Rolstoel aanschaffen

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
nanda
Actief lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 04 mar 2011, 21:38
Locatie: lelystad

Bericht door nanda »

Helaas heb je dan altijd iemand nodig die je duwt dus dat is voor mij geen optie, ik heb daarom een rollator.

Een klein stukje lopen zonder gaat wel maar voor langere stukken gebruik ik die(al lijkt een rolstoel me veel minder vermoeind)

Bij de uitleen mag je maar een half jaar iets lenen, maar daarna zou je iemand kunnen vragen om er een voor je te lenen voor een half jaar. En daarna kun je er elf weer een lenen. Zo kun je door blijven lenen zonder dat je een hoop geld kwijt bent om er een te kopen.
Deze tip kreeg ik notabene van iemand van de uitleen...
Het leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt...
Gebruikersavatar
dvb210
Actief lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 09 jul 2012, 17:06

Bericht door dvb210 »

@nanda

Bedankt voor de tip over de uitleen! Dat is wel een super goed idee. Daar kan ik wel iets mee.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ik heb ook gedacht aan een rollator (zeker vanwege het zitje, handig bij lange rijen voor de kassa en het feit dat ik de rolstoel niet zelf vooruit krijg), maar het is een flinke horde waar ik niet over kom. Zeker voor iemand van mijn nog jonge leeftijd en uiterlijk.
Gebruikersavatar
nanda
Actief lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 04 mar 2011, 21:38
Locatie: lelystad

Bericht door nanda »

Ik vind het ook nog steeds erg moeilijk en een drempel maar als ik eruit wil is het toch wel erg handig.
Het leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt...
Gebruikersavatar
daisy86
Actief lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 04 mar 2012, 19:24

Bericht door daisy86 »

Ik heb ook een rolstoel gekocht om weer eens wat langer eruit te kunnen.
Het is hier nu kermis en mijn moeder wilde me daar naartoe nemen in de rolstoel.
Het is wel een beetje een drempel om gelijk hier in mijn eigen dorp voor het eerst in de rolstoel te zitten.
Niet alleen voor de vreemde blikken (daar kan ik me wel overheen zetten), maar om nou iedere keer aan bekenden die je dan tegenkomt het hele, ingewikkelde verhaal uit te moeten leggen.
Pfff daar heb ik zo geen zin in, word al moe bij de gedachte eraan, dan is het ook geen "leuk" uitje meer.
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

stargazertje schreef:Ik heb ook gedacht aan een rollator (zeker vanwege het zitje, handig bij lange rijen voor de kassa en het feit dat ik de rolstoel niet zelf vooruit krijg), maar het is een flinke horde waar ik niet over kom. Zeker voor iemand van mijn nog jonge leeftijd en uiterlijk.
Ik heb precies hetzelfde! Ik zou heel graag een rollator willen (voor de steun bij het lopen en het zitje) om bijvoorbeeld mijn zoontje eens lopend uit school te kunnen halen. Maar de "sociale"-drempel is voor mij te hoog. Ik had veel minder moeite met mijn scootmobiel en rolstoel
mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

Bericht door mieshka »

Ja, ik snap dat wel. Een rollator is echt zo'n 'bejaarden-attribuut' terwijl een rolstoel meer 'alle leeftijden' is.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Dat is precies. Alleen bij een rolstoel denken ze dat je plots simpel bent en praten ze tegen de persoon achter de rolstoel ipv tegen jou. Ik vind de stap naar rollator wel heel erg groot, al merk ik wel dat ik steeds minder lang kan staan.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

daisy86 schreef:Ik heb ook een rolstoel gekocht om weer eens wat langer eruit te kunnen.
Het is hier nu kermis en mijn moeder wilde me daar naartoe nemen in de rolstoel.
Het is wel een beetje een drempel om gelijk hier in mijn eigen dorp voor het eerst in de rolstoel te zitten.
Niet alleen voor de vreemde blikken (daar kan ik me wel overheen zetten), maar om nou iedere keer aan bekenden die je dan tegenkomt het hele, ingewikkelde verhaal uit te moeten leggen.
Pfff daar heb ik zo geen zin in, word al moe bij de gedachte eraan, dan is het ook geen "leuk" uitje meer.
Dat verhaal moet je ook helemaal niet uit willen leggen. Ze zijn het zo weer vergeten, dus het is verspilde moeite. Gewoon iets heel korts zeggen.
mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

Bericht door mieshka »

Ik heb trouwens geheel tegen mijn verwachting in een rolstoel toegewezen gekregen via het WMO loket van de gemeente! Deze wordt niet mijn eigendom, maar ik heb 'm in bruikleen zolang ik in dezelfde gemeente blijf wonen en zolang ik 'm nodig heb. Ik hoef hiervoor niet steeds opnieuw gekeurd te worden of aanvragen te doen of iets. Tenzij de regels in de toekomst veranderen, dat weet je natuurlijk nooit. Woensdag wordt 'ie gebracht, ben benieuwd hoe deze gaat bevallen!
Plaats reactie