Welke onderzoeken bij De Meirleir?

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Kan iemand mij vertellen wat voor onderzoeken er, naast het afnemen van bloed, te verwachten zijn bij De Meirleir? Doet hij bijvoorbeeld ook aan puncties, scans, echo's en dergelijke? Of beperkt hij zich tot bloedonderzoek?

Ik had dit topic overigens nog niet eerder gelezen, maar ik vind het zeer interessant! Wellicht neem ik ook nog eens de stap naar De Meirleir.
Iedereen die in dit topic verteld heeft over zijn ervaringen met De Meirleir, wil ik daarvoor hartelijk bedanken!
En ik zou het zeer fijn vinden als diegenen die momenteel bij hem onder behandeling zijn, ons in dit topic op de hoogte houden van de ontwikkelingen.
Tim
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 okt 2008, 15:34

Bericht door Tim »

Ik weet niet of het standaard is, maar ik weet wel dat de Meirleir een scopie bij je kan doen. Om te kijken of je eventueel (g)een virus(sen) in je maag-darm kanaal hebt
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

De enige onderzoeken die bij mijn weten bij DML zelf gebeuren zijn: alle bloedonderzoeken, sommige stoelgangonderzoeken, lactose- en fructoseblaastesten, inspanningsproef, en vroeger ook een echografie, maar ik weet niet of hij dat nog doet.
Voor alle andere onderzoeken (gastroscopie, biopsie, enz.) verwijst hij door naar confraters.
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Ok, ik had het anders moeten formulieren: 'Welke onderzoeken doet of laat De Meirleir doen?' Maar als ik het goed begrijp, laat hij alles onderzoeken wat maar nodig is. Of is er een soort 'standaard pakket' dat je sowieso kunt verwachten? (Ik ben dus iemand die graag van tevoren weet waar ze aan toe is. ;-) )
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Jazzie schreef:Ok, ik had het anders moeten formulieren: 'Welke onderzoeken doet of laat De Meirleir doen?' Maar als ik het goed begrijp, laat hij alles onderzoeken wat maar nodig is. Of is er een soort 'standaard pakket' dat je sowieso kunt verwachten? (Ik ben dus iemand die graag van tevoren weet waar ze aan toe is. ;-) )
sorry, hier kan ik je niet bij helpen, daarvoor ben ik al te lang 'klant' bij hem ;-) vroeger had hij idd een soort van standaardpakket, maar ik weet niet of dit nu nog zo is.
misschien kunnen mensen die recenter voor de 1ste keer gingen dit wel?
Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Welke onderzoeken doet de Meirleir?

Bericht door Fleur »

samengevoegd. mod.

kan iemand mij vertellen welke onderzoeken de Meirleir allemaal doet?

Ik heb geen geld om naar hem toe te gaan, en ik heb best al veel onderzoek gedaan, dus ik wil graag weten wat er onderzocht moet worden. Dan kan ik stapje voor stapje misschien deze testen zelf laten onderzoeken.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, het liefst een kopie van de lab formulieren, want dan heb ik meteen de referentie waarden.

Mag ook per PB
imaginary
Gevorderd lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 20 feb 2011, 03:56

Welke onderzoeken doet de Meirleir?

Bericht door imaginary »

Ik weet niet of iemand anders een beter antwoord voor je heeft maar de testen zijn persoonsgebonden, dus aan de hand van je klachten bepaald hij welke testen hij doet. Ik denk dat je dan verschillende lijstjes met testen krijgt.

Wat hij volgens mij wel standaard doet is fructose en lactose test en een uitgebreide allergietest op voedselgroepen. Deze laatste test is volgens mij niet hetzelfde als je bij het ziekenhuis of huisarts krijgt geloof ik. Het is veel uitgebreider.
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
Gebruikersavatar
chika
Gevorderd lid
Berichten: 552
Lid geworden op: 10 mei 2011, 22:20

Welke onderzoeken doet de Meirleir?

Bericht door chika »

Hallo fleur,

Het is idd afhankelijk van jouw persoonlijk verhaal maar dit zijn ze zo ongeveer:

-fructose en lactose waterstofademtest (worden terugbetaald dr mutualiteit)
-H2S ochtendurine
-Stoelgangonderzoek REDLABS
-Stoelgangonderzoek naar USA (parasieten)
-Bloedafname voedingsallergietest (naar USA)
-DMPS/ZNDTPA test (? heb ik niet zelf gehad)
-inspanningsproef
-ECG
-gastroscopie met biopsies (om virussen op te sporen)
-XMRV test
-standaard bloedonderzoek (gewoon labo)
-uitgebreid bloedonderzoek REDlabs:
aanvraagformulier heeft deze onderdelen, met telkens verschillende aankruisvakjes en mogelijkheden:
immuun dysfunctie
zware metalen of oxidatieve stress
genotypering VDR of MTHFR
virale infecties
schimmels
zoonose mycoplasma of chlamydia
intestinale functie

Niemand krijgt echt alle onderzoeken, het is echt afhankelijk van je klachten en ziektegeschiedenis.

Hopelijk heb je hier wat aan. Succes!
Health is not valued till sickness comes.
-Thomas Fuller-
Plaats reactie