maagzuur, maagonderzoek

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
sam
Beginner
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 okt 2007, 11:13

Bericht door sam »

ik ga maandag naar de huisarts terug eens kijken wat ze er nu mee wil gaan doen. dus dan zal ik dan wel even laten weten hoe het verder gaat. ;)
groetjes samentha
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Sorry Samentha, blijkbaar mis ik deze week veel, sorry dat ik je geen succes had gewensd! :oops:
Ik hoop voor je dat er niets geks is.
Volgens mij hebben heel veel mensen hier last van hun maag, ik tenminste wel, maar elukkig geen zuurbranden.
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Ik heb altijd al snel last gehad van zuurbranden. En de laatste paar jaar helemaal doordat ik Ascal moet nemen als bloedverdunner. Dus slikken we ook maar weer iets voor de maag.
Gebruikersavatar
sam
Beginner
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 okt 2007, 11:13

Bericht door sam »

@ shavonne : hahah is niet erg hoor. het was ook allemaal maar snel gegaan :wink:
groetjes samentha
Gebruikersavatar
sam
Beginner
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 okt 2007, 11:13

Bericht door sam »

nou ik ben vandaag weer naar de huisarts geweest vanwege de uitslag van het maagonderzoek.
er was niks raars te vinden. en dan kon ik nog een zuurmeting laten doen of een echo van de bovenbuik maar die echo heb ik al gehad en de zuurmeting was niet echt nodig, volgens de huisarts. maar ja ondertussen heb ik nog steeds telkens last van maagzuur en omdat de huisarts niet wist wat ze dan nog kon doen. moet ik hiervoor weer naar de internist :?
ik heb wel weer de pillen gekregen die ik eerst ook had en die ook hielpen dus dat is in ieder geval wel weer fijn.
nu krijg ik nog een oproep van de internist en zien we wel weer verder.

erg vermoeiend allemaal :roll:
groetjes samentha
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

Bericht door Marloes »

Inderdaad zeg!
Ik weet nog hoe blij (en verbaasd ook wel) ik was dat er wél dingen uitkwamen die mis waren.
De echo heb ik toen ook gehad, daar kwam bij mij niks uit verder.

Succes ermee weer hoor!
Keep on rockin'
goa
Actief lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 okt 2006, 20:47

Bericht door goa »

Marloes schreef:Inderdaad zeg!
Ik weet nog hoe blij (en verbaasd ook wel) ik was dat er wél dingen uitkwamen die mis waren.
De echo heb ik toen ook gehad, daar kwam bij mij niks uit verder.

Succes ermee weer hoor!
hoi marloes,
mag ik vragen wat er uit het onderzoek kwam???
zoals je mischien wel weet ben ik vier weken geleden aan de maag geopereerd,vanwege een slecht functionerende slokdarmspier en een middenrifbreuk dus ik ben erg nieuwschierig wat er bij jou uit kwam.

sam,het is mischien verstandig om toch die 24 uurs ph meting te doen,ik heb deze ook gehad en er kwam uit dat ik 171 refluxen binnen 15 uur had terwijl 50 normaal is,voor mijn operatie is de maagbreuk ook nooit ontdekt omdat ze hem bij een gastro niet altijd kunnen zien.
mijn internist in het streekziekenhuis zei ook dat het niet ernstig was totdat ik de uitslag van de ph meting zag en het toch nodig was om mijn maag te laten opereren,mijn advies:laat je goed nakijken,meten is weten,veel succes,

groetjes goa.
Gebruikersavatar
sam
Beginner
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 okt 2007, 11:13

Bericht door sam »

@goa: ja bedankt ik zal het eens zeggen tegen de internist als ik er heen moet. maar hoe doen ze dat dan? weer zo'n slang erin? :-&
ik weet niet of het uitmaakt dat mijn maagzuur niet opstookt?
groetjes samentha
goa
Actief lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 okt 2006, 20:47

Bericht door goa »

hoi samentha,
de ph meting doen ze met een slangetje,het gaat in je neus door de keel richting je slokdarm ter hoogte van de ingang van de maag,ze maken erna een foto om te kijken of het slangetje goed zit.
het is maar een dun slangetje en als je rustig goed door ademt en mee slikt dan moet het geen probleem zijn,het is alleen een vervelend gevoel en doet geen pijn.


groetjes goa.
Gebruikersavatar
sam
Beginner
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 okt 2007, 11:13

Bericht door sam »

ooh zo ok. maar ik ga het zeker eens even zeggen tegen de internist. badankt :wink:

ik hou jullie op de hoogte
groetjes samentha
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

Bericht door Marloes »

Hoi Goa, zie mijn reactie op de eerste pagina van dit topic.
Keep on rockin'
goa
Actief lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 okt 2006, 20:47

Bericht door goa »

haha,sorry marloes ik had het inderdaad al gezien maar was het even weer kwijt,tja ME he.


groetjes goa.
Plaats reactie