Hulp in de huishouding

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
rammetje
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jan 2011, 16:56
Locatie: Alkmaar

Hulp in de huishouding

Bericht door rammetje »

Eindelijk begin ik te accepteren dat ik het huishouden niet helemaal zelf meer kan doen. Ik wil dus graag een huishoudster en heb op internet gezocht bij diverse bureaus (regeltante, sopje etc). Ik kan alleen nergens ervaringen vinden. Heeft iemand tips of ervaringen voor mij ?
Gebruikersavatar
rammetje
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jan 2011, 16:56
Locatie: Alkmaar

Hulp in de huishouding

Bericht door rammetje »

Het valt me trouwens op dat je bij 9 van de 10 sites uiteindelijk terechtkomt bij dezelfde organisatie; sopje.nl, mijnzorginhuis.nl, ikzoekhuishoudelijkhulp.nl, kruiswerk.nl, ikzoekeenschoonmaakster.nl; het is allemaal van dezelfde organisatie...dit wekt bij mij argwaan op... :?
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Hulp in de huishouding

Bericht door bloemetje »

Ik zit aan hetzelfde te denken en ik denk dat ik het dan ga zoeken bij www.hulpstudent.nl Ik heb vorig jaar al eens geinformeerd bij de gemeente of ik recht had op iets van thuiszorg, maar dat was niet zo en toen kwamen zij met een site van studenten aanzetten. Ik vermoed dat het deze is geweest. Toen was het E 12.50 en nu E 12.95 per uur. Dus ik neem aan dat het hetzelfde is.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Hulp in de huishouding

Bericht door bloemetje »

Trouwens, Rammetje: als jij het uit wil proberen en het bevalt je, dan kan je mij ms daarna als lid aanmelden? Dat betekent E 1,- p. u. korting als ik het goed heb begrepen... Klinkt als een soort Tupperwareparty-idee...
mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

Hulp in de huishouding

Bericht door mieshka »

Ik kreeg niets via de gemeente (want mijn vriend moest het maar doen, maakt niet uit dat hij meer dan 40 uur per week werkt en alle andere dingen in en om het huis al moet regelen en doen). Ik heb onze huishoudelijke hulp via een advertentie (die zij geplaatst had) op Marktplaats gevonden. Wat mailtjes over en weer en geregeld! Betaalbaar en wij zijn erg tevreden!
Gebruikersavatar
rammetje
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jan 2011, 16:56
Locatie: Alkmaar

Bericht door rammetje »

Lief Bloemetje,
bedankt voor je reactie. Ik denk alleen dat ik geen gebruik ga maken van studenten. Heeft te maken met vooroordelen maar ook met mijn hoge-eisen-kant. Inderdaad een goede combinatie met CVS :) Gelukkig ga ik daar bij het GGZ wat aan doen want ik ben er van overtuigd dat mijn hoge eisen de CVS goed onderhoudt :(
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

@ Rammetje - Ik heb juist het idee dat als ik iemand via een buro over de vloer krijg, ik makkelijker mijn evt. ontevredenheid kan melden dan wanneer ik een op een met iemand te maken heb. Maar ms heb je gelijk...

@ Mieshka - via MP heb ik ook mijn huidige thuiskapster gevonden en die is prima.

Hoe dan ook: ik ben er nog niet uit...
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Via een organisatie heb je ook een hulp tijdens de vakantie en ziekte van je vaste hulp. Mijn ervaring met studenten lopen sterk uiteen. Sommigen hebben nog nooit schoonmaakmaterieel in handen gehad, anderen kunnen het gewoon. Je kan ze altijd volgen en aanwijzingen geven. Waar het om draait, is of ze het na inwerktijd goed doen.

Ik weet niet wat een studentenorganisatie voor kwaliteitseisen hanteert, maar via de thuiszorg zijn die bijzonder laag. Daar weten ze weinig over hygiëne, ze mogen van alles niet doen (bepaald door de gemeente, die de WMO-diensten betaalt), ze willen van alles niet doen en op een of andere manier komt het ook niet in ze op dat ze werken bij iemand die gehandicapt en/of chronisch ziek is als je lopend patiënt bent.
Plaats reactie