veel pijn na b12 injectie?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

veel pijn na b12 injectie?

Bericht door aquamarijn »

om een heel lang verhaal kort te maken: met vrijwel alle klachten van b12 tekort maar een erg hoog b12 (onverklaard), ben ik nu op eigen initiatief toch b12 gaan spuiten (1000mcg hydrocobamine, Nycomed). heb er 1 gehad, ben nu bijna 24u verder en ik verga van de pijn in mn armen en benen, die ik in geen jaren zo erg gehad heb :cry: het soort pijn dat destijds benoemd werd als fibromyalgie. heb zowel spierpijn als stekende pijnen en hoofdpijn.
ik vraag me af of meer mensen dit hebben na b12 injecties??
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Nee, herken dit helemaal niet.
Krijg 10 mg/2ml.

Lijkt me een hele sterke reactie op b12.
Hopelijk trekt de pijn snel weg !
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ja, mijn zoon vergaat ook v/d pijn na die injecties.

Is intramusculair, hè. Nexavir geeft geen problemen.
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

@annac: hoe lang na injectie begint het bij hem, hoe lang houdt t aan? heeft ie uiteindelijk wel baat bij de injecties?
ik heb lang geleden ook b12 injecties (10mg) gehad, daarvan merkte ik geen enkel effect. dit had ik dan ook totaal niet verwacht
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Vreemd, herken het ook niet. Ik zou bijna denken een allergische reactie - vanwege de hoofdpijn en pijn in je lichaam. Misschien even je arts om advies vragen voor je een volgende injectie zet?
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

de hoofdpijn kan veroorzaakt worden doordat je tijdelijk extra rode bloedcellen aanmaakt.
heb echter zelf nog niet gelezen over iemand die er veel pijn van kreeg. vandaar dat ik wel ff benieuwd ben
een arts kan ik er helaas niet naar vragen; die weigerde b12 in te zetten
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

veel pijn na b12 injectie?

Bericht door huppelepup »

Begrijp ik het goed dat je zonder arts deze injecties zet/gebruikt.

Ik heb zelf een laagnormale waarde en zou ook graag injecties willen proberen. Koop jij ze in het buitenland?
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ik had in het begin wel heel erg veel spierpijn van de vit B12 injecties, zeker 24 uur, kon mijn armen niet meer bewegen. Na een tijdje overgestapt naar een ander merk (en dus samenstelling) en dat gecombineerd met xylocaine. Als ik er meer dan een week tussenlaat, is de pijn ook niet meer te harden.

Sommige mensen zouden een enzymafwijking hebben waardoor ze bepaalde B12 niet kunnen omzetten. Misschien is dat de reden waarom je zoveel pijn hebt bij een injectie?

http://opstaanmetmecvs.blogspot.com/201 ... e-b12.html
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Zou het kunnen dat je anders reageert op cyanocobalamine dan op hydroxocobalamine ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

@huppelepup: ik zet ze inderdaad zonder arts en zet ze zelf. al kostte het me veel moeite hihi, hopelijk gaat het iedere keer een beetje beter.
als ik nog bij PvM zou zijn dan zou het geen probleem zijn het te verkrijgen. echter kan ik dat voorlopig ff niet betalen... ik krijg nu de ampullen en spuiten ed via een vriendin die meer op recept krijgt dan ze zelf gebruikt. je kunt het echter ook uit het buitenland halen idd, in duitsland is het zowieso gewoon zonder recept bij apotheken te verkrijgen. is ook via internet te bestellen

@Marlene: had jij direct na de injecties zoveel pijn of ook een poos later? bij mij kwam het pas na zo'n 20uur opzetten. ik ga zeker die link eens checken, thnx!

@senna: ik heb geen flauw idee, goede vraag! al weet ik niet meer wat voor soort b12 ik van PvM kreeg in 10.000mcg, misschien weet een huidige patient van PvM dat??
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

@marlene: heb je link gelezen. maar wat zou dan wijsheid zijn? doorgaan met deze vorm van b12? (wekelijks)
of juist een andere vorm b12 gaan spuiten...?
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ aquamarijn

ik had onmiddellijk pijn en wat wijsheid is, dat kan je wellicht beter aan een arts vragen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

gelukkig opgestaan zonder pijn :D vandaag best een aardige dag :)
Plaats reactie