Gehoorverlies

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
angelsandra
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 10 mei 2010, 16:27

Bericht door angelsandra »

ik heb geen lyme ben daar in het begin voor de diagnose M.E. al opgetest. Het is meniere zoals de kno arts en neuroloog al dachten dus denk dat ik het maar los moet zien van de m.e. want zie ook maar weinig mensen die naast m.e. gehoorverlies in lage tonen hebben. Het zal wel toeval zijn bij mij. Dubbel pech ;)
Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: for you are with me ~Psalm 23:4
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ angelsandra

weet jij ook welke testen ze hebben gebruikt om Lyme uit te sluiten?

Was dat Elisa, Western Blot of PCR?

Ik las dat 1 test nooit kan uitsluiten of je al dan niet Lyme hebt. Het is zoals een watermonster nemen uit een visbokaal en hopen dat er een visje in zit. Vermits die beestjes in cycli leven en dus hun inhoud sporadisch afgeven in de bloedbaan, kan er dus al eens niks uit de bus komen. Bovendien verdwijnen ze in de weefsels van organen om zich te vermenigvuldigen, een plek waar je met een naald normalerwijze niet komt.

En er zijn ruim 30 redenen die een vals negatieve uitslag kunnen geven zoals een recente infectie, een antibioticakuur de afgelopen 3 maanden, ...

Dit is een interessante checklist:
http://lymebook.com/blog/testing-diagno ... checklist/
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
angelsandra
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 10 mei 2010, 16:27

Bericht door angelsandra »

bloedtest meerdere keren en lumbaalpuncties (ook voor ms)
Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: for you are with me ~Psalm 23:4
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Jij hebt de artsen ook al goed beziggehouden zie ik :)
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Bericht door mamoes »

angelsandra schreef:ik heb geen lyme ben daar in het begin voor de diagnose M.E. al opgetest. Het is meniere zoals de kno arts en neuroloog al dachten dus denk dat ik het maar los moet zien van de m.e. want zie ook maar weinig mensen die naast m.e. gehoorverlies in lage tonen hebben. Het zal wel toeval zijn bij mij. Dubbel pech ;)
Hey Angelsandra,

Onze dochter heeft ook last van gehoorverlies in lage tonen.
Haar gehoor is wel verbeterd sinds ze een koemelkvrijdieëet heeft maar de lage tonen blijven een 'drama'
Soms verstaat ze iets heel anders dan er gezegd wordt en kijkt ze of ze water ziet branden.
Het kan hilarisch zijn maar is vaker erg lastig omdat ze dan weer moet vragen wat je zegt of zelf probeert in te vullen wat er gezegd werd.
Ook het opletten naar het gezicht wat men zegt is voor jullie dubbel zo vermoeiend en kost dus de nodige energie die je zo hard ergens anders voor kan gebruiken.
Plaats reactie