multivitamine + extra B12 en C

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

juliane
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 feb 2012, 11:58

Bericht door juliane »

engel schreef:roken is een keuze die ik nu heb gemaakt. ik zit niet lekker in mijn vel en ga lekker door met roken wat mij inderdaad ontspanning geeft. en om nog meer reactie's uit te lokken: ik heb bij beide zwangerschappen doorgerookt. maar moet zeggen dat er wel veel wordt aangevallen op het forum en als dat zo blijft, ben ik zo weer weg.
Doorgaan met roken is jou bewuste keuze die je gemaakt hebt, prima. Ik kan me dat zelfs nog wel enigzins voorstellen als het je erg ontspant.
Mijn mening is dat als je cvs hebt, je er alles aan moet doen om je lichaam in ieder geval niet nog meer te belasten. Daar hoort bv gezond eten ook bij.

Ik snap niet zo goed waarom je schrijft dat je in je zwangerschap hebt doorgerookt? Als je mijn mening daarover wilt horen; heel stom. Dat jij de keus maakt voor je eigen lichaam, prima. Maar toen maakte je die keus ook voor je kindje.

Voel je je ook aangevallen dat ik het niet eens ben met je uitspraak; baadt het niet, schaad het niet? Wat kinderachtig zeg, je kan toch ook zeggen; joh, dat wist ik niet, jullie hebben gelijk..
Dit is een forum, mensen reageren op elkaar en niet iedereen heeft dezelfde mening, prima toch. Dan hoef je er niet gelijk vandoor te gaan.
Wat betreft die vitamines weet ik uit eigen ervaring dat het wel kan schaden.
Gebruikersavatar
engel
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jun 2012, 10:47

Bericht door engel »

nee maar om een paar keer voor dom uitgemaakt te worden, vind ik wel erg.
je kan dingen ook anders verwoorden om je mening te uiten.
nicole
Gebruikersavatar
engel
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jun 2012, 10:47

Bericht door engel »

en ik had het meer over semma. om mijn de les te lezen over roken.
als je niet sport met cvs, ben je ook slecht bezig en gezond eten is wel een erg groot begrip. je mag best je mening uiten, maar sommige moeten kennelijk nog leren om het fatsoenlijk te verwoorden. maar ik zal het even laten bezinken want ben nu te boos om nog te reageren.
nicole
juliane
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 feb 2012, 11:58

Bericht door juliane »

engel schreef:nee maar om een paar keer voor dom uitgemaakt te worden, vind ik wel erg.
je kan dingen ook anders verwoorden om je mening te uiten.
oke dat kan ik me voorstellen. Ik bedoel trouwens niet dat jij dom bent maar je uitspraak.
Gebruikersavatar
engel
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jun 2012, 10:47

Bericht door engel »

het is je vergeven, fijn dat je er goed op reageert.
nicole
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

@semma Je draaft wel door over roken. Zo moralistisch over iets wat 1 op de 3 mensen in de wereld doen, daar zou je eens over kunnen nadenken. Er is geen specifieke relatie met roken en CVS. Je hebt alleen nog iets minder conditie maar ik kan uit ervaring zeggen dat dat nou niet bepaald zo veel scheelt. Hoe jong en goed je eruit ziet is voornamelijk genetisch bepaald. Rokers lopen niet massaal rond met hoofdpijn en migraine. Etc. Denk dat niemand behoefte heet aan een moraalridder, kan me ook goed voorstellen hoe engel reageert. Roken heeft overigens ook voordelen; bijv. het werkt ontspannend, helpt tegen de ziekte van Crohn, helpt Alzheimer voorkomen. En in eerste instantie is het een verslaving. Ben je ook zo moralistisch over drugs-, werk-, sport- gok-, sex- en andere verslavingen?
Life smells...
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

En nu graag weer on topic over gebruik van vitamines - moderator
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
angel84
Actief lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 25 feb 2012, 15:50

Bericht door angel84 »

asje schreef:@semma Je draaft wel door over roken. Zo moralistisch over iets wat 1 op de 3 mensen in de wereld doen, daar zou je eens over kunnen nadenken. Er is geen specifieke relatie met roken en CVS. Je hebt alleen nog iets minder conditie maar ik kan uit ervaring zeggen dat dat nou niet bepaald zo veel scheelt. Hoe jong en goed je eruit ziet is voornamelijk genetisch bepaald. Rokers lopen niet massaal rond met hoofdpijn en migraine. Etc. Denk dat niemand behoefte heet aan een moraalridder, kan me ook goed voorstellen hoe engel reageert. Roken heeft overigens ook voordelen; bijv. het werkt ontspannend, helpt tegen de ziekte van Crohn, helpt Alzheimer voorkomen. En in eerste instantie is het een verslaving. Ben je ook zo moralistisch over drugs-, werk-, sport- gok-, sex- en andere verslavingen?
Dank je wel.

Houden jullie je eigenlijk gewoon aan de standaard dosering of besluit je nav je ziekte dat je bv meer dan een 'normaal' mens hiervan nodig hebt? (Ik houd me standaard aan het eerste - doseringen zijn er niet voor niets).
Gebruikersavatar
engel
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jun 2012, 10:47

Bericht door engel »

natuurlijk hou ik mij aan de doseringen, maar ik ben er wel van overtuigd dat iemand met cvs/me meer van "iets" nodig heeft. lees maar de reactie's van b12 !
nicole
juliane
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 feb 2012, 11:58

Bericht door juliane »

Vit b12 neem ik 1 smelttablet van 1000 mcg methylcobalamine per dag.
Vitamine C neem ik meestal 2 keer per dag 500 mg.
Plaats reactie