overmatig zweten en/of vaak plassen 's nachts

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
angelsandra
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 10 mei 2010, 16:27

Bericht door angelsandra »

Offtopic: Vind het vrreemd dat je bij elk topic wil dat mensen hun bloeduitslagen e.d. publiceren. Iedereen moet dit voor zichzelf weten of hij/zij hier gehoor aan geeft, maar ik vind het toch vreemd nu ik het al bij 6 topics zie staan terwijl je nog maar net aangemeld bent... Niemand kent jou(niet lullig bedoeld)... Om dan zoveel prive informatie prijs te geven aan een vreemde en waarvoor? Mag ik je vragen waarom je dat zo graag wilt weten?

Ontopic: Ik heb dat nachtzweten ook sinds 2 weken. Hiervoor nooit. Misschien de weersomschakeling. Vind het wel toevallig dat zoveel het sinds kort hebben. Er zal vast wel een logische verklaring voor zijn ;) Ik denk dat ik mijn winterdekbed maar eens ga verruilen voor het voorjaardekbed :D
Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: for you are with me ~Psalm 23:4
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Ik vind het vreselijk, ik slaap al heel slecht en dan moet ik er ook nog uit om te plassen. In slechte nachten wel 3x :roll: De ene nacht heb ik het ijskoud, de andere nacht lig ik me rot te zweten onder hetzelfde dekbed....
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
on4kkpt
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 17 mar 2012, 16:41
Locatie: pb 45 2030 Antwerpen

Bericht door on4kkpt »

Er zijn ziektes waarvan 80% de artsen niet volledig kaas hebben gegeten. Niet dat ik een wonderpersoon ben, maar vele met mij zich in die materie specifiek heb verdiept.

er word vaak verkeerde interpretaties gegeven aan bloeduitslagen, en hierdoor een andere ziekte gemist, ik heb sterk het vermoeden dat er mensen zijn die de stempel me/cvs, MS, fibromyalgie, lyme hebben gekregen maar niet hebben verdiend, welliswaar wel gelijkaardige en zeer aannemelijke klachten hebben,
Het zou toch goed zijn als aan je klachten het juiste label gehangen (behandeling )word, dus probeer ik uit te vissen of dat andere ziektes zijn uitgesloten en dat vind je terug in de diversiteit van de testen en in de waardes. de reactie mijnerzijds zal ook wetenschappelijk onderbouwd worden. Of advies verder op specifieke zaken te testen.

Greetz Ing Berry van dser Looij.
Vrijheid van meningsuiting Verdrag van Geneve 1970.
Gebruikersavatar
angelsandra
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 10 mei 2010, 16:27

Bericht door angelsandra »

Oke snap je punt maar je bent sinds vandaag aangemeld en vraagt nogal wat prive gegevens van M.E. patienten hier. Je zult het ongetwijfeld goed bedoelen en er zullen ook vast genoeg zijn die geen probleem hebben om dit soort dingen openbaar te maken maar ik vind het niet fijn om met een onbekende mijn bloeduitslagen e.d. te gaan bespreken. Maar nogmaals er zullen er genoeg zijn die er geen probleem mee hebben dus wie weet kun je die op weg helpen. Ik laat dit liever aan artsen over.
Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: for you are with me ~Psalm 23:4
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ik heb het nu alle dagen bloedheet in bed en vroeger vooral te koud tot op het bot (al dan niet getrakteerd op koudzweet). Het is veranderd sinds ik de hydrocortisone heb genomen dus mijn simplistische redenering is dat het te maken heeft met de bijnieren.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
on4kkpt
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 17 mar 2012, 16:41
Locatie: pb 45 2030 Antwerpen

Bericht door on4kkpt »

Dat restless leggs, slecht slaap en nog andere neurologische afwijkingen, afasie ataxie en zo kunnen we nog even doorgaan. hoord ook bij andere ziektes. is het niet verstandig eerst die andere ziektes uit te sluiten? en niet alles op ME te gooien.

Ing Berry van der Looij
Vrijheid van meningsuiting Verdrag van Geneve 1970.
Gebruikersavatar
choeke
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2011, 15:26

Bericht door choeke »

Ik heb altijd kou,mijn slechte nachten is er zeker een 30 tal keer uit om te plassen.
Om half twaalf gaan slapen en om half twee loop ik dan nog rond pffffff.
IK heb het syndroom van Fowler,heb vier neurostimulators gehad,bekkenbodemoefeningen enzzzz nu durf ik overdag amper weg zonder dat ik weet dat er een toilet heel dicht in de buurt is.
Ik ben door de fybro ook aan een rolstoel gekluisterd als ik weg moet gaan,wegens te veel volk of lawaai en bewegingen.

Op den duur is het nog amper onmogelijk eens weg te gaan.
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

ik weet niet of het al ergens vermeld is, maar door slaapapneu kun je ook enorm gaan nachtzweten. heb het zelf van dichtbij gezien bij 2 familieleden, die beide volledig van het nachtzweten af zijn nu de slaapapneu weg is.
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

vreemd. sinds ik amytriptiline gebruik bijna geen last meer van deze klacht.
Ik doe nog wel elke nacht een schoon hemd aan, maar wakker worden van een letterlijk drijfnat bed en dan al het beddengoed moeten omdraaien is er niet meer.
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

amitriptyline werkt ook tegen bedplassen :D over een link naar zweten is mij niks bekend
Plaats reactie