Vreselijke maagpijn

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
Plaats reactie
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Vreselijke maagpijn

Bericht door stargazertje »

(omdat ik niet weet of het door ME komt of niet zet ik het in deze rubriek)

Ik heb om de zoveel weken plots 's nachts vreselijke stekende pijn in de regio van onderkant van mijn ribbenkast tot mijn middenrif en hevige misselijkheid daarbij. Ik weet op dat moment niet waar ik het moet zoeken van de pijn *geen pijnstiller helpt) en kan niet zitten, niet staan en niet liggen. Zitten gaat mij het beste af en meestal dommel in half zittend weer telkens even in slaap omdat ik zo moe ben en onder de slaapmedicatie zit. Als ik 's ochtends weer wakker wordt dan lijkt alsof er niets is gebeurd en alles een slechte nachtmerrie was. Echter de vermoeidheid en de chaos van mijn bed vertellen het werkelijk verhaal van die nacht.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Is het iets dat ik heb gegeten waar ik niet tegen kan?
Gast

Vreselijke maagpijn

Bericht door Gast »

hier nog iemand met enorme maagpijn
het kan reflux zijn, dan komt je maagsap omhoog in de slokdarm, die is niet bestand tegen het scherpe maagzuur
of je hebt een ontsteking in maagwandslijmvlies, dan komt het brandende zuur dus ook in aanraking met maagsap
ik ben een paar weken geleden om 0430 naar de hap gereden hield het niet meer uit
kreeg omeprazol mee, 2x per dag, wilde weer afbouwen, na 2 weken, en het kwam in alle hevigheid terug.
nu andere maagpillen die beter helpen, plus medicatie voor de misselijkheid
en 4 kilo afgevallen in 3 weken...
dus zo snel mogelijk naar je huisarts voor maagpillen(als de huisarts ook denkt dat het dat is natuurlijk)
deze pijn is echt gruwelijk,trok dwars door mijn lijf richting rug, en idd je kunt geen kant op
ik heb do morgen een maagonderzoek :( zie er tegenop ,maar zelfs ik ben me bewust dat het nodig is
tips probeer niet vet te eten, maar volgens mij doe je dat al niet, zet je hoofdeinde iets hoger,zodat het maagsap niet omhoog kan, kleine porties per dag eten/verdelen
sterkte ermee
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Vreselijke maagpijn

Bericht door stargazertje »

Gelukkig ben ik niet de enige met zulke klachten en is het herkenbaar. Jammer genoeg denkt mijn huisarts dat echt alles tussen de oren zit. :Sad: Ik zal in ieder geval de rest van de tips zoveel mogelijk opvolgen (en ja, ik probeer al zo min mogelijk vet te eten)

Sterkte met je maagonderzoek Brandy. Hopelijk merk je er zo min mogelijk van.
Gast

Vreselijke maagpijn

Bericht door Gast »

je kunt volgens mij zelf ook maagtabletten bij de apotheek kopen ,denk ik
ze worden nu alleen ergeodt voor chronische patienten
en anders is rennies ook een idee
bedankt star, ik doe mijn best, maar zal blij zijn als het gedaan is...
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Vreselijke maagpijn

Bericht door asje »

Ik had al een aantal jaren geen maagklachten meer maar plotseling het laatste jaar ook van die onverwachte aanvallen 's nachts. Het is nu een keer of vijf gebeurd. Wat het iets draaglijker maakt is op bed op m'n onderbenen zitten, voorovergebogen met borst op m'n benen zeg maar met een warmtekussentje ertussen.

Elders is dit ook pas ter sprake gekomen, ik geloof bij 'Symptomen en klachten'.
Life smells...
Plaats reactie