Vit K2 herstelt energie in mitochondria van Parkinson

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws en onderzoek over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME).

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Vit K2 herstelt energie in mitochondria van Parkinson

Bericht door asje »

Heel typerend! Ik denk dat veel mensen zich er niet bewust van zijn maar een aantal ME-vrienden en ik hebben het allemaal.
Life smells...
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Vit K2 herstelt energie in mitochondria van Parkinson

Bericht door marlène »

Daarom lukt het me dus ook niet meer om brood te betalen bij de bakker. Hoeveel had ik nu alweer in mijn hand? 1,50 1,60 ... of ?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Vit K2 herstelt energie in mitochondria van Parkinson

Bericht door asje »

Duidelijk!
Life smells...
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Vit K2 herstelt energie in mitochondria van Parkinson

Bericht door marlène »

Recent research has shown that Parkinsons has low CSF (spinal fluid) cobalamin, elevated CSF MMA (methyl malon acid) and hypothesis that 20 years or more of damage from mal or non functioning neural mitochondria causes Parkinsons and here (B12 deficiencies in ME) we have damaged neurons from low adb12-LCF and the beginning of the emotional/personality characteristics often found in Parkinsons (or some forms of Parkinsons) from these damaged neurons. The question comes down to:
HOW SOON BEFORE PARKINSONS DIAGNOSIS CAN CORRECTING THE DEFICIENCIES CORRECT THE DAMAGE AND/OR PREVENT MORE DAMAGE?

http://forums.phoenixrising.me/index.ph ... 138/page-3
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
elena
Actief lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 31 mar 2012, 20:01

Bericht door elena »

Wat apart. Ik kreeg vorig jaar (begin van mijn ziekte) ook heel veel moeite met cijfers. Eer ik gezien had wat voor cijfers er bijvoorbeeld op de dobbelstenen bij een spelletje stonden bijvoorbeeld. Optellen ging ook met moeite en nog steeds. Deze week nog ging ik betalen en ik dacht dat ik 20 euro had gegeven en die mevrouw zei dat het maar 10 euro was. Ik dacht nog, ze kunnen me alles wijs maken want ik onthoud die cijfers niet meer ... Heb nu maar bedacht dat ik me beter op de kleuren kan richten, misschien gaat dat iets beter?
Gandhi
"Vecht niet tegen wat je niet wilt, gebruik je verbeelding om te creëren wat je wel wilt."
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

even verder denkend over de problemen met cijfers: hebben jullie wel op een andere manier een heel goed geheugen? gek genoeg heb ik nl wel een heel goed 'geurgeheugen' (zelfs dingen uit mijn hele vroege kindertijd) en 'muziekgeheugen'! heb vooralsnog niet de indruk dat daarin ook verslechtering is gekomen, ik ben er zelfs uitzonderlijk goed in geloof ik
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

ik weet niet eigenlijk wat ik doe met cijfers, alleen dat ik erg lang kan doen over simpel optelsommetje en andere dingen, die ik vroeger automatisch deed zelfs. Volgens de QEEG-afnemer die ik vorig jaar heb bezocht bleek uit mijn QEEG dat mijn hersenen traag reageren, elke 3-4 seconden vallen ze deels of geheel 1 seconde of langer uit, continue. Voor hele simpele handelingen bleek ik al 12-20 hersengebieden nodig te hebben, waar een normaal persoon maar 1 nodig heeft, veel moeite informatie opnemen etc. En had ik aantoonbaar hersenletsel, mogelijk als gevolg vd ziekte, maar dat kon ze niet met zekerheid zeggen. Maar dat mijn intelligentie intact was en mijn goede geheugen voor bepaalde dingen ook prima.

En ik merk ook dat mijn geheugen op sommige fronten bijzonder prima werkt Aquamarijn, dus ja.

Daarom ook niet te bevatten voor anderen dat ik zoveel moeite heb met normale dingen. Maar had vroeger een bijna-fotografisch en eidetisch geheugen (woordenlijsten van 500 woorden leerde ik niet, hoefde ze alleen maar goed te bekijken en 'op te slaan'. Ik wist tijdens toetsen datgene wat ik niet al gewoon wist inmiddels, de pagina voor m'n ogen te halen en kon zo zien waar het stond en wat de vertaling was.., gesprekken kon ik woordelijk weergeven, moeilijke boeken lezen etc.), IQ inmiddels stuk lager, maar vooral omdat ik alle concentratie en geheugenvragen fout heb, terwijl ik altijd moeilijke opgaven gewoon 'zag', hoefde ik vaak niet eens over na te denken, nu gaat het met denken al niet eens en helemaal niet binnen de tijd. Verder nagenoeg geen fouten en kan ik de strips in de Donald Duck al vaak niet volgen...
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ik heb in de jaren 90 meegedaan aan een test voor een opleiding (om software te ontwikkelen) en scoorde 97,5%. Had één foutje gemaakt hihi. Vele jaren later heb ik gezien dat ze dezelfde test gebruiken bij Mensa (om hoogbegaafdheid te testen). Diezelfde score haal ik vast niet opnieuw LOL.

Uiteindelijk niet gestart met de opleiding omdat een hele dag op een stoel zitten niks voor mij bleek (en zie me hier nu liggen).
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Herkenbaar allemaal!

@aquamarijn Geur- en muziekgeheugen ed zijn dingen van het lange termijngeheugen, maar er zijn vooral problemen bij ons met het korte termijngeheugen. Ik heb hetzelfde als jij, geuren uit mijn vroegste jeugd kan ik zonder problemen oproepen, ook smaken, beelden en geluiden. Wat ik wel merk is dat ik kennis waar ik lang niet mee bezig geweest ben ook vergeet.

Naast het niet onthouden van een cijfer wat je net gezien hebt is er nog iets anders met de verwerking; het 1 er bij optellen of aftrekken is ook niet echt normaal:-)
Life smells...
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

zijn er hier mensen die vit -k2 supplementen nemen

ik heb gezien dat springfield nutra een k2 supplement heeft , of beter gezegd twee soorten

http://www.springfieldnutra.com/product ... forte-/121
http://www.springfieldnutra.com/product/menaq7/109

graag jullie ervaringen .......... als die er zijn
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Ik heb steeds moeite met betalen omdat ik die "nieuwe" munten zo slecht herken en telkens goed moet bekijken om te zien welke het is. Dat is ook niet bevorderlijk voor het cijferwerk om het juiste bedrag bij elkaar te zoeken.
Gebruikersavatar
jasmine
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 jun 2012, 10:34

Vit K2 herstelt energie in mitochondria van Parkinson

Bericht door jasmine »

Dat is toevallig van die cijfers! Had laatst een pakje bij de roode roos besteld en ipv klantnummer 98.. had ik er 87.. van gemaakt. En dat pakje kwam maar niet! Naar heel iemand anders opgestuurd! Erg he ...
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Vit K2 herstelt energie in mitochondria van Parkinson

Bericht door asje »

Je hebt dus van beide cijfers er één afgetrokken, heel typerend! Jammer van `t pakje...
Life smells...
Plaats reactie