Lang autorijden

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Lang autorijden

Bericht door stargazertje »

Ik zit erover na te denken om morgen ergens zelf naar toe te gaan. Het is echter 1,5 uur rijden (enkele afstand) terwijl ik normaal max 15-20 minuten max rijdt om veilig te blijven. Vraag me dus af of ik er wel veilig aan doe om te gaan rijden.

Zijn er nog tips om dit veilig te halen?
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Lang autorijden

Bericht door Lynn »

Niet instappen als je vooraf al denkt dat het niet veilig is. Je brengt niet alleen jezelf, maar ook anderen in gevaar dan.
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Lang autorijden

Bericht door huppelepup »

Ik zou het niet doen, of dan toch met iemand samen die het dan evt over kan nemen. En als je toch alleen wilt zou ik met het openbaar vervoer gaan. Ik zou het risico zeker niet nemen.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Lang autorijden

Bericht door stargazertje »

Ja, zit er ook mee dat ik andere dan in gevaar breng. Meer dan mezelf om eerlijk te zijn. Zitten kijken en eerdere rit was 50 min (enkele afstand) en dat ging ook niet goed. OV is jammer genoeg geen optie.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Lang autorijden

Bericht door marlène »

Om het kwartier stoppen en pauzeren. Deur op slot en stoel platleggen. Kussentje en dekentje meenemen.
Voldoende drinken en eventueel magnesium nemen voor de rit tegen spierkrampen e.d.
Geen muziek opzetten want dat vergt extra energie van je brein.
Na de rit Alkala N nemen om snel te ontzuren van de extra inspanning.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Lang autorijden

Bericht door malu »

Ik zou niet gaan en een Valys-pas aanvragen voor dit soort situaties. Niet dat het ideaal is en altijd lekker loopt, maar je kan dan altijd nog tot een bepaald punt met het OV gaan en het laatste stuk met de taxi.
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Lang autorijden

Bericht door stargazertje »

Ik heb eerder vanavond besloten om het voorlopig niet zelf zo'n tocht te ondernemen. Zeker met toe ik besefte hoe het eerder was toen ik zelf 2x 50 minuten moest rijden. Ik weet nu al dat ik echt niet mezelf om de zoveel tijd kan laten stoppen en ik wil vooral de andere mensen in het verkeer om me heen niet in gevaar brengen. Dat is vooral de belangrijkste reden dat ik het op dit moment niet ga doen. Als ik nu op de weg ga ben ik in mijn ogen niet beter dan degene die na 10 glazen alcohol achter het stuur kruipt.
Gebruikersavatar
oemmie
Beginner
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 jun 2011, 15:53

Lang autorijden

Bericht door oemmie »

heel verstandige keuze. Ik ben blij dat je die keuze heb gemaakt. Ik heb mezelf en andere vaak in gevaar gebracht in de periode dat ik nog niet besefte dat lange afstanden niet meer te doen waren voor mij.
Gebruikersavatar
engel
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jun 2012, 10:47

Lang autorijden

Bericht door engel »

ik heb het al met korte afstanden.
sta ik in de file en langs mij ook. komt er een ambulance en ik kon niet naar voren.
ik dacht alleen maar aan de ambulance en maakte een ongeluk met de auto achter mij.
nicole
Gebruikersavatar
angel84
Actief lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 25 feb 2012, 15:50

Lang autorijden

Bericht door angel84 »

Heel verstandig... hoe graag je het soms ook wilt, je moet jezelf EN anderen niet in gevaar brengen...
Plaats reactie