Cefaly

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ondine
Actief lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 apr 2012, 21:40
Locatie: Wavre

Cefaly

Bericht door ondine »

Enkele maand geleden verdroeg ik de hoofdpijnen nietmeer aan. Het apparaat Cefaly is uitgekomen en ik heb het enkele weken op test genomen en na de test heb ik het betaald om het te behouden.

Het is een apparaat dat electrische impulsie stuur naar de hersenen.

Sinds ik het twee keer per dag doe (20 minuten per sessie), heb ik geen hoofdpijn meer.

http://www.cefaly.com/nl/

Gebruikt iemand het hier ook ?
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Cefaly

Bericht door marlène »

Klinkt als muziek in de oren voor een chronische hoofdpijnlijder.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
ondine
Actief lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 apr 2012, 21:40
Locatie: Wavre

Bericht door ondine »

Wat goed is, is dat ze voorstellen om het apparaat te testen gedurende een zekere tijd en daarna te beslissen om men het koopt of niet. Het werkt voor hoofdpijn, sinusproblemen en migraine. Er is ook een programma "ontspanning".
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Bericht door josje »

dat klinkt goed.
Gebruikersavatar
ondine
Actief lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 apr 2012, 21:40
Locatie: Wavre

Bericht door ondine »

Het zijn wel electrische impulsen die het apparaat doorstuurt naar de zenuw die in het frans "trijumeau" heet. Je moet het wat gewoon worden en het neemt toch enkele weken om de hoofdpijn volledig weg te krijgen.

Naar het schijnt zijn er plannen om het te doen terugbetalen (dus via de mutualiteit), maar er is nog niks officieels. Mijn dokter heeft er ook goede feedback van (ik heb het gekocht zonder er met haar over te spreken). Het kost in totaal 300 euro. Maar ik heb er echt geen spijt van.

Mijn dochters hebben ook last van migraine, dus is het zeker niet verloren. Heb vandaag nog een migraine van mijn 7-jarige dochter weggekregen met dat apparaat, dus zonder medicatie !
Plaats reactie