Mag ik daar parkeren?

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Mag ik daar parkeren?

Bericht door stargazertje »

In oktober zou ik graag naar een caviashow gaan. Ik heb al gevraagd of ik later mag komen en er zijn veel lieve mensen die me willen helpen. Zou ik echter, met toestemming van de organisatie zelf, mijn auto mogen parkeren op een gehandicaptenparkeerplaats die op het terrein zelf ligt? Officieel heb ik geen gehandicaptenkaart, maar anders wordt het of vroeg op staan of een eind lopen met rolstoel ed.
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Om op een gehandicapten parkeerplaats te staan heb je inderdaad zo'n kaart nodig en die moet je dan duidelijk zichtbaar achter je autoraam leggen. Sta je er zonder zo'n kaart dan kun je een flinke boete krijgen (en terecht als je het mij vraagt)
Om voor zo'n kaart in aanmerking te komen, moet je niet in staat zijn 100m te lopen of permanent rolstoelgebonden zijn
Gebruikersavatar
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:01

Bericht door yarwen »

Als het een privé parking is en je hebt de toestemming van de eigenaar dan is er geen probleem. De politie heeft daar geen bevoegdheid en kan daar geen boetes uitschrijven.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ik heb inmiddels het antwoord gehad van de organisatie van de caviashow en de parkeerplekken zijn eigendom van de gemeente. Ik mag daar gerust parkeren, maar wel op eigen risico wat een bekeuring van 340 euro kan betekenen. Dat wordt me toch een te duur dagje als de politie langs komt. Heb nu de keus of vroeg aanwezig zijn (en dus een te lange dag mee moeten maken) of later komen en een eind moeten lopen met rolstoel, kooi met cavia's en toebehoren. :(
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Kan je niet bij de politie een speciale aanvraag doen met brief van dokter of zo?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Nee, ik heb echt een vergunning nodig of ik moet kiezen uit de 2 keuzes. Ik vrees dat ik voor nr 2 moet gaan want de vorige keer zat ik te huilen van de vermoeidheid en toen was ik er nog beter aan toe. Heb ook weinig zin in letterlijk plat te gaan.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Print een foto van jezelf af in rolstoel en zet die achter voorruit?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

marlène schreef:Kan je niet bij de politie een speciale aanvraag doen met brief van dokter of zo?
Mijn vader heeft een gehandicapte stiefzoon (mentaal + motorisch), en zelfs daarvoor was het zeker niet gemakkelijk om dat allemaal te regelen administratief voor zo'n parkeerkaart enz., ging ook erg veel tijd en rompslomp overheen. Dan vrees ik dat ze bij iets als ME helemaal niet vlot gaan doen.

Keuze nr 2 bedoel je dan lopen/rolstoel? Of vroeger uit je bed?
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:01

Bericht door yarwen »

Maakt me best een beetje kwaad dat je als rolstoelgebruikende ME patient niet eens recht hebt op een parkeerkaart voor gehandicapten.
Het feit dat het zo moeilijk is om een kaart te bekomen heeft ook wel te maken met het feit dat er zo vaak onrechtmatig gebruik wordt gemaakt van zo een kaart. Eventjes kaart van de bomma meenemen en ik kan lekker op de gehandicaptenplaats staan. Dan nog maar te zwijgen van de door mij mentaal gehandicapten genoemd, die zonder parkeerkaart gebruik maken van de gehandicaptenplaats. :evil:
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Ben ik helemaal met je eens Yarwen!
Ik heb een scootmobiel en een rolstoel en ik wilde echt heel graag zo'n parkeerkaart omdat ik vaak nog net te goed ben voor de rolstoel (wat een gedoe, zo'n ding meenemen, voor een snel rondje binnenstad), maar niet in staat ben om vanaf de parkeerplaats naar de eerste de beste winkel te lopen. Nou, ik kon hoog en ik kon laag springen, maar ik kreeg em niet! :evil: Kwam waarschijnlijk omdat ik hoog kon springen :lol:
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Optie nr 2 is een eind lopen met de rolstoel en al het andere. En ja, ik heb ook gehoord dat mensen met zo'n kaart het vaak laten rouleren.
Plaats reactie