevorderd lid

Bericht door dino »

Wat wil je bereiken met die vraag? Als iemand het al eens gehad heeft wil nog niks zeggen... Nu neem ik ook niet aan dat het erg is; bijv. gewoon een soort irritatie. Maar als je je echt zorgen maakt moet je de plek toch door iemand laten bekijken.
Hoe lang prik je al? En gebruik je aparte opzuignaald en injectienaald? Misschien een andere dikte proberen?
Burial
Gevorderd lid

Bericht door Burial »

ik heb even een vraag aan de mensen die xylocaine gebruiken bij het injecteren
is dat tegen de pijn voor het injecteren of tegen de pijn van het inbrengen van de naald?
bij voorbaat dank
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch

"Drop The Lyme"
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Voor het injecteren vd vloeistof.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Burial
Gevorderd lid

Bericht door Burial »

dat leek me ook wel logisch ja
ik heb juist problemen met het inbrengen van de naald, dus xylocaine heeft voor mij dan ook geen meerwaarde :(

"Drop The Lyme"
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Xylocaïne
Het werkzame bestanddeel in Xylocaïne is lidocaïne. Xylocaïne is verkrijgbaar als zalf en als spray.
Lidocaïne maakt de huid gevoelloos.

Kan misschien toch helpen ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Burial
Gevorderd lid

Bericht door Burial »

hmmm misschien toch wel ja, volgende week maandag meteen ff n receptje vragen bij DML
bedankt! :)

"Drop The Lyme"
dino
Gevorderd lid

Bericht door dino »

Waar ligt precies het probleem? Ik heb een tijdje gehad dat ik niet meer durfde te injecteren. In het begin dartte ik de naald er altijd van een paar cm afstand in, dat durfde ik niet meer om een of andere reden (misschien schrikreactie). Nu zet ik eerst de naald op mijn huid en druk 'm dan rustig door. Dan ben je heel bewust van wat je aan het doen bent. Pijn doet het natuurlijk soms nog wel, maar het heeft mij in ieder geval geholpen.
elssp
Actief lid

Bericht door elssp »

slakkenhuisje schreef:Bedankt dino en mieperdepiep!
Vr5: Weet iemand een naam of adres van een apotheker in de buurt van DML die B12 10mg kan leveren / in huis heeft (dus zonder bestellen) eventueel zonder recept? Want ik heb daar verschillende apothekers bezocht en ze hadden geen b12 10mg. Online is eventjes geen optie voor mij.
Hallo

Ik neem al jaren Vit B 12 van Sterop en bijna geen enkele Belgische apotheek heeft dit in voorraad in de gewenste dosering. Ik ben pas verhuisd en heb de nieuwe apotheek dan ook gevraagd dit in voorraad op te nemen en dan doen ze dat ook.

Als je dit tijdig besteld bij een apotheek, kan je het dus wel afhalen.

Als je ze dan afhaalt en uitlegt dat dit een probleem is voor Nederlanders, kan het zijn dat ze dat in hun permanente voorraad willen opnemen.
Ik betaal 8,5 euro voor 3 ampullen.

Groetjes
Els
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik betaal 8,5 euro voor 3 ampullen.
Die van de natuurapotheek in Pijnacker zijn een stuk goedkoper. En ze worden per post thuis gestuurd. Wel doktersrecept nodig. En het is geen sterop maar een ander merk.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door annemoontje »

let op dat artsen normaal gesproken als ze het over b12 hebben, het meestal hebben over 1mg eens per maand... De gebruikelijke (noodzakelijke) dosering voor ME ivm bloedhersenbarriere herstel (meen ik), voorkomen neuroschade, opbouwen antioxidanten 10mg is, 2-3x/week! Eerste maanden tot jaar 3x/week, daarna 2x/week, bij meesten althans. Maar 10mg kun je in NL al niet krijgen... en geen arts schrijft dit voor en al helemaal niet zo vaak per week.. dus heb je waarsch. niet zoveel aan zijn voorstel.

Als je niet op een andere manier aan de juiste dosis kunt komen of mogelijkheden het IM (in spier) te injecteren, hierbij link tabletjes voor onder de tong, hooggedoseerd en erg goed (ook leverondersteuning dat wij goed kunnen gebruiken): http://www.protea-nutraceuticals.nl/ene ... ph314.html Of is er de mogelijkheid zelf subcutaan (onderhuids) te gaan injecteren dmv insulinespuitjes (kun je gewoon kopen bij apotheek) en b12 hoge dosis te bestellen in Belgie. Ik kan je info pb-en als je wil. sorry voor offtopic, maar moest even inspringen op b12 (en niet per pb ivm anderen die iets kunnen hebben aan zelfde advies)
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Teddy
Actief lid

Bericht door Teddy »

Hallo Lulu,

Ja, ik gebruik het nog steeds en al langer dan 2 jaar (denk ik?). Ik moest er in het begin erg aan wennen, ging er slechter van slapen en had (misschien mede daardoor) meer pijn. Dat heeft ongeveer 4 weken geduurd, toen draaide het volledig om!!! Dus betere slaap en minder pijn dan voordat ik het gebruikte. Ik ben toen wel veranderd van gebruik 's avonds naar 's ochtends, ik weet niet of dat er iets mee te maken had maar nu laat ik het maar zo, voor de zekerheid.

Ik krijg het recept van PvM, maar het wordt wel door mijn eigen apotheek bereid. Eerlijk gezegd weet ik niet zeker of ik nog steeds de voordelen ervan heb, maar ik heb in het verleden al meermalen meegemaakt dat ik medicatie liet staan omdat ik dacht dat het 'niets' meer deed om vervolgens weer snel te beginnen - want zonder was ik dan slechter af :)
It’s hard to wait around for something you know might never happen; but it’s even harder to give up when you know it’s everything you want…
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Ik hoop van harte dat je daarmee verder komt, het zal tijd worden dat (ook) jij weet wat je al zo lang zo ziek maakt.
Voor mij is het op dit moment een uitgemaakte zaak als er niets uitkomt.

Chronische virusontstekingen in de kindertijd, wellicht één venijnig dat zich op mijn zenuwstelsel heeft gezet waardoor cascade in gang is gezet. Ik vermoed iets in de darmen want mijn VIP (vaso-active intestinal peptide is nihil en mijn hoofdpijn is al 35 jaar brandend en stekend, vertand gaat achteruit en over de rest zwijgen we dus lijkt me encephalitis-like).

Chronische pijn heeft neuropatische vorm aangenomen. Dat heeft wellicht chronische ontsteking in gang gezet. Bij elke zwangerschap is immuniteit verlaagd geweest. De mannelijke hormonen van de jongens in mijn lijf, het extra verbruik van vit B12 en foliumzuur, de aanleg tot auto-immuniteit, reactivatie van virussen die energievreters blijken, ... you name it. De geweldige cocktail die erbovenop kwam en teveel bleek.

Dat is mijn voorlopige analyse.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Teddy
Actief lid

Bericht door Teddy »

Oh Lulu,
Vergeet ik nog om ook even in te gaan op het B12 verhaal van Annemoontje: ik heb altijd begrepen dat tabletjes minder goed werken/worden opgenomen dan injecties. Dus zeker overwegen om desnoods zelf of door partner te laten spuiten, mijn spierpijn reageerde er goed op (werd minder dus). En ja, ik spuit 2 x per week nadat ik in het begin 3 maal p/w heb gespoten!
It’s hard to wait around for something you know might never happen; but it’s even harder to give up when you know it’s everything you want…
Plaats reactie