Burgerinitiatief

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
annek
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 okt 2008, 20:37

Burgerinitiatief

Bericht door annek »

Voor geïnteresseerden.

Vanavond, 2 juli, item bij nieuwsuur, Nederland 2 22.00-22.45uur, over het burgerinitiatief. Titel: 'Burgerinitiatief is een dode mus'

Ben benieuwd... nog meer werk aan de winkel?
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ben bang dat je gelijk hebt.

Hier is de video

http://nieuwsuur.nl/video/390940-burger ... e-mus.html

8 van de 12 initiatieven (met 40.000 handtekeningen dus) is terzijde geschoven door de kamer.........

Dus, bedoeld als hart onder der riem: mocht alle moeiten voor niets zijn geweest: bereid je voor op/dek je in voor (de zoveelste ) teleurstelling.

Sterkte, allen.
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Bericht door mamoes »

Niet geschoten, zeker mis !

Onderwijl worden steeds meer buitenstaanders door deze actie zich wel bewust van de ernst van de ziekte

Dus.......
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

annac schreef:Ben bang dat je gelijk hebt.

Hier is de video

http://nieuwsuur.nl/video/390940-burger ... e-mus.html

8 van de 12 initiatieven (met 40.000 handtekeningen dus) is terzijde geschoven door de kamer.........

Dus, bedoeld als hart onder der riem: mocht alle moeiten voor niets zijn geweest: bereid je voor op/dek je in voor (de zoveelste ) teleurstelling.

Sterkte, allen.
"Terzijde geschoven"
Hoe moeten we dit opvatten?
Overigens kan ik me best wel voorstellen dat er initiatieven ingebracht worden die je beter niet-ontvankelijk verklaart (het sop de kool niet waard; botsend met de wet; modegril; enz.)
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Dat betekent dat er 4 wel behandeld worden, dus al is de kans klein, zeker de moeite waard.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Als je een goed beargumenteerd (en dus niet goed zoals je hetzelf leest, maar goed voor derden) stuk indient, kan het niet zomaar opzij geschoven worden, lijkt me. Mijn vraag is dus: is het echt zomaar opzij geschoven of is er sprake van suggestieve berichtgeving.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

semma schreef:Als je een goed beargumenteerd (en dus niet goed zoals je hetzelf leest, maar goed voor derden) stuk indient, kan het niet zomaar opzij geschoven worden, lijkt me. Mijn vraag is dus: is het echt zomaar opzij geschoven of is er sprake van suggestieve berichtgeving.
Uit het programma dat ik zag kan "ter zijde geschoven" ook betekenen dat het onderwerp voor hun kort geleden ter sprake is geweest en daarom niet het weer bespreken waard.....dus hoe goed beargumenteerd ook.

Daar heb je dan je goeie 40.000 handtekeningen voor gespaard. Wat een moeite. Niet geschoten altijd mis. Mee eens, ja, maar constant schieten is heeeeeel vermoeiend.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

De eerste reden is een valide argument: burgerinitiatieven worden namelijk niet in behandeling genomen als ze pas nog behandeld zijn. Daar moet je bij het indienen dus zelf op letten en in voorkomende gevallen een poosje wachten met indienen. En intussen vooral de argumenten van die recente behandeling bestuderen.
Plaats reactie