Gevoelig voor straling ?

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Daar hem je 'm! Het is de transformator die oplaadt. Die zit ook dwars in radiowekkers en zo. Alles wat op zwakstroom kan maar op het elektriciteitsnet aangeslotenis, heeft een transformator.

Wat schreef ik dat stom, net. Moet natuurlijk magnetron zijn.
Gebruikersavatar
elena
Actief lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 31 mar 2012, 20:01

Bericht door elena »

marlène schreef:@ asje

Ik kan zelfs aan de hand van de last van de straling al weten hoe goed/slecht mijn gezondheid die dag zal zijn. Soms heb ik er heel veel last van en andere periodes minder.
Ik heb er inderdaad de ene keer ook veel meer last van dan de andere. Heb nooit het verband gelegd met mijn gezondheid van die dag maar zal daar eens op letten!

@uook
Als ik op de camping ben kan ik niet op internet, toch doet dan de laptop ook pijn als ik die op mijn schoot houd. Misschien omdat de laptop gewend is om naar wifi te zoeken. Kan natuurlijk ook.

Het vervelende tegenwoordig is dat de modems die je krijgt vaak ook meteen wifi bevatten. Dan moet je al naar een provider op zoek gaan die dat niet doet. Had ik eerst ook hoor, maar toen het modem kapot ging kreeg ik een nieuwe waar ook wifi op zit.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

semma

dat is interessante info van die transformator
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

marlène schreef:elena

ik heb net hetzelfde probleem. Volgens mij kan je met een bepaalde folie er iets tegen doen. Als je er iets over vindt, mag je het hier altijd zetten.

Voorlopig gebruik ik een zoutlamp om de ionen in de kamer te veranderen. Die heb ik tweedehands via het internet gekocht.
Dat folie verhaal ken ik. Ik ben een keer bij iemand geweest en die gaf aan dat ik heel erg gevoelig ben voor straling. Ik kreeg van hem materiaal mee en dat kon ik bijv in een pet doen en zo op mijn hoofd zetten, dat hield de straling tegen. Ik vond het maar een vreemd verhaal, maar misschien zit er dus een kern van waarheid in. Ik heb het hier nog liggen, is soort van isolatiefolie.
Gebruikersavatar
uook
Actief lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 nov 2009, 01:26

Bericht door uook »

@ Elena,
-bij gebrek aan Wifi op camping zoals je schrijft, kan je via P.C. geen straling hebben, je internet is dan inactief, dus geen interactie.
-Transfo (lees adapter) is veelal -en vroeger altijd- extern aan je p.c., dus geen direct contact met vleesje. (knieen).
-Bij gebruik op accu vervalt deze hypothese al helemaal natuurlijk angezien geen 'transformatie' van 230 v.. naar zwakstroom plaatsvindt.
-wat die DECT (?)- telefoon betreft, (draadloze huistelefoon), heeft u wel goed aan gedaan, die 'stralen' enorm veel meer dan gewoon gsm'tje.
Laatst gewijzigd door uook op 27 apr 2012, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
elena
Actief lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 31 mar 2012, 20:01

Bericht door elena »

Er staan wel wifi palen op het terrein en je moet betalen om erop te komen. Zou mijn laptop die dan misschien toch verbinding kunnen zoeken? Heb er geen verstand van hoor.
Gebruikersavatar
uook
Actief lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 nov 2009, 01:26

Bericht door uook »

@ Elena,
ja, dan heb je mogelijk 'last' van de palen (netwerk), en dan is het niet uit te sluiten dat je p.c. (eventueel) constant interactief blijft (zoeken), tenzij je die functie uitschakelt.
ik denk overigens dat, wat Wifi etc. betreft nog maar weinig geweten is op dat gebied, vergeleken met invloed van gsm. qua zendvermogen en verschillen heb ik geen referenties.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Marlène, ken je de werking van de transformator? De hoge netspanning wordt via windingen omgezet naar lage. Die windingen wordt elektromagnetisch opgelaten. Ze krijg je een magneetspoel, daar zit de overtollige energie dus. Zeker als je slaapt, is de magneetspoel sterker dan jouw fysieke elektrogeleidingssysteem.
Daarom moet je radiowekkers e.d. en zware elektrische apparaten nooit bij je hoofd zetten.

Laptops moet je ook niet zomaar op je schoot zetten. Jaren geleden was er ophef dat na de RSI-armen/handen/duimen er ook deukdijen door de laptops kwamen. Verondersteld werd, dat het door de warmte kwam.
Ze worden warm en die warmte moet ook weg kunnen, dus je moet het sowieso niet onnodig op schoot zetten, maar op een houder met ventilatiemogelijkheid. En als je zwanger bent, moet je het helemaal niet op je schoot zetten, dan moet je alle stralingen zoveel mogelijk vermijden.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Wat zijn deukdijen?
Life smells...
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Er waren vrouwen die een deuk op de dijen krijgen en dat werd met de laptop op schoot in verband gebracht. Hier zie je een paar:
http://www.google.nl/search?q=deukdijen ... 20&bih=527
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ongelooflijk, is bijna grappig.
Life smells...
Gebruikersavatar
triske
Donateur
Donateur
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 sep 2009, 17:03

Bericht door triske »

mijn bioresonantietherapeut raadde me aan om een zwarte tourmalijn op mijn nachtkastje te plaatsen om te beschermen tegen de schadelijke stralingen...

heb het nog niet uitgeprobeerd, dus weet niet of het iets doet...

grtjs,
Triske
Gebruikersavatar
elena
Actief lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 31 mar 2012, 20:01

Bericht door elena »

Die heb ik inderdaad op mijn werk liggen. Of het werkt weet ik niet omdat ik daar nooit met een laptop op schoot zit. Ik zal die eens meenemen als ik weer eens langs ga.
Gandhi
"Vecht niet tegen wat je niet wilt, gebruik je verbeelding om te creëren wat je wel wilt."
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Je moet hem sowieso niet op je schoot zetten als hij voor je op tafel liggen kan. Denk aan je zithouding en spierspanning!
Plaats reactie