bloedbank?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Lijda
Gevorderd lid
Berichten: 1004
Lid geworden op: 11 mar 2007, 16:11

Bericht door Lijda »

99% van personen ouder dan 40 jr. heeft een EBV infectie gehad.


Maar deze mensen zijn toch niet allemaal ziek geworden van een EBV, de meesten hebben daar anti-stoffen tegen opgebouwd.
Dat is wel een heel verschil lijkt mij, of je drager bent of dat je er ziek van word.

Als ik er aan denk bel ik het rode kruis wel ff, om te horen hoe of wat.

Ik gaf ooit 1 keer bloed, en had toen dus blijkbaar pfeiffer gehad.
Wat ik zelf ook niet wist
Dus wel antistoffen opgebouwd.
Dan kun je wel bloed geven.
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

Het EBV "reactiveert" steeds. Dat betekent dat je eigenlijk bijna steeds met klierkoorts zit.

Mijn behandelend ME arts + mijn huisarts denken dat ik het gehad heb via bloedtransfusie.
Weiger dan ook om bloed af te staan en om organen te doneren.
Zou niet willen dat iemand domweg een virus van mij krijgt met alle gevolgen die ik heb.

Weet ook dat het bloed gescreend word maar heb daar dus ook geen vertrouwen in. Wil zeer voorzichtig zijn!

Groetjes,
Dirk
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Helaas deel ik je idee volkomen Dirk.
Ook ik zou niet willen, dat 1 van mijn 'beestjes' overgedragen werd.
Om dezelfde reden gaf ik dus aan, zelf liever geen bloedtransfusie te willen. Tenzij er een omstandigheid is dat je werkelijk geen keuze hebt. Dan is het op hoop van zegen....De screening in Nederland heb ik dus ook geen vertrouwen in.
Daarbij komt, een deel van de ME/CVS ers heeft ME gekregen na bloedtranfusie. In sommige buitenlanden is bloed doneren door patienten dan ook verboden.
Bovendien heb ik van mezelf al te weinig rondcirculerend bloed, dus het spijt me, maar dat wat ik heb wil ik houden:)
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

Inderdaad!!!
Wat bovendien een schande is;is het feit dat ik nu onder de armoedegrens leef en dan kan ik nog niet eens iemand verantwoordelijk stellen!!!
Eigenlijk zouden ze ons moeten vergoeden voor hun "verklote transfusie"
of toch minimum de bezoeken en behandelingen bij DML terugbetalen.

Trouwens; HYPOCRISIE ten top hier want officieel bestaat cvs niet;wordt je gedwongen CGT te doen (ga daarvoor in proces trouwens!) en zegt men dat het tussen je oren zit. Dus eigenlijk niets aan de hand.
Maar bloed geven; neen, jouw bloed willen we niet.
Zijn ze bang van een virusje als er toch niets mis is met ons?

Groetjes,
Dirk
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Je hebt natuurlijk gelijk he....

Wij niet ziek, maar buitenland wil ons bloed in elk geval al niet.
Maak ik me wel eens zorgen dus over het Nederlandse systeem dus he.....
Ik bedoel het is al een heiza om hier uberhaupt als CVS/ME er goed nagekeken te worden, daarnaast bestaan sommige bloedtesten simpelweg hier niet of worden niet gebruikt.

Het RIVM over bepaalde intracellulaire test van mijzelf op mijn vraag, of ze niet de serologie test konden doen, maar de PCR.
Die hadden ze dus niet.
Dus dit instituut dat ons moet redden bij aanvallen van biologische wapens....rammelt ook wat hier en daar......
Dan huiver ik nog eens te meer over de screening bij donorbloed.

Ja CGT is perrrrrrrrrrrrrrrrfect ; het middel.
Vooral je medicatie tegen de beestjes laten staan als je de kans krijgt :roll: Je knapt spontaan op denk ik.

Een schadevergoeding zullen we wel nooit krijgen, aangezien we tot op heden hier niet serieus genomen worden.

Overigens zag ik in een locale krant dat er 60. 000 mensen met hepatitis C in Nederland rondlopen die het niet weten.
Betreft mensen met bloedtransfusie van voor ik meen 96, moet ik op zoeken, injecteren, tandartsbehandeling uitgebreid +ziekenhuisopname Spanje en Italie. Dus dat laatste zgn voor die landen de rest ook hier...

Wil je nog meer hypocretie? :shock:
Die bloedtranfusies zeker op straat gegeven hier en niet in het ziekenhuis :lol: :P

groetjes
Lijda
Gevorderd lid
Berichten: 1004
Lid geworden op: 11 mar 2007, 16:11

Bericht door Lijda »

Ik heb net gebeld met de bloedbank, en na twee keer doorverwezen te zijn word het daar met de arts overlegd. Omdat ze niet gelijk antwoord konden geven. In eerste instantie als het bloed goed is, dan mag je bloed geven.
Dit was op de vraag, als je ziek bent geweest van een virusinfectie. (pfeiffer/cytomegalie)
Ze vroegen wel of ik daar medicijnen voor had gebruikt. (nee dus) zijn die er dan??

Ook als je CVS/ME hebt en je fit voelt dan mocht ik langs komen.
(ze dacht dat ik een afspraak had)

Ze gaat het navragen aan de arts, en ik word terug gebeld.

Lijda
Lijda
Gevorderd lid
Berichten: 1004
Lid geworden op: 11 mar 2007, 16:11

Bericht door Lijda »

Whahahaha ze hoeven mij niet meer terug te bellen!!
Bel ik uit nieuwsgierigheid, hoe dat nu zit bij de bloedbank.

Twee uur later krijg ik te horen dat mijn bloed niet goed is!!

Dat is dubbel zeg!!

Lijda
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

Dat bevestigd dan de theorie van DML en anderen.

Je bent niet ziek; het zit tussen je oren maar......je bloed moeten we niet!!!
Groetjes,
dirk
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Mooi, jullie zijn wel (goed) bezig, zeg!
Plaats reactie