slapen s'middags

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
whisje
Actief lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 mar 2012, 19:59

slapen s'middags

Bericht door whisje »

helaas is mijn ME de laatste week behoorlijk verergerd en ik moet dus nadat ik de kinderen s'ochtends naar school heb gebracht op de bank gaan liggen in de middag ook als ik dat niet doe voel ik me zo raar en vreemd
Meestal slaap ik dan een uurtje dat helpt een beetje maar als ik dan wakker word trilt me hele lichaam en ik ben dan een beetje de kluts kwijt vaak blijf ik daar de hele dag last van houden wat behoorlijk storend is hebben meer dit en wat kan ik eraan doen de hele dag opblijven dat red ik nu echt niet
In een hutje op de hei. Ben ik niemand tot last
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

slapen s

Bericht door felixloena »

wat kan ik eraan doen de hele dag opblijven dat red ik nu echt niet
Ik zou zelf de tip geven: er aan toe geven. je lichaam geeft aan dat het niet anders kan.
Sterkte
Leven is het meervoud van lef - Loesje
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

slapen s

Bericht door diederik »

Inderdaad, op de lange termijn kan het kwalijke gevolgen hebben en kan je ziekte nog verergeren, als je structureel jezelf wakker houdt wanneer je lijf eigenlijk wilt/moet slapen.


Dat van het raar voelen en gedesoriënteerd zijn (bij mij ook soms 5-6 uur lang nog), is helaas een bekend verschijnsel... ik heb het ook vooral als ik overdag slaap, minder na de nacht.
Het is een tijd wat minder geweest (oa door behandeling dml), maar nu is het gedeeltelijk teruggekomen sinds de antibiotica tegen Bartonella. Misschien hangt het dus samen met (bacteriële) toxines of inflammatoire immuunreacties of iets dergelijks?
Ik weet weinig.
Plaats reactie