Jassentechniek

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
susan
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 apr 2012, 13:12

Jassentechniek

Bericht door susan »

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd of iemand van dit forum ervaring heeft of op een andere manier bekend is met 'de jassentechniek'. Er is een website over die jassentechniek en daarop staat dat die techniek ook kan helpen bij vermoeidheidsklachten. (Uiteraard weet ik helaas dat ME niet te vergelijken is met gewone vermoeidheid).
Het schijnt dat met het uitdoen van 'verschillende jassen' men onnodige ballast kan verminderen waardoor men meer energie krijgt. Het is nogal bijzonder allemaal. Er zijn dus verschillende jassen, waaronder de miasmajas en de restenergieenjas (b.v. medicijnen, narcose).
Ik kwam op internet ook het verhaal tegen van een voormalig CVS patiente die door die jassentechniek haar rolstoel niet meer nodig had en beter is geworden. Zij is nu zelf therapeut. Ik weet niet goed wat ik van die jassentechniek moet denken. Het is bijna te mooi om waar te zijn en dat maakt mij toch ook weer sceptisch. Wat is jullie mening?
Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Groetjes,

Susan
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Jassentechniek

Bericht door marlène »

die jassentechniek wordt in de ME-medische wereld ook gebruikt. Daar wordt ze vernoemd naar de russische poppetjes. DMl past ze trouwens ook toe: eerst schimmels weg, dan ... enz.

Die meneer pakt het op een ander vlak aan. Op zich is er niets mis mee. Je moet gewoon zien of het zin heeft in jouw geval. Ik ga geen techniek toepassen om trauma's ivm kindermisbruik of bedplassen omdat ik er nooit met te maken heb gehad begrijp je?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Jassentechniek

Bericht door luna923 »

hoi susan,

ik ben bij hans de waard zelf geweest en heb daar wel baad bij gehad. in eerste instantie was ik daar voor heel wat anders, maar toen hij mij vroeg wat mijn klachten waren allemaal, kwam ME ook naar voren.

op het spirituele vlak heeft het mij wel een stuk geholpen, hij heeft mij inzichten en zo gegeven. ik ben 2 keer bij hem geweest, het koste mij te veel energie om nog verder te gaan daar ( de afstand was te groot voor mij en geld gebrek) maar ik weet zeker dat hij meer had kunnen doen voor mij als hij wat dichter hier zat waar ik woon en ik het geld had er voor.

ik vind hem goed in wat hij doet. de technieken die hij gebruikt zijn echt goed en werken wel. maar licht er ook aan wat je bij je hebt voor jassen, want het zijn niet alleen jassen. en veel mensen zijn ook geholpen er mee. maar er zijn ook een andere categorieën, die mensen moeten echt werken aan hun zelf. en hebben meer tijd en energie nodig om tot een goed resultaat te komen. en dan heb je nog een zwaarder kaliber ....................

maar als je meer info wil pb me dan

groetjes
loentje
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Gebruikersavatar
susan
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 apr 2012, 13:12

Bericht door susan »

Hoi Marlene en Loentje,

Bedankt voor jullie reacties.
Loentje, ik ga vandaag proberen je een pb te sturen.

Groetjes,
Susan
Plaats reactie