Iriscopie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
daisy86
Actief lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 04 mar 2012, 19:24

Iriscopie

Bericht door daisy86 »

Ik vroeg me af of er hier meerdere mensen zijn die ervaring hebben met irisscopie?
Ik heb jaren terug op een parabeurs ooit een irisscopie laten maken, gewoon uit nieuwschierigheid eigelijk.
Dat was voor ik wist dat ik ziek ben.
Ik ben het blad dat ik toen meekreeg met haar bevindingen erop gekriebeld nog eens tegen gekomen.
Achteraf gezien blijkt eigelijk hoeveel kloppende dingen eruit kwamen.

Het eerste dat ze toen zei was dat ik de ogen had van een oudere vrouw (ik was toen begin 20), jongeren hebben normaal schijnbaar niet zoveel kramplijnen.
Daarna vertelde ze me dat ik galstenen had, waarbij ik toen nog giechelend zei: "Nee, das mijn moeder die heeft d'r galblaas laten verwijderen ivm galstenen".
Ongeveer 1 jaar later lag ik op de operatietafel om mijn galblaas te laten verwijderen die inderdaad vol zat met galstenen.
Daarnaast vertelde ze me dat ik veelste weinig drink en ook dat klopt, ik heb al moeite om een liter per dag weg te krijgen.
Ze heeft ook nog een aantal intolleranties van me besproken die nooit onderzocht zijn, maar waar ik zelf wel van merkte dat ik ze slecht kon verdragen.
Ook nog het advies om mijn dikke darm te ontgiften.
Beter nog was 1x per jaar de lever, nieren en darmflora te ontgiften.
Daar heb ik toen druppels voor meegekregen en die heb ik tijdelijk gebruikt, ik kan me herinneren dat ik er toen wel baat bij heb gehad.
Ook wist ze me te vertellen dat mijn weerstand erg slecht was en ik erg vaak holte ontstekingen/amandelontstekingen had, wat ook klopt.
En tot slot nog dat ik vaker kleinere porties moest eten, wat ik nu inmiddels ook doe ivm POTS.

Ik blijf het toch verwonderlijk vinden nu ik het weer eens teruglees dat ze dat allemaal wist te vertellen door alleen maar naar mijn irissen te kijken.
Gast

Irisscopie

Bericht door Gast »

ik ben 14 jaar geleden bij een iriscopist geweest, op aanraden van een kennis
zij werd daar heel goed geholpen en moest allerlei vragen beantwoorden
ik had toen heel veel last van PMS, vroeg daar om raad
ik hoefde helemaal niet zoveel vragen te beantwoorden, voelde me niet helemaal op mijn gemak, wist toen ook niet waarom. jaaaren later herinnerde ik mij dat, en ben tot de conclusie gekomen dat ik me niet op mijn gemak voelde, omdat de iriscopist zich waarschijnlijk niet prettig voelde..(en dat had ik onbewust opgepikt)
hij zij U moet hèèl goed op uw imuunsysteem letten!
achteraf bleek ik toen al last te hebben van hypotheroide,boezemfibrilleren(nu chronisch)en een SLE achtige immuunziekte.....
Plaats reactie