Boek dr Proesmans

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Boek dr Proesmans

Bericht door senna »

Ik heb dit boek cadeau gekregen
http://www.drproesmans.be/boek.html

Er is een hoofdstuk gewijd aan fibromyalgie en cvs.
Hij heeft ook geen pasklare oplossing maar geeft richtlijnen.
Zijn basisbehandeling :
*het anti-inflammatoire dieet (bondig samengevat = geen appelsien, tomaat, gluten, soja, pinda, vlees, eieren, melk, kaas, margarine, frisdrank, koffie, alcohol en alles op basis van geraffineerde suiker)
*Q10
*Carnitine
*Ribosepoeder
*B12
*Magnesium
*Ginseng
*Rhodiola
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Is er iemand in behandeling bij deze arts? Ervaringen?
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ik ga in september terug. De laatste keer was in 2007. Hij kent zijn vak wel als orthomoleculair arts. Indertijd heeft hij mij nog een jaartje op de been gehouden maar zodra ik met zijn baxters ben opgehouden wegens tijdsgebrek door werk, ben ik als een pudding in elkaar gezakt.

Hij heeft toen vooral gekeken naar hormonen en vitamine-tekorten. Met wat ik nu weet, vind ik het jammer dat hij niet heeft onderzocht of ik actieve pfeiffer, CMV e.d. onder de leden had. Ook kan ik me niet herinneren dat hij naar beestjes zoals bartonella of Lyme heeft gezocht. Het staat althans niet op mijn papieren.

Al bij al is hij één van de weinigen die het belang van bijnieruitputting, vit B12 en andere dysfunctionele systemen begrijpt en behandelt.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Meer dan tien jaar geleden ben ik bij hem in behandeling geweest. Hij deed ook een uitgebreid bloedonderzoek en 24-uurs urine. Daarna een tijdje een paar keer per week baxters gekregen waarvan ik enorm opgejaagd werd met hartkloppingen. Toen heeft hij de magnesium eruit gehaald, maar dan had ik er geen resultaat meer van.
Ik was toen op korte tijd 1500 € kwijt en veel meer uitgeput doordat mijn lever overbelast was van de baxters.
Ik vond het intake-gesprek en de evaluatie na de testen heel grondig. De opvolging van de baxters veel minder. Dan werd het meer seriewerk.
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Marlène en Lea, dank jullie wel voor jullie toelichting. Ik hoopte dat ik het ei van Columbus gevonden had, maar wat ik lees stemt me niet echt hoopvol...
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ klaproos

hij werkt veel met kankerpatienten, mensen met burn-out, ... ziet echt allerlei soorten pathologieën. Hij is best goed wat mij betreft daarom ga ik nog eens terug. Hij aarzelt niet om iets uit te proberen wat je van een huisarts niet altijd kan zeggen.

Zijn supplementen zijn duurder dan gemiddeld maar ze zijn ook echt goed gekozen. Heb een vriendin die er vanwege uitputting door IVF e.d. naartoe gaat. Na enkele jaren is ze weer helemaal opgeknapt. Dag en nacht verschil.

Ik ga terug omdat bepaalde combinaties supplementen bij mij niet werken/aanslaan/verkeerde reacties geven en ik had graag zijn advies gehad hoe ik het kan oplossen want heb enorme tekorten.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

@ marlène,
nogmaals dank voor deze toelichting. Als je 'zijn' supplementen zegt, bedoel je dan dat je het merk moet kopen dat hij wil, je hebt geen vrije keuze? En moet je die bij hem kopen dan? Zo'n beetje à la dr. Aelbrecht?
Is dr. Proesmans een beetje aanspreekbaar, ik bedoel: kan je met hem als patiënt een gesprek hebben van gelijke tot gelijke of is het een beetje het type 'alwetende dr die geen tegenspraak/vraag duldt'? Heb hier nl. ruimschoots m'n buik van vol...
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Hij heeft een voorkeur voor merken maar je kan kiezen om zelf iets anders te kopen natuurlijk.
Zo zaten de voornoemde vriendin en ik onze supplementen te vergelijken (we namen vaak dezelfde maar ander merk) en moet toegeven dat de zijne toch betere samenstelling hadden in merendeel van gevallen.

Ik kan me niet herinneren dat Dr P een onaardige man was maar dat zal ik nu zelf weer ontdekken :)
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Er is wel al een hele tijd een patiëntenstop.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Plaats reactie