Hoe zit het met jouw cholesterol?

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Hoe zit het met jouw cholesterol?

Te hoog
14
44%
Uitstekend
11
34%
Op het randje
4
13%
Ja
0
Geen stemmen
Nee of Weet ik niet
3
9%
 
Totaal aantal stemmen: 32
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

Bericht door tavy »

mijn cholesterol rond de grenswaarde, terwijl ik toch erg laag in gewicht ben.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Bij een hoog gewicht heb je wel meer kans een verhoogd cholesterol te vinden maar het is geen maatstaf. Je kunt heel slank zijn en toch een hoge waarde hebben.
Life smells...
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
kel
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jun 2011, 12:12

Bericht door kel »

hmm intressant dit topic! ik ben ook zeer slank maar toch hoog cholestrol in familie!
Ik weet het niet weet wel dat bij mijn levendbloedanalyse er al cholestrol kristalletjes in mijn bloed zichtbaar waren, dus dat ik wss al aan het ''verhogen was'' maar nog niet vol dus nog geen reden voor paniek!
Ook diabetes (maar dat type 1 auto-immuun) komt in mijn gezin voor!
Heeft dat iets met dat cholestrol gehalte te maken dan marlene??
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

mensen met diabetes hebben wel vaak een verhoogde cholesterol maar er is geen oorzakelijk verband volgens mij tussen diabetes 1 en cholesterol.

diabetes 1 is een auto-immuunziekte en het laatste wat ik gelezen heb, is dat het te maken kan hebben met verstoorde vitamine D (receptor/blootstelling) tijdens kindertijd/zwangerschap maar daar is het laatste woord nog niet over geschreven.

een verhoogde cholesterol komt omdat je een genetische afwijking hebt en/of omdat je een hoge bacteriële/virale/mycoplasma load hebt. Dat verband gaan ze niet makkelijk toegeven in de klassieke geneeskunde maar in de plaques vinden ze steeds verhoogde aanwezigheid terug van beestjes en in gezonde aders niet.

Ijsman Otzi had aderverkalking én een besmetting met Lyme, nochtans van fast food eten kan je hem niet beschuldigen duizend jaar geleden.

Cholesterol is nuttig, het heeft een anti-ontstekingsfunctie. Waarom dan massaal aan de statines?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
kel
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jun 2011, 12:12

Bericht door kel »

hmmm ja ik weet wel dat mijn moeder van het goede cholestrol goed was maar het slechte cholestrol (ken de namen niet) die niet met eten te beinvloedde was, die is te hoog!
Maar aangezien zij erg ziek wordt van al die pillen, zelf van lipitor(ofzo?) terwijl dat dan nog een van de weinige is die het minst bijwerkingen heeft is ook dat niets. Heb je ooit wel eens de bijwerkingen lijst bekeken van die pillen? Die zijn erger dan de klachten van hoog cholestrol! en daar kon je zelfs van overlijden... wtf dacht ik nog... dan kan je die maar beter niet nemen dus die had ze een tijd niet genomen! maar aangezien de cholestorol toch verder omhoog ging had ze geen keuze! nu neemt ze lage dosering! Je moet iets anders heb je ook weer kans op aderverkalking! het blijft lastig!
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ik heb een cholesterol van 450 en vertik het die pillen nog te nemen. Ik geloof geen letter van hun verhaal van aderverkalking. Er zijn genoeg studies die het tegendeel bewijzen. Bovendien zijn vrouwen beter beschermd tegen aderverkalking dan mannen en hebben ze minder "baat" bij statines dan mannen. De enige die voordeel blijken te hebben bij statines (statistisch gezien) zijn mannen die een hartinfarct hebben gehad.

Die pillen putten de voorraad van je batterij Q10 uit. Als mijn auto geen batterij meer heeft, valt hij stil. Je kan wel begrijpen wat dat met je hart doet zeker?

http://opstaanmetmecvs.blogspot.com/201 ... ffect.html
Als je klachten hebt over statines, hier doen ze er wetenschappelijk onderzoek naar.

http://opstaanmetmecvs.blogspot.com/201 ... e-for.html
Negatieve effecten op mitochondirën
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
kel
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jun 2011, 12:12

Bericht door kel »

hmm zal het mijn moeder binnenkort eens laten lezen! intressant! dankje voor de tip!
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Bericht door annahan »

Ik raad iedereen dringend aan onderstaande te lezen;

http://www.gezondbeterworden.nl/digitaa ... eugen.html

Professor Hartenbach heeft in tientallen jaren van onderzoek geen verband kunnen vinden tussen cholesterol en arteriosclerose (aderverkalking). Cholesterolverlagende voedingsmiddelen en medicamenten zijn volgens hem en andere belangrijke wetenschappers overbodig, schadelijk en vaak zelfs levensgevaarlijk. Het gaat hier om een miljardenbusiness van de voedings- en farmaceutische industrie, die de handel levendig houden door misleiding. Er wordt zelfs gesproken van de cholesterolmaffia.

Ik heb dit boek en het is mij volkomen duidelijk.
Gebruikersavatar
uook
Actief lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 nov 2009, 01:26

Bericht door uook »

@ annahan,

Idem voor de osteoporose mythe; is al even onbestaand,
(gaat in werkelijkheid over twee procent van vrouwen, op oudere leeftijd, waarvan slechts één op twee gebaat zou zijn
door het meest voorgeschreven geneesmiddel).

@ Marlène,
en ik die dacht hoog te zitten met m'n cholesterol van 280, waarvoor nota bene, de huisarts me sinds m'n twintigste wou 'behandelen'. Met wat goedgelovigheid was ik nu meer dan 35 j. aan ''t slikken'
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi uook,
uook schreef:Idem voor de osteoporose mythe; is al even onbestaand,
(gaat in werkelijkheid over twee procent van vrouwen, op oudere leeftijd, waarvan slechts één op twee gebaat zou zijn
door het meest voorgeschreven geneesmiddel)
Osteoporose is geen mythe en niet onbestaand, zie o.a. Reumafonds: http://www.reumafonds.nl/informatie-voo ... -de-ziekte

Ik heb een naast familielid die dit heeft. In een Ziekenhuis is de botdichtheid gemeten, en de uitslag sprak voor zich.
Hoe jonger (kan namelijk op jongere leeftijd beginnen) dit ontdekt wordt des te beter, want dan kan dit behandeld worden.

Maar, in Nederland wordt er pas gemeten, als men 70, 80 is, of vaak botten breekt, heup breekt, veel pijn heeft, en tjsa, dan is het eigenlijk redelijk te laat.

Ik ben bij de consulten met de internist geweest en heb de informatie uit eerste hand/bron :wink:!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
uook
Actief lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 nov 2009, 01:26

Bericht door uook »

geachte Louisa,
Met 'onbestaand' bedoel ik ten overstaan van hetgeen algemeen voorgehouden wordt betreffende deze aandoening.
Met mythe, bedoel ik mythe. Om evidente redenen worden statistieken door belanghebbenden gemanipuleerd en eigenwijs gebruikt, met, niet zelden, dramatische gevolgen voor patienten. (cfr. rechtszaak van 850 V.S.-patienten tegen producent Merck ivm. Fosamax ), geneesmiddel (tegen osteoporose), dat op grote schaal voorgeschreven wordt, veelal voor...nada; een uitgekiende marketing strategie en angst campagne zorgen hiervoor.
Zoals ik hoorde -en hier wat hoger schreef,- gaat het in feite statistisch over een incidentie van twee procent van de vrouwen die leiden aan osteoporose, waarvan slechts de helft voordeel haalt uit gebruik van genoemd medicijn.
Het is ons al langer bekend dat fabricanten graag verkopen, soms en niet zelden ten koste van het welzijn en gezondheid van de gebruiker, soms en niet zelden ten bate van het welzijn en gezondheid van de gebruiker...
Plaats reactie