rituximab

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

@magnetronnie
Thx voor de info. Als ze het vaker toedienen, dan loop je waarschijnlijk praktisch de hele tijd met stilgelegde B-cellen rond?
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

Bericht door nijntje »

dank je wel Magnetronnie!
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

manja schreef:Het vervolgonderzoek in Noorwegen start in juni heb ik begrepen. Wie weet horen we eerder al het één en ander. Althans dat heb ik ergens gelezen.
Is dat? Ik ken een Noorse patiënte die kort na het uitkomen van de vorige studie, ermee is begonnen (gaat overigens zeer goed met haar nu). Volgens mij zijn ze trouwens op meerdere plaatsen in NWG momenteel aan allerlei (vervolg?)onderzoekjes en testgroepen bezig, zoiets had ik verstaan.


Volgens mij gaat het nog vechten worden, daar aan de inkom van die trials ;) tientallen miljoenen kandidaten over heel de wereld en mss een paar honderd die ergens mee kunnen doen? :P De kans lijkt mij groot dat ze in NWG alleen Noorse patiënetn pakken (die hebben ze trouwens genoeg), dus is het niet beter om te ijveren dat je hier in Nederland/België iets gedaan kunt krijgen?
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

super om te horen diederik!
Zoveel verbetering!

Waarom wonen wij niet in noorwegen????????????????????????? haha
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

Waarom is er geen samenwerkingsverband tussen Noorse en Nederlandse ME-wetenschappers, wij leven toch in Europa of niet :?:
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
magnetronnie
Gevorderd lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 nov 2010, 10:15

Bericht door magnetronnie »

verlorengezondheidman schreef:Waarom is er geen samenwerkingsverband tussen Noorse en Nederlandse ME-wetenschappers, wij leven toch in Europa of niet :?:
Ik denk omdat dit geen ME-wetenschappers zijn, maar oncologen die normaal onderzoek doen naar kanker en dit per toeval tegenkwamen. In Amerika zie je wel veel dat de ME dokters onderling veel samenwerken.
Gebruikersavatar
jkieboom
Actief lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2010, 21:43
Locatie: Dordrecht

Bericht door jkieboom »

Gieteren had er al een lotgenoot een mail gestuurd.
Zij heeft al te horen gekregen dat de oproep alleen geldt voor inwoners van Noorwegen zelf.
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Magnetronnie,

Als er een doorbraak komt op ME-gebied verwacht ik hem vanuit Amerika net als HIV destijds in the eighties in Amerika is ontdekt.....

In Nederland vindt men het schijnbaar veel belangrijker om in n.b. crisistijd, geldverslindend onderzoek te doen naar CGT/GET en AD bij ME/CVS-patienten. Vind je het dan goed dat ik mijn geld op Amerika zet?
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
puck
Beginner
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 apr 2006, 11:30

r

Bericht door puck »

Ik heb antwoord gekregen van een van de artsen, Olav Melle die het onderzoek doen in Noorwegen Dit is het antwoord:

I am sorry that we only have the possibility to include patients in the Norwegian Health Care governmental system in our studies, and that already have much more applicants than we can manage. For other patients, the information gained from our studies will hopefully come to benefit patients elsewhere when the results are published. We have already seen that our previous publication I PLoS One last year is gaining political impact and increasing the efforts in biomedical research in other countries.

Ik was er wel van uit gegaan, maar stom genoeg ben ik toch teleurgesteld. Ik ben het wachten met die rotziekte gewoon zat! Het valt me gewoon af en toe erg zwaar, maar ik zal niet de enige zijn.
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

r

Bericht door Melanie »

puck schreef:Ik heb antwoord gekregen van een van de artsen, Olav Melle die het onderzoek doen in Noorwegen Dit is het antwoord:

I am sorry that we only have the possibility to include patients in the Norwegian Health Care governmental system in our studies, and that already have much more applicants than we can manage. For other patients, the information gained from our studies will hopefully come to benefit patients elsewhere when the results are published. We have already seen that our previous publication I PLoS One last year is gaining political impact and increasing the efforts in biomedical research in other countries.

Ik was er wel van uit gegaan, maar stom genoeg ben ik toch teleurgesteld. Ik ben het wachten met die rotziekte gewoon zat! Het valt me gewoon af en toe erg zwaar, maar ik zal niet de enige zijn.
Helaas, was idd wel te verwachtten, ik zit nu weer in een "goede" periode dat ik er niet over nadenk.

Voor dat ze hier in NL wakker zijn 8-[

De economie is in Noorwegen beter en daar doen ze tenminste gericht onderzoek naar ME!
Hier in NL lopen ze achter de feiten aan, met veel praten genezen we wel!
Ze beseffen niet dat praten al energie vergt. :?
Dear Karma, I have a list of people you missed
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

r

Bericht door vital »

Ik vond dat zelf wel interessant om te lezen (ook wel wat grappig):

http://www.plosone.org/article/comments ... ne.0026358

Zie post van Van der Meer (blijkbaar wel gekend in Nederland) en het commentaar er op.
jannie
Actief lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 08 feb 2010, 17:03

Wie neemt Rituximab????

Bericht door jannie »

samengevoegd. adm.

Wie gebruikt Rituximab??? {hopelijk goed geschreven?? :wink: }
of heeft het gebruikt? en wat is jou ervaring hiermee??

volgens wetenschappelijke ondekkers, kan dit goed zijn voor mensen
met ME???

bvd. Liefs, Jannie
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi jannie,

Zo ver zijn we nog (lang) niet in Nederland :wink:, dat Rituximab aan ME-patiënten wordt voorgeschreven.

Visie van minister Schippers, VWS: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... litis.html
Voor nieuwe behandelmodaliteiten geldt dat hun waarde op wetenschappelijke wijze moet worden vastgesteld. Van sommige veelbelovende opvattingen over CVS is uiteindelijk vastgesteld dat ze de wetenschappelijke toets der kritiek uiteindelijk niet konden doorstaan.

Ik noem in dat kader de diagnostiek en behandeling in verband met CVS op basis van (onder andere) de theorie van ontregeling van het immuunsysteem zoals voorgesteld door dr. Meirleir, waarover het College voor Zorgverzekeringen in haar pakketadvies van 2007 vaststelde dat het geen te verzekeren zorg betrof.

Ook de plaats van Rituximab bij CVS zal op de geëigende wijze bepaald moeten worden. Ik kan en wil daar thans niet op vooruitlopen.
Minister Schippers, VWS, vindt ME geen ziekte en is groot voorstander van CGT en GET.
De richtlijn CVS (CGT en GET) wordt binnenkort definitief en dit jaar geïmplementeerd, wat betekent dat ME-patiënten met z'n allen verplicht worden tot CGT en GET.
De toekomst voor (nieuwe) ME-patiënten in Nederland ziet er somber uit :cry:.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
jannie
Actief lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 08 feb 2010, 17:03

Bericht door jannie »

Hee Hallo !louisa


jammer, jammer.. het was te proberen toch??
laten ze het hier ook maar gauw introduceren!! :wink:

hoe gaat het met je?? ga je nog steeds naar DR. V. Loon??
ik ga binnenkort weer, je weet wel, die Groninger, die
Groninger koek had meegenomen :lol:

ik heb alweer, {al jaren,} griepachtige verschijnselen,
koortsuitslag, aften in de mond,
en gevoel hebben, al jaren koorts te hebben.
ik zweet me kapot met de geringste inspanning.
Ik denk toch weer een verdomde virus, die me steeds beperkter maakt,
in mijn leven. grrrr
Het afweercysteem is ver te zoeken... :roll:

Er zijn ook verkeerde cellen afgenomen, in mijn baarmoederhals,
is ook!! een virus! .. :evil:

soms is het een puzzel, en denk, waar hoort dit puzzelstukje bij?
mijn overgangsklachten?? Mijn Fibromaylgie, of mijn ME??
Gast

Bericht door Gast »

hoi jannie,

als je googled op www.cibliga.be lees je wel over rituximab, het wordt gegeven bij SLE
maar ik lees over je aften,koorts,griepachtigeklachten, dat past ook bij SLE
Plaats reactie