Nieuwste boek dr. Maes binnen; zeer lezenswaardig!

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

Bericht door nijntje »

het is besteld..... :)
Gebruikersavatar
blossom
Actief lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 11 mar 2011, 17:33

Bericht door blossom »

Ik ben benieuwd wat jij er van vindt Nijntje
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

Bericht door nijntje »

ik hou jullie op de hoogte
yoyo
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 06 apr 2011, 19:40

boek van Maes: CVS ontmaskerd

Bericht door yoyo »

Ik heb het boek van Maes net gelezen en vraag me af of iemand al ervaring heeft met één of meerdere behandelingen die Maes noemt?

Samengevoegd. Louisa, moderator ME-gids.net
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Dr. Maes laat helder en duidelijk van zich horen. Interessant artikel om te lezen.

Dr. Maes neemt geen blad voor zijn mond in een interview met Primo: Bron: http://www.hetalternatief.org/Media%202 ... %20864.htm

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
blossom
Actief lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 11 mar 2011, 17:33

Bericht door blossom »

interessant Louisa!
Gebruikersavatar
kapha
Beginner
Berichten: 84
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:12

Bericht door kapha »

Ik heb net het boek uit van dokter maes. Door de nieuwgierigheid van deze site heb ik het besteld.

Ik deel helaas de mening niet van velen onder jullie. Ik vind het vooral bitter geschreven waardoor er voor mij nogal ongeloofwaardigheden en eigen fustratie in uitkomt. Het valt me ook op dat hij herhaaldelijk zichzelf looft over hoe wetenschappelijk hij wel is en de oplossing heeft voor mensen met ME/CVS. Persoonlijk vind ik het een ego-boek. Je herkent idd de symptomen maar die vind je hier op het forum ook, en hier wordt er tenminste nog neutrale uitleg en onderzoeken rond gegeven.

Hij schrijft dat hij naar Thailand is verhuisd omdat hij het getouwtrek beu is. Komt ME/CVS dan ook voor in thailand??? Zoals ik het begrepen heb is het een typische westerse ziekte, maar ik kan mis zijn natuurlijk. Voordeel natuurlijk is dat in thailand alles kan en mag.

Mijn vriendin is 2 jaar bij hem in behandeling geweest. Het heeft haar in totaal meer dan 11.000 !!! euro gekost (alles inbegrepen, voedingssupplimenten, dieten enz enz) Zij voelt haar totaal niet beter. In tegendeel zelfs. Ik geloof persoonlijk niet dat al dat geld aan onderzoek is gespendeerd. Een consult bij dokter Maes kostte 110 euro zonder testen. Dit voor ongeveer 20 min. Enkel een gesprekje, symptomen overlopen en eventuele behandeling bespreken. Mooi verdiend, tel zelf maar uit per dag. En dit deed ie dus in het belang van de patient?

Ik stel mij nu de vraag: wie handelt nu naar de goodwill van de patienten???? Dokters die ons niet geloven of dokters die het geld uit onze zakken kloppen???? Volgens mij geen één van beiden. Mijn vertrouwen in de geneeskunde is zoek. Mijn vertrouwen in de goedheid van de mensen is weg. Mijn vertrouwen in de hulp die al zolang beloofd wordt is ook weg.

Sorry dat ik nu even bitter klink maar ben eerlijk gezegd al die onzin van dat gevecht beu. Hier word ik zooooooooooo moeeeeeeeeeeeeee van en ik ben al zo moe :P Wanneer wordt er eens echt naar de patient geluisterd?????

Ik geef toe dat ik niet meer weet wie ik moet geloven. Moet ik mezelf nog wel geloven?
Het leven moet met liefde en humor worden geleefd. Liefde om het leven te begrijpen en humor om het te verdragen.
Gebruikersavatar
ridder
Actief lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 09 mar 2011, 23:20

Bericht door ridder »

kapha schreef:
Ik stel mij nu de vraag: wie handelt nu naar de goodwill van de patienten???? Dokters die ons niet geloven of dokters die het geld uit onze zakken kloppen???? Volgens mij geen één van beiden. Mijn vertrouwen in de geneeskunde is zoek. Mijn vertrouwen in de goedheid van de mensen is weg. Mijn vertrouwen in de hulp die al zolang beloofd wordt is ook weg.
Hoewel ik geen ervaring heb met Maes, ben ik wel van mening dat doordat ME-patienten bijna nergens terecht kunnen, ze soms wel een grote melkkoe zijn voor de enkele arts die zich er wel mee bezig houdt.
De Meirleir is overigens een stuk goedkoper dan Maes.
Ik vind dat we wel wat kritischer mogen zijn over sommige artsen. Want iedere arts die ons serieus neemt wordt soms als halve god aanbeden :wink: Logisch, gezien onze positie helaas :?
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

nijntje schreef:Ik denk, (ja : "denk" ik weet het uiteraard niet) dat prof. De Meirleir inderdaad veel uit "eigen zak" betaalt, en hij zit veel in Australië en Noorwegen, waar hij niet tegengewerkt wordt... misschien wordt hij daar gesubsidieerd???
In Noorwegen wordt KDM zeker evenveel tegengewerkt als hier :)
Het Noors gezondheidsdepartement heeft het afgelopen half jaar een studie laten doen naar de methodes van KDM, en hoewel er 1 positief punt in het eindverslag stond ('CGT is misschien toch niet altijd nuttig voor ME-patiënten'), vonden ze geen aanwijzingen om de behandeling van KDM te 'erkennen'. Vreemd daarbij is wel dat ze tijdens het 'onderzoek' op geen enkele manier contact hebben genomen met KDM zelf met vragen over zijn methodes.

Daar is het voor de patiënten dus nog duurder, aangezien de kosten voor KDM zelf hoger liggen (hij moet immers met heel zijn kliniek naar Noorwegen) en ze de meeste medicatie in Noorse apotheken niet goed kunnen krijgen (dus ze bestellen meestal hier in BE hun medicamenten)
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Ik wou het interview met Dr. Maes doormailen aan mijn huisarts, maar dat lukt niet, weet iemand hoe ik dat kan doen?
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Plaats reactie