22 mei 2012 artikel in P-magazine over ME/cvs :-(

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

22 mei 2012 artikel in P-magazine over ME/cvs :-(

Bericht door nijntje »

artikel: "altijd moe : ziekte of mythe? Oorlog in de medische wereld"
P-Magazine.

Misschien hebben velen van jullie op facebook al gelezen waar het juist om gaat? Een artikel in p-magazine waarin drie ME/cvs-dokters aan het woord komen.. o.a. Dr. F. Coucke (die de controversiële arts wordt genoemd), en Prof. B Van Houdenhove en Dr. Jos van der Meer, deze twee worden "gezaghebbende CVS-experts" genoemd...

je voelt het al aankomen, pro cognitieve gedragstherapie, anti biomedische aanpak... ook valt weer het woord kwakzalverij. Op onderstaande link kan u het artikel lezen, door op de links (pagina) te klikken.
groetjes
nijntje


https://www.sites.google.com/site/mecvs ... e-of-mythe
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

22 mei 2012 artikel in P-magazine over ME/cvs :-(

Bericht door tanto »

Het is voor je gezondheid in ieder geval beter dit soort artikelen te negeren.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door mjramzy »

Veel patiënten hebben al gereageerd op de facebook pagina van P-Magazine via onderstaande link: http://www.facebook.com/pages/P-Magazine/226811920973

We hopen op een rechtzetting maar of dit er van zal komen is andere vraag..
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Het blijft zeker lastig om de onzin van de heren vdM en vH te lezen, maar aan de andere kant wil ik toch altijd wel graag weten wat dergelijke heren blijven vertellen in de media, hoe zij over ME-patiënten denken en hoe zij denken over ME-vriendelijke artsen/internisten.

De heren zijn beiden met pensioen, maar kunnen het kennelijk niet laten om hun kwalijke meningen te blijven verkondigen.
Ga lekker samen golfen en vorkjes prikken, denk ik dan, maar goed zij willen kennelijk hun gelijk halen.

Er komt een dag, daar ben ik zeker van, dat de psychosociale hoek ongelijk gaat krijgen en dan kunnen de heren en hun opvolgende collega's inpakken, vertrekken en de deuren sluiten van hun Nederlandse en Belgische Centra (CGT en GET).

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 25 mei 2012, 01:59, 1 keer totaal gewijzigd.
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Wat is het P-magazine?
En zoals Louisa zegt, met straal negeren weet je niet wat ze hoe breed verkondigen en wat daarvan de effecten zijn.

Vandaag fietste ik langs een apotheek en toen viel me wat in over apotheken. Opeens werden de spijsverteringsdruppels van Weleda niet meer besteld, omdat ze niet voor de kwaliteit konden instaan. Nou, ze krijgen in Duitsland telkens prijzen over hun hoge kwaliteit in meerdere opzichten.
Een paar jaar later deed de huisarts opeens alsof alternatieve geneeskunde (let op het woord geneeskunde) iets gevaarlijks was, waarvoor je terug moet deinzen. Dat was ALTERNATIEFFFFFFFFFFFF.

Komt zeker door die richtlijnen die overal voor opgesteld worden? En dan als een domme gans alles wat niet met de richtlijnen overeenkomt als gevaaaaaarlijk zien?
Ik weet nog de ophef die het Montignac-dieet teweegbracht. Het werd voorgelegd aan een diëtiste en dat was de slimste thuis: vingertje erbij wat in haar eigen voorschriften staat en kijken of dat voorkomt in het zijne. Alles wat er niet of teveel in voorkwam, maakte het fout. Er werd niet doorgekeken naar de afwijkingen die duidelijk toegelicht werd in zijn boeken. Die hele toelichting werd niet naar gekeken.

Zo komt het dus, dat mensen hoogopgeleid kunnen zijn, maar toch zo stom zijn als het achtereind van een varken: alleen reproduceren wat de regeltjes zeggen.
(Ik ben wel jaloers op hun geheugen: van allerlei middeltjes de dosis onthouden en onthouden wat je waarvoor opdringen moet).
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

P-Magazine is een Belgisch Tijdschrift:
Tijdschrift
Met zijn mix van actualiteit, onderzoeksjournalistiek, entertainment, tv-, sport- en autonieuws en mooie vrouwen mikt weekblad P-magazine ongegeneerd op de mannelijke lezer. Maar ook vrouwen vallen voor de spitse, zelfrelativerende humor van P!
:? "onderzoeksjournalistiek"?....., weinig van te merken.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

Bericht door nijntje »

P-magazine wil wat hoger gaan mikken en meer wetenschappelijk gaan werken,
wat mij betreft zijn ze héél goed bezig.... hmhmhm...
Plaats reactie