Geen melatonine aanmaak...leven resetten?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bee67
Beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 dec 2011, 07:05

Geen melatonine aanmaak...leven resetten?

Bericht door bee67 »

Ik heb na de melatoninekauwtest en slaaponderzoek in De Gelderse Vallei te horen gekregen dat ik totaal geen melatonine aanmaak.

Dat was even heftig te horen en dan meer omdat het een bevestiging was.Meerdere klachten krijgen een plek.Als je hier al jaren mee rond loopt en daar boven op met heftige stress situaties krijgt te maken dan mag ik van geluk spreken dat ik nog redelijk rond loop.Maar goed,ik heb niet voor niets klachten gekregen en dat is eigenlijk geen goed teken,mijn lijf protesteert.

Okay,diagnose is er,ben begonnen met melatonine maar wat nu?Hoe richt ik mijn leven verder in?
Ik ben een moeder van 3 pubers met oa ASS (geeft juist van die heerlijke onverwachte situaties,leuk en vreselijk dus niet leuk) en sta er vnl alleen voor.
Er zijn meerdere lichamelijke klachten en diagnoses en ik moet echt om mezelf gaan denken dus moet een goed plan de campagne maken en mijn hoofd werkt nog niet echt op volle toeren.

Algemene info is wel te googelen maar wil graag de praktijk even horen.Zijn er meerdere alleenstaande moeders hier die misschien praktische oplossingen hebben of tips (rekening houdend met het feit dat ik de kids niet zomaar aan iemand kan overdragen ivm hun beperking).

In ieder geval thanxs

:D
Gebruikersavatar
aoife
Gevorderd lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 01 jun 2011, 19:02

Bericht door aoife »

Halo Bee67,

Jeetje, das ook wat.
Mag ik vragen hoe het bij jou gaat met slapen?
Ben je dan een avondmens of juist een ochtendmens of allebei niet?

Ik kan je helaas geen tips geven, maar vraag bovenstaande omdat ik binnenkort ook de kauwstaafjes thuisgestuurd krijg.

Ik hoop dat iemand anders je wel tips kan geven, want je hebt het bepaald niet makkelijk zo.
Gebruikersavatar
dirk1950
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 mei 2010, 14:42

Bericht door dirk1950 »

Ook ik maak pas snachts om 2 uur een beetje melatonine aan is niet voldoende om te slapen. Nam eerder 1 tablet amtriptyline in daar sliep ik ook niet mee nu moest ik er twee in nemen doe dit savonds om 2130 plus 10 druppels rivotril en 2230 10mg melatonine en ga dan slapen lig wel een half uur te draaien en val dan pas in slaap.Ik word pas in de ochten om 930 wakker als ik eerder wakker word voel ik mij niet goed het gebeurd ook dat ik later wakker word.Overdag slaap ik in de middag ook een uurtje.Tips heb ik niet voor je daar ik een man ben en geen kinderen meer in huis heb is het voor mij makkelijker om dit te doen Tips heb ik niet voor je ik denk dat je savonds op tijd naar bed moet gaan dat zal wel moeilijk zijn daar je kinderen in huis hebt.Wens je veel sterkte toe.
Gebruikersavatar
bee67
Beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 dec 2011, 07:05

Bericht door bee67 »

@aoife: spannend dat je het onderzoek ook gaat doen.Doe je alleen de kauwtest of ook het slaaponderzoek dmv kastje?

@dirk1950: jij hebt ook last van inslapen?En slaap je wel door de gehele nacht?
Heb jij ook beide onderzoeken gedaan?Misschien juist wel een voordeel voor mij dat ik kids heb anders zou ik de hele dag liggen slapen.

Moet tot mijn schaamte bekennen dat ik juist goed slaap,alleen te lang en te diep en nooit uitgerust wakker worden.En 's avonds lang opblijven omdat ik niet zo moe ben dat ik wil slapen.
Doordat ik geen signaal krijg om te gaan slapen,krijg ik ook de signalen niet om te gaan eten,aktiviteiten ondernemen op "normale" tijdstippen (sta rustig mijn ramen te lappen om 3 uur 's nachts als ik zou willen,alhoewel daar nu ook de puf voor ontbreekt).
Ik heb dus een continue jetlag gevoel en geen ritme.
Ip ben ik een avond,-nachtmens en heb dan ook de meeste energie en zin om dingen te doen.
Helaas gaat de wekker vroeg voor de kids dus eigenlijk zit ik mijn lichaam tegen te werken.
Mijn lijf gaat dan een soort van adrenaline aanmaken om te overleven en dat is natuurlijk niet echt gezond.

Het op tijd naar bed gaan is nog even zoeken voor mij.als ik voorheen te vroeg ging( 22 of 23 uur) dan werd ik een aantal keer wakker 's nachts.
Blijft allemaal even uitproberen en ik geef niet op :))

Bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
dirk1950
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 mei 2010, 14:42

Bericht door dirk1950 »

Ik heb ook beide testen in ede gedaan en mijn dag en nacht ritme is stuk ik heb wel last van inslapen ondanks de medicijnen die ik neem ik word snachts ook wel eens wakker als ik overdag te veel doe dan heb ik hoofdpijn dan slaap ik ook slecht ondanks de medicijnen.ik heb ook dagen dat ik niet uitgerust wakker word. al met al ik dwing mij er toe om op tijd de medicijnen in te nemen en naar bed te gaan heb geprobeert om ze later in te nemen maar kreeg daar hoofdpijn van
Plaats reactie