dossier inzien

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
whisje
Actief lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 mar 2012, 19:59

dossier inzien

Bericht door whisje »

ik heb maandag aan de huisrats gevraagd of ik mijn medisch dossier kon inzien en een brief kon krijgebn waarin vastgesteld staat dat ik cvs heb dat schijnt erg moeilijk te gaan, nu heb ik vanmorgen weer gebeld of ik een brief ondertekend en wel van de huisrats kan krijgen waarin staat dat ik mindervalide ben, toen zei de assistenmte dat ze dat ook niet zo gauw doen wij gaan in mei 3 dagen naar disneyland zonder die verwijzing ben ik nergens :( gaat dat bij jullie ook zo moeilijk en íjn er tips waardoor ik het wel voor elkaar kan krijgen
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

dossier inzien

Bericht door asje »

Je dossier moet je gewoon kunnen inzien, daar heb je recht op, het is jouw dossier.

Wb CVS op papier krijgen, ik vrees dat alleen een arts dat doet die de diagnose heeft gesteld. Probleem met erkenning hè.
Life smells...
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

dossier inzien

Bericht door Izzy »

Zelf heb ik gewoon naar de ha praktijk gebeld om mijn dossier op te vragen. De assistente vroeg me tot hoe ver teurg ik het wilde en heeft het klaargelegd, een paar dagen later kon ik het ophalen.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

dossier inzien

Bericht door marlène »

Wat vervelend, heb je gezegd dat het voor een rolstoel voor Disneyland is?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
on4kkpt
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 17 mar 2012, 16:41
Locatie: pb 45 2030 Antwerpen

dossier inzien

Bericht door on4kkpt »

je hebt recht je dossier in te kijken, en als je daar een papieren versie van wil, kan dat ook, kosten voor kopieerwerk kan in rekening gebracht worden.

Ik heb dat ook gedaan voor ons stiefdochter bij het wisselen van huisarts.

greetz Ing Berry van der Looij
Vrijheid van meningsuiting Verdrag van Geneve 1970.
Gebruikersavatar
on4kkpt
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 17 mar 2012, 16:41
Locatie: pb 45 2030 Antwerpen

dossier inzien

Bericht door on4kkpt »

Gooi het dan niet op CVS maar op B12 difficientie, met zware neurologische klachten, daar zal een arts gemakkelijker mee eens zijn dan CVS. een paar testjes en je wet het, kan allemaal in 1 bloedafname getest worden, alleen mma duurt 3 weken. Als een arts CVS diagnosteerd en later blijkt dat het wat anders is, heeft die arts wel een probleem, dus uit eigen belang zal die dat zeker niet doen.

succes

Ing Berry van der Looij.
Vrijheid van meningsuiting Verdrag van Geneve 1970.
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

dossier inzien

Bericht door mieperdepiep »

on4kkpt schreef:Gooi het dan niet op CVS maar op B12 difficientie, met zware neurologische klachten,
Waar slaat dat nou weer op?!? Je kunt het niet zomaar "ergens op gooien" zeker niet voordat je ergens op getest bent!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

dossier inzien

Bericht door asje »

Ja, beetje onzin. En artsen komen juist overal mee weg.
Life smells...
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

dossier inzien

Bericht door semma »

Nuttige tip. Vraag je om een ME-verklaring, dan krijg je al gauw tegenwerking. Vraag je om onderzoek naar wat dinges voorstelde, dan is de kans groot dat je onderzoek krijgt en de gevraagde uitslagen. Dan kan je zien of je dat hebt en op basis daarvan de verklaring vragen.
Gebruikersavatar
on4kkpt
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 17 mar 2012, 16:41
Locatie: pb 45 2030 Antwerpen

dossier inzien

Bericht door on4kkpt »

Tuurlijk Semma.

verder mieperdepiep



on4kkpt schreef:

Gooi het dan niet op CVS maar op B12 difficientie, met zware neurologische klachten,



Waar slaat dat nou weer op?!? Je kunt het niet zomaar "ergens op gooien" zeker niet voordat je ergens op getest bent!

Dat vind ik juist een goede, spreek je jezelf nu niet tegen???????????

Als je echt de diagnose ME zou hebben, zal de arts dat ook wel op papier willen zetten en ondertekenen, daar wringt nu de schoen, het is toen zeer wel mogelijk ook op .. gegooid.

Dus B12 deficientie is wel te testen, en dus op papier te krijgen. met ATAXIE, evt een rolstoel is te indiceren en wel door gewone HA. 50% van alle ..-patienten hebben ook de "vergeten ziekte" kans dat ook bij jouw vastgesteld kan worden is te proberen, 3 testen zijn voldoende een paar extra om een paar andere ziektes mee uit te sluiten kunnen dan ook ineens mee.

En als het op papier staat kan je ook behandeld worden, en je ataxie zal mettertijd zeer wel mogelijk verdwijnen (2 a 24 maanden) ook, afhangkelijk van de hoogte en duur van de deficiëntie. Bij mijn stiefdochter is haar ataxie nu verdwenen op 5 weken tijd.

@asje de eerste 2 klachten (op biochemische bewijslast) van artsen (1 HA en 1 neuroloog) zijn al onderweg naar Orde van geneesheren, bij mij komen die niet overal mee weg.

Greetz Ing Berry van der Looij
Vrijheid van meningsuiting Verdrag van Geneve 1970.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

dossier inzien

Bericht door asje »

@ Berry IJdele hoop.
Life smells...
Plaats reactie