bijwerkingen GcMaf?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

killmenow
Beginner
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 nov 2010, 15:31

Bericht door killmenow »

Marlène heeft gelijk. Vooral B12 dosering verlagen kan helpen de gcmaf tolerantie te verbeteren. Ik zou zeggen probber het uit voor een week of zes.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Dit zou wel eens de reden kunnen zijn waarom sommige mensen GcMaf niet verdragen:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/article ... ool=pubmed

The involvement of Vitamin D/VDR in anti-inflammation and anti-infection represents a newly identified and highly significant activity for VDR. Studies have indicated that the dysregulation of VDR may lead to exaggerated inflammatory responses, raising the possibility that defects in Vitamin D and VDR signaling transduction may be linked to bacterial infection and chronic inflammation.

...

Consistent with its anti-inflammatory role, 1,25(OH)2D3 downregulates the expression of many proinflammatory cytokines, such as IL-1, IL-6, IL-8, and TNF-α, in a variety of cell types [9•,12].

...

Researchers have also warned against the usage of Vitamin D in infectious and autoimmune diseases [10•,25]. Increased levels of Vitamin D in the immune system may contribute to the dysfunction of nuclear receptors and subsequent negative consequences for immune and endocrine function [10•,25].
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
hayes
Actief lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 jul 2010, 14:59

Bericht door hayes »

Hier na 4 injecties al moeten stoppen. De behandeling eerst in een andere richting laten gaan, maar de MAF gaat later zeker nog eens opduiken.

De bijwerkingen waren hier na 2-3 weken zo goed als weg. Vreemd was wel de periode na het stoppen heb ik voor het eerst in 8 jaar een periode koorts gehad, en voelde mij wat beter gedurende die periode. Nu de bijwerkingen helemaal weg zijn valt alles weer in slow motion.
With hands held high into a sky so blue,
as the ocean opens up to swallow you.
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Hoef waarschijnlijk geen gc maf meer te nemen.
Nog even 1 x de nagalase checken en als hij weer goed is dan hoef ik er niet meer aan!!! hoera hoera!
(was t ook niet van plan.... 6 weken geleden de laatste injectie gehad en lig nog steeds in puin.
Hoogst waarschijnlijk een IRIS reactie en daar word ik nu tegen behandeld.)

Dus hopelijk gaat die verslechtering/IRIS snel weg want voel mij dus al ruim 6 weken dood en dood ziek.. kan niets meer pfffff... zoooveeeeel pijn :( :(

Heel benieuwd naar de nagalase!
Sinds juni is hij al normaal en in dec ook dus hopelijk nu nog steeds!!!

Heb heel wat dingen besproken afgelopen woensdag tijdens consult, dus ik ben weer wat wijzer!
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Ha Nabo,
Fijn dat je mag stoppen!
Wat is precies die behandeling voor de IRIS reactie die je nu krijgt?
Ik hoop dat je er snel van opknapt...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
ondine
Actief lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 apr 2012, 21:40
Locatie: Wavre

GcMAF Nevenwerkingen

Bericht door ondine »

samengevoegd. mod.

Hallo,

Dinsdag heb ik een spuit gcmaf gehad. De nacht daarna heb ik niet geslapen (met slaappil) en sindsdien ben in doodop en slaap constant. Ik heb ook veel gamakkelijker puistjes overal.

Hebben jullie neveneffecten van GcMaf ?

Ondine
Plaats reactie