Blastocystis Hominis

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
Plaats reactie
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Blastocystis Hominis

Bericht door stier »

Wie heeft er ook Blastocystis Hominis in zijn darmen, of gehad? En hoe ben je er vanaf gekomen?

Bij mij keert dit beest in vrijwel alle uitslagen terug. Omdat een aantal (veel) andere dingen niet helpen, en ik al jaren bezig ben, kom ik dus steeds weer bij dit beestje uit.

Iemand ervaring, info?? :D
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Hoi Stier 8)

Ik heb deze parasiet gehad en 2 x anti biotica kuur gehad en dat heeft niet geholpen.
En nu mogelijk door gebruik van de LDN zitten ze niet meer in mijn darmen :D
Althans in de laatste ontlastingsonderzoek kwam er niets uit :D

En ik moet ook zeggen mijn darmen werken heel goed.
Van een 0 tot 10 dus van slecht naar goed.
geef ik mijn darmen een dikke 9 plus en het is gewoon een weelde als ik naar de toilet ben geweest, en mijn darmen kon ik echt een dikke 3- geven en met een dieet was het wel op peil te krijgen maar bleef nooit lang genoeg doorwerken, mijn darmen waren toch altijd snel weer van slag.

Na de toxoplasmose infectie 9.5 jaar geleden altijd slecht werkende darmen gehad en nu eindelijk na 9.5 jaar goed werkende darmen en dit kan niet anders dan dat het dankzij de LDN komt.

Ik slik nu bijna een jaar LDN. :D en ben zienderogen opgeknapt. Van bankgebonden naar functioneren met nog wel wat vage klachten.

Zelf denk ik wel eens dat daarom de bezinking wel eens omhoog schoot.?
Ik denk dat die parasiet je behoorlijk ziek kan maken en mogelijk mij al die jaren in de greep heeft gehouden.

Maar artsen geloven hier dan weer niet in. duss......
Dear Karma, I have a list of people you missed
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Hee Marlène, wat toevallig dat jij hem juist ook hebt gehad. We hadden die leverklachten ook al zo gemeenschappelijk, en die kunnen natuurlijk ook verergeren door toxines vanuit de darmen.
LDN staat zeker op een lijstje in mijn achterhoofd. Als ik bij DML ga opknappen dan ga ik het wel proberen denk ik. Ik kan gewoon geen genoegen nemen met dit leven, ik wil nog teveel....

Ben echt blij dat je wat beter bent hoor. Ben je ook al wat kilootjes bij gekomen?
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Hoi stier 8)

ik was idd eindelijk weer kilos' aangekomen maar door het vele wandelen wat ik nu doe ben ik ze helaas ook al weer kwijt,
Maar kom nu niet onder het streefgewicht van 55 kilo dat betekend bij mij echt slecht.
zat alweer boven de 58 kilo maar schommelt weer van 56 naar 57 kilo en is goed maar mijn streefgewicht is 58 kilo.
Heb idd wel weer een buikje :cry: :roll: 8) maar kan er net mee door. :wink:

En ja steken in mijn rechterzij zijn zo goed als weg en ik had nog een andere plek in rechterzij waar ik veel last en pijn van had en dat is sinds gebruik ldn helemaal weg.

heb nog wel een andere zwakke plek in rechterzij maar ook al een stuk minder pijnlijk.
Dear Karma, I have a list of people you missed
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Ik heb 'm ook, wacht nu op nieuwe test om te zien of hij dood is.

Of het mijn 'hoofdpathogeen' was of niet, kon DML helemaal niet inschatten; over het algemeen wordt het beschouwd als iets onschuldigs, maar toch tot 5% van zijn patiënten heeft hem in zijn darmen dus vindt hij het aangeraden om het te bestrijden.
Al is het een moeilijk uit te roeien geval schijnbaar.

Afhangend van mijn nog hangende nagalasetest is dit in ieder geval momenteel de enige actieve (mogelijke) ziekmaker die hij vond, dus hopen dat het iets oplost.

Ook www.badbugs.org zegt dat het veel schadelijker kan zijn dan de meeste dokters geloven, en dat het o.a. Lyme-achtige ziekte kan uitlokken en lekkende darm; wat dus bij ons ook schijnbaar het geval is.


Krijg jij trouwens (al) hyaluperm/perm plus, @stier? Dat is op basis van glutamine, dat een lekkende darmwand zou herstellen. (ook een kennis die momenteel natuurkunde studeert en veel met lekkende darmen bezig is, zegt dat ze het in de natuurkunde ook gebruiken dus daarom vroeg hij zich af waarom ik het van DML nog niet kreeg)

De meeste patiënten hier schijnen het namelijk al vanaf het begin te krijgen, maar ikke dus nog niet. En vroeg dat op aanraden van die kennis aan DML; maar de darmwand dichten vooraleer alles dood was was niet zinnig zei hij toen. Daarom was ik dus nieuwsgierig of jij ook een van diegenen was zonder hyalu/perm plus, dan blijkt dat inderdaad 'standaard' te zijn.

Daarna, zei hij, stond mij (ons?) ook nog een biofilmremover te wachten, omdat we een biofilm / bacteriële slijmlaag in onze darm zouden hebben waar ook nog slechte bacteriën in zouden overleven. Of dat ging over blastocystis, of over onze slechte darmbacteriën die daar beter in gedijen, heb ik niet zo goed door.
't Is maar dat je het al weet ;) die biofilm van je moet dr dus uit! (als we hetzelfde plan krijgen)


Kan er niet op wachten eigenlijk. Ik heb het gevoel dat m'n beest al wel zo goed als dood is, maar dat mn darm nog niet goed herstelt en ik daarom nog zo slecht ben. (t is te zeggen - een groot deel van mijn symptomen zijn eigenlijk bijna weg of heel erg verbeterd, maar alleen slaap/vermoeidheid zijn nog enorm slecht dus met die toegenomen hersencapaciteit kan ik nog niet veel;))
Dus maar rap aan die glutamine en biofilmdinges dat ook m'n darmwand weer hersteld kan worden! Laat maar komen!
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Nog enkele relevante quotes van wikipedia over biofilms:

"Een biofilm is een laag micro-organismen omgeven door zelfgeproduceerd slijm vastgehecht aan een oppervlak."

"In de geneeskunde kunnen ze moeilijk bestrijdbare besmettingen veroorzaken"

"Bacteriën in biofilms zijn beter bestand tegen toxische stoffen zoals antibiotica"




Dat lijkt me toch wel interessante info, die kan verklaren waarom hij zo hardnekkig is en waarom je vorige kuren mss niet geholpen hebben...
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Mzzzzzz..... biofilmremovers?? Wat zou dat voor goedje zijn dan.

Ik heb er nog niet over gehoord van hem, over biofilm. Ik gebruik momenteel geen glutamine. Ik heb het wel lange tijd gebruikt bij de natuurdiëtiste waar ik toen was. Ik gebruik wel boterzuur, dat doet ook iets voor je darmwand. Dat had ik ook al eerder gebruikt.
Maar ik geloof zeker dat zolang de beesten niet dood zijn, andere dingen ook niet goed aanslaan.

Sorry Melanie, ik verwarde je even met Marlène ;-).
Every day may not be good, but there's something good in every day.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Dat kwam dan ook niet spontaan van die biofilm, maar omdat we het over glutamine enzo hadden
Je weet dat je DML soms een beetje moet 'kietelen'/stimuleren hé. ;)
Ik vind het altijd wel tof om al te weten wat er nog te wachten staat in de behandeling.


En hoezo boterzuur? Als ik het google, kom ik erachter dat het heel erg vies is, naar ranzige boter/zweetsokken/stinkkaas ruikt, hoe krijg je dat nou binnen :P
Ik weet weinig.
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Als je op butyraat googelt is misschien beter, haha. Het zijn wel stinkpillen ja. Ik heb deze: http://www.vitatheek.nl/product/bio_but ... ics_180cap.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Ff snel melden dat hij in mn nieuw kaka-onderzoek niet meer in zit :mrgreen:

Das toch weer 1 ding dood dat dood moest.
(tenzij er nog een paar verstopt zitten die ze niet vonden? maar iig niet meer "many" zoals er eerst inzaten)

Ook de streptokokken waren weg;
maar ze zijn vervangen door staphylokokken en veel candida (die is echter gemakkelijker weer te verwijderen dan de oorspronkelijke Blastocystis, dus zo erg is het niet)
Ik weet weinig.
Gast

Bericht door Gast »

stier schreef:Mzzzzzz..... biofilmremovers?? Wat zou dat voor goedje zijn dan.
Heb ik ook gehad van de arts in Amersfoort. Alleen dan tegen Lyme, die schijnt ook een biofilm te hebben. Ik heb nog wel wat liggen ;) Nattokinase heet het.
Gebruikersavatar
jommie
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2012, 21:54

blastocystis wellicht simpele oplossing

Bericht door jommie »

Ook ik had de blastocystis, en heb daar voor een zware kuur metronidazol gehad, later bleek uit veel zoeken op internet dat deze parasiet dan resistent wordt, deze kuur heeft ook niet geholpen alleen maar doodziek van de kuur geweest. Daarna een kuur clioquinol gehad onder de kuur ging het beter maar na de kuur de ellende weer hetzelfde.
Gelezen dat oregano olie zou kunnen helpen dus naar een reform winkel gegaan en dit besteld, Was er huiverig voor omdat ik niet zo van de kruiden middeltjes ben, maar ja baat het niet het schaadt ook niet.
En ja hoor na vier weken voelde ik me een stuk beter, heb weer normale ontlasting en loop niet de hele dag te winden. Dus probeer het het kost rond de vijfentwintig euro maar je voelt er niks van geen bijwerkingen etc.
Een capsule per dag (ik deed bij avondeten) moet wel zeggen dat ik wat minder koolhydraten ben gaan eten maar niet echt een dieet of zo. gewoon beetje rekening mee gehouden.
De naam is wild oregano oil van solgar en er zitten 60 softgel capsules in een potje ik heb er nog 13 over en gestopt ik adviseer mensen eerst dit te proberen want die kuren zijn een aanslag op je darmflora en niet echt fijn.
Plaats reactie