Wat betekenen deze uitslagen?

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
blaze
Beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:10

Wat betekenen deze uitslagen?

Bericht door blaze »

Hallo allemaal,

Ik heb pas mijn uitslagen gekregen en ik probeer alles zo goed mogelijk te ontcijferen, alleen sommige dingen zijn erg lastig :o Een aantal testen en uitslagen begrijp ik na (veel) zoeken, maar een aantal zijn ingewikkeld en niet duidelijk genoeg..

Kunnen jullie mij misschien vertellen wat de volgende testen en uitslagen inhouden?

Test: uitslag moet zijn: uitslag bij mij:
Activated TGF-BETA1 serum 11400-63300 0
C4 A Serum level 20-1400 3035
CD3+CD16CD56+ 35-309 462
CD3-CD16CD56+ 115-669 105
CD57 Absolute count 60-360 31
Perforin mRNA expression 250-750 1924

Antwoorden op één van deze is ook al heel fijn!
Alvast superbedankt! :D

Groetjes
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Uitleg op www.redlabs.be

C4a SERUM LEVEL

C4a is an anaphylatoxin generated by cleavage of complement component 4 (C4), upon activation of the complement system.
C4a increase causes local inflammatory response and symptoms of hypersensitivity.
C4a levels are elevated following exercise in CFS patients.
A US study has reported that elevated complement C4a was an early marker for Lyme disease in tick bite patients.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
blaze
Beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:10

Bericht door blaze »

Bedankt voor je antwoord Senna, ik heb dit wel gelezen alleen ik begrijp niet precies wat er staat..
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Via google kan je ook vertalen :)

C4a is een anaphylatoxin gegenereerd door splitsing van een aanvulling op onderdeel 4 (C4), na activatie van het complementsysteem.
C4a stijging veroorzaakt lokale inflammatoire reactie en de symptomen van overgevoeligheid.
C4a spiegels zijn verhoogd volgende oefening bij CVS-patiënten.
Een Amerikaanse studie heeft gemeld dat verhoogde aanvulling C4a was een vroege marker voor de ziekte van Lyme in de tekenbeet patiënten.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Activated TGF-BETA1 serum 11400-63300 0

Meer uitleg
http://mecvswetenschap.wordpress.com/20 ... e-bij-cvs/
http://mecvswetenschap.wordpress.com/20 ... -hersenen/
http://mecvswetenschap.wordpress.com/20 ... protektie/
mecvswetenschap schreef:TGF-β is een multifunctioneel cytokine dat in het centraal zenuwstelsel in verhoogde concentraties aanwezig is bij inflammatie en een belangrijke rol speelt bij de vorming van astrogliose; daarnaast is het ook betrokken bij apoptose en immunosuppressie.

Het heeft hoofdzakelijk een anti-inflammatoire, immuun-onderdrukkende werking Het wordt geproduceerd door mononucleairen/fagocyten en ligt ook opgeslagen in granules van circulerende bloedplaatjes. ‘Transforming growth factor’ (TGF)-β inhibeert sterk de ontwikkeling van Th1 én Th2 cellen, en inhibeert de release van TNF-α.

In de PBMC’s of serum van M.E.(cvs)-patiënten is het verhoogd. Deze upregulering zou een poging van het individu kunnen zijn om een overactieve of ongepaste immuunrespons te beheersen, of zou kunnen geïnduceerd zijn door pathogenen die de gastheer-respons proberen te overwinnen.
TGF-β staat ook bekend als oorzaak van acuut ziekte-gedrag (zwakte, malaise, lusteloosheid en moeilijkheden qua concentratie)
is die nul geen fout? contacteer anders eens het labo hierover.


C4 A Serum level 20-1400 3035

C4a is een fragment dat geproduceerd wordt als deel van de activering van het complement systeem (dat een belangrijke rol speelt bij de afweer tegen micro-organismen). Een verhoogd C4a veroorzaakt lokale inflammatie en symptomen van overgevoeligheid. C4a gehaltes zijn verhoogd na inspanning bij CVS patiënten. Een Amerikaanse studie wees uit dat verhoogde complement C4a een vroege marker is voor de ziekte van Lyme (tekenbeten).

Bron: Red Labs

Immunofenotypering

CD3+CD16CD56+ 35-309 462
Subset van cytotoxische T-cellen (activatie)

CD3-CD16CD56+ 115-669 105
NK cellen (laag)

CD57 Absolute count 60-360 31

CD57+/CD3- cellen zijn een subgroep van NK cellen. Hun exacte functie en wat hen onderscheidt van CD56+ NK cellen, is niet goed begrepen. Het absolute aantal CD57+/CD3- cellen is laag bij patiënten die aan de ziekte van Lyme lijden (een ziekte als gevolg van infectie door de bacterie Borrelia). Patiënten met erg lage CD57 aantallen hebben aanzienlijk meer co-infecties en persisterende immunologische defecten dan patiënten met hogere aantallen. Bij patiënten die reageren op antibiotica therapie, wordt het aantal cellen terug normal, dus is dit een nuttige marker om therapie op te volgen.

Bron: Red Labs

Perforin mRNA expression 250-750 1924
Zie:
http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... html#37865
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
blaze
Beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:10

Bericht door blaze »

Bedankt ! Dat helpt echt al! :D
Gebruikersavatar
blaze
Beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:10

Bericht door blaze »

Ik heb trouwens gemaild naar Redlabs over die Activated TGF-BETA1 serum, maar die nul klopt dus wel :S
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

@ Blaze
Hou je ons op de hoogte wat betreft je ervaringen bij dml??
Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Bericht door cleopatra »

Weet iemand wat het wil zeggen als TGF-beta1 mRNA ( normale waarden zijn tussen 0-30) verhoogd is ?

Kreeg hierop geen antwoord tijdens mijn consult bij DML.
Gebruikersavatar
jansenc
Gevorderd lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 02 jun 2010, 11:32
Locatie: amersfoort

Bericht door jansenc »

kan iemand me vertellen wat het betekend als ze verlaagd zijn ik heb nl 7728 ik kom niet uit dat verhaal waar jullie naar verwijzen als ik dat lees lijkt verlaagd me juist goed maar ik voel me niet goed

groetjes christa
Teken En Verspreid Petitie Erken ME: http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte
Plaats reactie